Auteur Topic: Beveiliging screening  (gelezen 2449 keer)

Beveiligingz

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beveiliging screening
« Gepost op: zaterdag 13 februari 2021, 13:57 »
Hoi,

Ik ben vorige week aangekomen als aspirante beveiliger. Ik moet over een week langs komen om paar documenten in te leveren en kledingsmaten etc. Vanaf dat moment word ik gescreent en mijn begeleider vertelde me dat dit 6 tot 8 weken kan duren.

In 2014 januari ben ik mijn rijbewijs kwijt geraakt voor te hard rijden, 4 maanden. Ander half jaar later moest ik naar de rechtzaak ervoor en kreeg ik boete opgesteld van 600 euro alleen, omdat ik sinds dien geen boetes meer had gekregen (goed gedrag werd mij verteld, 87km te hard gereden als beginner). Boete is volledig afbetaald in 2015 december. Ik neem aan dat dit geen probleem is aangezien het langer als 4 jaar geleden was?

2019 1 januari (oudjaarsavond) had mijn broer ruzie in de buurt bij een soort van cafe waar ik niet bij was (dicht bij mijn huis). Ik hoorde dit en ging ik er na toe, toen ik daar aankwam was het al voorbij. We gingen naar huis en even later kwam de politie bij dat cafe. Ik wist niet precies wat er gebeurd was, maar zijn vrouw vroeg mij om hem naar zijn huis te brengen omdat hij gedronken had en ik niet. Dit deed ik, enkele minuten later worden wij aangehouden. De agenten vertelden dat ze de gene zoeken die ruzie had bij dat cafe, de persoon had volgens getuigens een boksbeugel bij zich.

Nou weet ik niet meer precies of we uit de auto moesten stappen of dat ze zagen dat mijn broer een boksbeugel had en dat we toen pas uit de auto moesten stappen. Maar goed, eenmaal uitgestapt zagen ze dat hij een boksbeugel had en nog een wapen aan de kant van waar hij zit in de zijkant van de auto gezet, kan me niet meer herinneren wat het was. Ik denk een vlindermes, of een stok. Agenten waren normaal, respectvoll en vriendelijk maar hij moest wel mee, omdat het om hem ging en hij was te zien op de camera’s wat hij allemaal deed. Hij heeft niemand ermee geraakt, het was meer een situatie van “stoer doen”.

Ik mocht van de agenten weg naar huis en ze vertelde mij dat er met mij niks zou gebeuren. Nu kreeg ik een paar dagen later een brief dat ik langs moest komen voor verhoor en als verdachte was opgesteld. Ik schrok hiervan en ging dus langs, toen vertelde ze mij de reden hiervoor was, omdat de wapens werden gevonden in mijn auto en aangezien ik daar de eigenaar van ben moest ik vertellen wat er gebeurde.

Dit deed ik en de mensen geloofde mijn verhaal ook, ze vertelde mij ook duidelijk dat ik niet op de camera beelden te zien was de hele avond. Verklaring afgelegd en toen naar huis. Paar dagen later kreeg ik een sepot brief en niks anders. Mijn broer kreeg een boete van 200 euro en niks anders. Niemand heeft ook aangifte gedaan tegen hem.

Nu vraag ik me af of dit een probleem is aangezien het korter als 4 jaar is, ook al heb ik niks gedaan ik las online dat een sepot ook op je strafblad komt. Dat wist ik niet, en ik heb de brief niet bewaard dus ik weet mijn sepot code niet. Ik neem aan dat het sepot code 01 is in dit geval?

Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen en informatie geven omdat het heel erg jammer zou zijn als ik hierdoor word afgewezen. Bedankt allemaal!

« Laatst bewerkt op: zaterdag 13 februari 2021, 14:00 door Beveiligingz »

beheerder

  • Technisch beheerder
  • Aspirant
  • *****
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Beveiliging screening
« Reactie #1 Gepost op: zondag 21 februari 2021, 17:45 »
Beste Beveiligingz,

Ik denk dat dit van geval tot geval wordt bekeken. Van belang is dat je niets hebt gedaan wat je integriteit als beveiliger in twijfel zou kunnen trekken. Via de dienst Justis kan je nagaan of je antecedenten hebt, waardoor geen Verklaring omtrent Gedrag wordt verstrekt. Kijk op https://www.justis.nl/producten/particuliere-beveiliging-en-recherche/faq/index.aspx voor meer info. Succes in de beveiliging.

V. Vreeken