Auteur Topic: praktisch formulier alarmopvolging  (gelezen 15738 keer)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 3 januari 2015, 17:26 »
Citaat
Hier ga je de mist in – en dat hoor je zelf te weten. Er wordt door bedrijven immers onderscheid gemaakt in de dienstverlening alarmopvolging en mobiele surveillance. Die laatste hoort echt onder de preventieve maatregelen (controlerondes rijden). Terwijl alarmopvolging juist achteraf is (uitrukken bij een alarm). Conclusie: met alarmopvolging kun je geen inbraken voorkomen, slechts erop reageren.

Mobiel surveillance en alarmopvolging worden met elkaar gecombineerd, anders is het voor de meeste bedrijven niet meer rendabel. Alleen de hele grote spelers zouden dit los van elkaar kunnen doen.
Citaat
Overigens waar haal je die 80% vandaan? Geen bron, geen feit: en dan roep je maar iets.
Ervaring!
Ik ben zelf ondernemer geweest, waarbij ik in de surveillance afgerond 600 klanten had, van deze 600 klanten, deed ik voor afgerond 100 bedrijven controle rondes, overige enkel alarmopvolging.

Ik heb mijn bedrijf verkocht aan het bedrijf waar ik nu nog werkzaam voor ben.
Inmiddels hebben we bijna 2000 klanten in de surveillance, waarvan ik denk(moet even schatten) ongeveer 250 a 300 controle rondes hebben, de rest is alarmopvolging.


Citaat
Maar goed die details zijn niet relevant voor mijn standpunt en ideeën over beveiliging. Ik geef een voorbeeld  van een voordeel van mijn product. En jij begint een oratie over mobiele surveillance.

Ik denk dat het wel relevant is, aangezien jou programma maar voor een klein gedeelte een voordeel zou kunnen zijn, wat super mooi is. Denk alleen niet dat jou programma een groter voordeel oplevert van de programma's wat er op de markt is.
Citaat
Het gaat mij om innovatieve dienstverlening die beter is dan die van de concurrentie


De vraag is of het wel beter is!

Citaat
en ik werk aan een toepassing die bedrijven kan helpen bij het verbeteren van hun dienstverlening en hun concurrentiepositie. Dit ontgaat jou blijkbaar. Jij raapt allerlei zaken bij elkaar die helemaal niet relevant zijn voor het onderwerp van deze discussie – die jij zelf hebt gestart.

Wie zegt dat jou toepassing een verbetering is op de programma's die al op de markt zijn?
Citaat
En weer roep je zoiets. Ben je in staat je te verplaatsen in de ondernemer die beveiliging wil afnemen, die zoiets hoort, wat hij of zij daarvan denkt?
Ik ben wel instaat om me daar in te verplaatsen, maar dat heeft niks te maken met mijn mening!

Citaat
Daarnaast spreek je over ‘tak’. Een zware generalisering. Ik zou weleens willen weten hoe bijv. de beveiligers op een luchthaven hierover denken – of zij eveneens voorkomen van… niet in de hand hebben.
Beveiligers op een luchthaven, dan spreek je niet over mobiel surveillance, een totaal andere tak van beveiliging. En ja ik spreek over een tak van.... je hebt toch verschillende takken van beveiliging, mobiel surveillance is er 1 van.

Citaat
Los van het feit dat het mij onduidelijk is wat je hier bedoelt – zeg je bijv. dat je één surveillant op 500 klanten inzet (voor controlerondes en het uitrukken bij een alarm)? Dit zijn organisatorische problemen die je aansnijd. Problemen die hun oorsprong kunnen hebben in de prijsstelling tot en met de personeelsbezetting. En daarover ga ik echt niet met jou discussiëren. Daar gaat dit topic ook niet over.

Niet met 1 surveillant. Ook al ben je met 10 surveillanten. Het gaat mij om de regio(grote afstand) van je klanten.

Met controle rondes die je loopt, kun je beperkt onregelmatigheden voorkomen. Bijvoorbeeld een asbak die nog na brand, of een sigaret in de prullenbak die nog niet uit is.
Ramen sluiten zodat ze niet naar binnen komen, opletten of er geen verdachte omstandigheden zijn in en rond om het object.. Voorbeelden waarvan je preventief goed kunt handelen.

Maar als ik mijn rovers pak aantrek, en na een object toe ga die jij net gecontroleerd hebt, en net weg rijd. Kun jij dan voorkomen dat ik inbreek?


En organisatorische problemen hoef ik ook niet met je te bespreken, dat is ook niet war ik bedoel te zeggen, heb het hierboven nog een keer uitgelegd, wellicht is het nu duidelijk wat ik probeerde aan te geven!

Citaat
Kan ik me voorstellen. Maar ik ga jouw huiswerk niet voor je doen.

Hoef je ook niet te doen, ik houd me hier ook niet mee bezig. Maar we hebben een meningsverschil, die je kunt onderbouwen met jou ideeën over het voorkomen van.. Deze hoor ik dan graag van je!

Citaat
Tot slot misschien moet je eens een andere loopbaan overwegen: beveiliging is misschien niet jouw ding?
Nee hoor, zit al jaren in de beveiliging en het bevalt me prima! dus overweeg totaal niet om de branche uit te gaan!