Auteur Topic: IBT dienst  (gelezen 6740 keer)

martindeboer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • opeens heb je het ..... je word beveiliger
    • Bekijk profiel
  • Functie: Security Host
IBT dienst
« Gepost op: woensdag 30 augustus 2017, 11:40 »
Collega's,

Vanuit mijn werkgever ben ik ingeroosterd op een IBT dienst, heb eerlijk gezegd geen idee wat dit inhoud.
Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel kan verwachten ? :police:

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: IBT dienst
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 augustus 2017, 12:23 »
Is het niet handiger als je dit even aan een collega of een planner van je eigen bedrijf vraagt? Hoe zouden wij nu moeten weten wat er binnen jouw bedrijf (waarvan we niet eens weten welk bedrijf dat is) voor codes / afkortingen gebruikt worden?

martindeboer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • opeens heb je het ..... je word beveiliger
    • Bekijk profiel
  • Functie: Security Host
Re: IBT dienst
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 30 augustus 2017, 12:29 »
Daar heb je een goed punt, de reden dat ik de vraag hier plaatste was dat ik in de veronderstelling was dat het een algemeen begrip zou zijn. Maar dit blijkt dus niet het geval :).

Bedankt voor de reactie in ieder geval.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: IBT dienst
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 31 augustus 2017, 14:34 »
Citaat
de reden dat ik de vraag hier plaatste was dat ik in de veronderstelling was dat het een algemeen begrip zou zijn.

Dat klopt, dat is het ook. IBT staat voor intern bijstands team.

Deze term word vaak gebruikt op evenementen, soms ook stand-by team genoemd.

Mocht het inderdaad voor een evenement zijn, dan loop je dus rond over het evenement. Dit kan een bepaalde sector zijn bij grote evenementen, en over het hele terrein bij kleine evenementen.

Het houd in dat jij de vliegende keep bent wanneer er iets aan de hand is binnen jou sector. Denkend aan vechtpartijen, uitzettingen, ondersteunen van EHBO etc. etc.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: IBT dienst
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 31 augustus 2017, 17:00 »
Dat klopt, dat is het ook. IBT staat voor intern bijstands team.

Mijn associatie is meer de IBT training van de politie (Integrale Beroepsvaardigheid Training)

Deze term word vaak gebruikt op evenementen, soms ook stand-by team genoemd.

Dat is de term die ik meestal hoor in de beveiliging

Mocht het inderdaad voor een evenement zijn, dan loop je dus rond over het evenement. Dit kan een bepaalde sector zijn bij grote evenementen, en over het hele terrein bij kleine evenementen.

Het houd in dat jij de vliegende keep bent wanneer er iets aan de hand is binnen jou sector. Denkend aan vechtpartijen, uitzettingen, ondersteunen van EHBO etc. etc.

Lijkt me alleen een beetje vreemd om iemand die de term niet eens kent in te roosteren op een dergelijke dienst. Het zijn over het algemeen de wat ervaren krachten die in een dergelijk team, gezien de incidenten waar zij op afgestuurd worden.

Niet uit te sluiten valt echter dat het om iets anders kan gaan. De enige die daar met zekerheid uitsluitsel over kunnen geven zijn werkzaam binnen het bedrijf van de vraagsteller. Ik heb namelijk geleerd dat je nooit zo maar iets moet aannemen, ook al lijkt dat misschien nog zo logisch. Ik kom wel vaker (dienst) afkortingen tegen waarbij mijn gevoel iets anders zegt als dat het daadwerkelijk blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: donderdag 31 augustus 2017, 17:01 door Planner »

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: IBT dienst
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 31 augustus 2017, 19:12 »
Lijkt me alleen een beetje vreemd om iemand die de term niet eens kent in te roosteren op een dergelijke dienst. Het zijn over het algemeen de wat ervaren krachten die in een dergelijk team, gezien de incidenten waar zij op afgestuurd worden.
Poppetjes plaatsen...?

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: IBT dienst
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 2 september 2017, 09:39 »

Citaat
Mijn associatie is meer de IBT training van de politie (Integrale Beroepsvaardigheid Training)
Het arrestatieteam van de politie heeft dezelfde afkorting, en betekend interne bijstandsteam. Daarnaast gebruikt justitie hetzelfde begrip.

Daar heeft de beveiliging het van overgenomen. Echter word de afkorting ook benoemd als Interventie Bijstand Team.


Citaat
Citaat
Dat is de term die ik meestal hoor in de beveiliging
Klopt, maar IBT is ook een veel gebruikte term.

Citaat
Lijkt me alleen een beetje vreemd om iemand die de term niet eens kent in te roosteren op een dergelijke dienst. Het zijn over het algemeen de wat ervaren krachten die in een dergelijk team, gezien de incidenten waar zij op afgestuurd worden.

Volledig met je eens!!!

Citaat
Niet uit te sluiten valt echter dat het om iets anders kan gaan. De enige die daar met zekerheid uitsluitsel over kunnen geven zijn werkzaam binnen het bedrijf van de vraagsteller. Ik heb namelijk geleerd dat je nooit zo maar iets moet aannemen, ook al lijkt dat misschien nog zo logisch. Ik kom wel vaker (dienst) afkortingen tegen waarbij mijn gevoel iets anders zegt als dat het daadwerkelijk blijkt te zijn.

Ik kijk nergens meer raar van op met termen die ze eruit knallen.
Maar IBT word in mijn ogen alleen gebruikt als bijstand team. Neemt niet weg dat ik ook niet alles weet uiteraard, en mocht het elders ook gebruikt worden binnen de beveiliging, dan ben ik daar uiteraard nieuwsgierig naar!