Auteur Topic: Vervangen batterij Aritech Tx 6212-03-01  (gelezen 2281 keer)

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Vervangen batterij Aritech Tx 6212-03-01
« Gepost op: dinsdag 20 augustus 2019, 18:52 »
Heren, dames,
Ik heb een aantal draadloze rookmelders naar volle tevredenheid. Op het dispay van mijn ats1000 zag ik dat 1 melder een nieuwe batterij wilde.
Omdat onze installateur de laatste keer aangaf dat we dit ook zelf konden doen, vanavond aan de slag gegaan.
Uitgang geblokkeerd zodat sabotage alarm niet afging, oude batterijen eruit, nieuwe erin en toen weer gedeblokkeerd.
De melder knippert weer keurig 1 keer per 45 seconde, maar op het display staat nu “ING batt storing”. Zonder overbrugging wil de centrale ook niet inschakelen. Ik heb de testknop van de rookmelder ingedrukt en deze loopt ook keurig zijn testprogramma

Kan iemand me helpen wat ik als consument nog kan proberen? Natuurlijk kan ik morgen de installateur bellen, maar het zou leuker zijn als ik het zelf kan oplossen.
Dank alvast.

Erikie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vervangen batterij Aritech Tx 6212-03-01
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 augustus 2019, 06:55 »
Baterij eruit halen en contacten 10 seconden kortsluiten. Dan batterij er weer in. Melding zou dan weg moeten blijven.

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vervangen batterij Aritech Tx 6212-03-01
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 21 augustus 2019, 22:09 »
Dankjewel Erik. Ik had de verkeerde batterijen gekocht 😳....
In de winkel kon ik enkel duracell “high power lithium” vinden in de maat cr123. Deze waren gewoon 3 volt, en gingen 40 procent langer mee.
Het bleek dus dat de rookmelder dat toch iets teveel van het goede vond.