Auteur Topic: Vinden van opdrachten  (gelezen 9104 keer)

rh-security

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Klant is koning medewerker is keizer
    • Bekijk profiel
Vinden van opdrachten
« Gepost op: dinsdag 31 januari 2012, 10:50 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan ieder op deze geweldige site.
Mijn vraag is hoe men zijn klanten vindt of hoe hij/zij aan klanten komt.
Wat doen jullie om klanten binnen te halen?
Alle tips zijn welkom

groet rh security

brumak

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • The answer to darkness is lumens!!!
    • Bekijk profiel
Re: Vinden van opdrachten
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 31 januari 2012, 16:35 »
Netwerken en naar beurzen gaan en vooral in plaatselijke sfeer deelnemen aan bijeenkomsten voor
ondernemers.

En vergeet je businesskaartjes niet.;)


brumak

Securesolutions

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Securesolutions.nl - Spy&Beveiliging
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securesolutions
  • Functie: Directeur, Oprichter
Re: Vinden van opdrachten
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012, 14:21 »
Ik zit zelf niet in de persoonsbeveiliging maar ik verkoop juist de producten om de functie als beveiliger uit te voeren. Wij halen onze klanten binnen door elke mogelijke manier af te gaan. Wij hadden alle manieren gewoon op een rijtje gezet en daarna zijn we het lijstje afgegaan. Denk hierbij aan social media,flyers,telefonisch contact met bedrijven,adwords, een goede website en een vlotte babbel helpt natuurlijk ook altijd.

Succes,

Kevin
www.securesolutions.nl spy&beveiliging, expert op het gebied van Camerabewaking, afluisterapparatuur, beveiligingskleding en meer.

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Vinden van opdrachten
« Reactie #3 Gepost op: zondag 22 juli 2012, 21:12 »
Het beste advies is planmatig te werk gaan. Breng de klanten die je wilt hebben in kaart. Onderneem je in regio x bepaal dan binnen welke straal vanaf je thuisbasis je klanten wilt gaan bedienen. Neem daarna bijv. google maps erbij en maak een lijst met bedrijven op bedrijvenparken die zich binnen die straal bevinden (werp ook een blik op de bijlagen).

Daarna moet je informatie vergaren over degene die binnen elk van die bedrijven de beslissing neemt om beveiliging in te huren. Soms is dat de eigenaar/directeur. Maar in middelgrote en grote bedrijven wordt die beslissing overgelaten aan bijv. een facilitair manager.

Ik heb wat informatie bijgevoegd over marketing voor beveiligingsbedrijven. In elk geval is mijn ervaring dat in het wilde weg maar wat doen weinig effect heeft. Adverteren bijv. kost klauwen met geld - vaak teveel geld voor starters - bovendien is het resultaat niet meetbaar - adverteren op internet is een heel ander verhaal. Daarnaast is beveiliging een 'high involvement' product (lees, 'dienst'): persoonlijk contact met de klant is onontbeerlijk. Grote beveiligingsbedrijven hebben vaak account managers of buitendienst medewerkers - het hoeft maar een naam te hebben - in dienst die niks anders doen dan bedrijven afgaan (meestal zonder uitnodiging) om beveiliging te slijten. Ongevraagd bellen is nog zo'n activiteit. Dit zijn zeer agressieve verkoopmethode. Voor een starter raad ik deze methode echt af. Je moet je imago (je merk) nog opbouwen en daarom is het belangrijk om heel betrokken te zijn met je eerste klanten.

Voor een start up in Limburg ben ik zelf net begonnen aan een uitgekiende campagne om de eerste klanten te werven:Centurio Security   
   
 


Bijlagen
-Geografisch segmenteren met Google Maps (doc, 1.368 kB)
-Marketing binnen uw bedrijf (doc, 71 kB)