Auteur Topic: ATS Classic Pulssleutel  (gelezen 4070 keer)

Alarmnerd

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS Classic Pulssleutel
« Gepost op: dinsdag 10 april 2018, 15:37 »
Beste collega's,

Ik heb even een vraag omtrent het inschakelen middels een sleutelschakelaar ( geprogrammeerd als pulssleutel ). De ATS schakelt netjes als de sleutelschakelaar wordt bediend, maar hij doet dit alleen als alle zone's in rust zijn. Zijn niet alle zone's in rust, dan schakelt hij niet in maar laat ook niets zien op het bedienings-paneel. Dit moet toch anders kunnen lijkt mij? Ik wil dat als de klant inschakelt met de sleutelschakelaar en er zones niet in rust zijn, dat de klant een melding krijgt op het display.

Wie weet raad? Alvast bedankt

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 10 april 2018, 19:15 »
Inderdaad bekend probleem, niets aan op te lossen.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 april 2018, 20:02 »
En toch is het wel degelijk mogelijk:

Je kan met ingangstype 58 een vooraf ingestelde tekst in het display laten zien, deze tekst stel je in bij systeemopties deel 1.

Met de macro logica kan je gewoon een stukje logica maken dat als bijvoorbeeld een gebied een verstoorde ingang heeft (actievlag invullen bij "ingang verstoord actievlag") de desbetreffende ingang welke je het type 58 geeft schakelt (deze zone hoeft niet eens fysiek aanwezig te zijn en kan gewoon virtueel zijn)

Je kan op deze manier prima een melding in het scherm laten zien wanneer er nog verstoorde zones zijn.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 april 2018, 20:25 »
Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar heb jij dan een sleutelschakelaar naast, bij een bediendeel hangen? Waarom laat je ze dan niet in/uitschakelen met een tag? dan kun je meteen zien wie er in/uit schakelt of wat is de reden om het op deze manier te doen?

Sorry nieuwsgierig.

Oplossing van Joep is natuurlijk ook erg handig, maar die zal denk ik ook een melding geven als men in de entree niet stil zal staan, of vergis ik me?

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 april 2018, 22:41 »
Dan gebruik je toch een uitgang om via een actievlag een led aan te sturen (of liever gezegd uit te laten gaan) bij een verstoorde ingang. Ga er van uit dat de sleutelschakelaar leds heeft, anders een ledje erbij plaatsen. Instructie aan klant en iedereen tevreden...

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 11 april 2018, 07:33 »
En toch is het wel degelijk mogelijk:

Je kan met ingangstype 58 een vooraf ingestelde tekst in het display laten zien, deze tekst stel je in bij systeemopties deel 1.

Met de macro logica kan je gewoon een stukje logica maken dat als bijvoorbeeld een gebied een verstoorde ingang heeft (actievlag invullen bij "ingang verstoord actievlag") de desbetreffende ingang welke je het type 58 geeft schakelt (deze zone hoeft niet eens fysiek aanwezig te zijn en kan gewoon virtueel zijn)

Je kan op deze manier prima een melding in het scherm laten zien wanneer er nog verstoorde zones zijn.

Klopt maar dan heb je 1 tekst, ik denk dat de vraagsteller het liefst op de GI wilt zien welke zone er exact verstoord staat, net zoals je inschakelt op de GI.

Alarmnerd

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 11 april 2018, 09:33 »
Goed om te zien dat er mee wordt gedacht, heel leuk!

Ik heb sleutelschakelaar gezegd om het simpel te houden. Op locatie heeft men een apart toegangscontrole-systeem, de wens is om met een "aparte kaartlezer" het alarm in te schakelen ( dus uitgang van het toegangscontrole-systeem naar input pulssleutel ATS ).

In het meest gunstigste geval wil ik inderdaad dat als er zone's verstoord zijn, en men schakeld in, dat er op het GI komt te staan bijvoorbeeld: "verstoord in MK Meterkast", net zoals bij een inschakeling met code of tag op het GI.

Ik ben benieuwd wat de optie van Joep precies doet inderdaad, wat gebeurd er als de PIR in de hal verstoord staat?

Is de ATS niet voor de gek te houden, dat hij "denkt" dat er met een tag wordt ingeschakeld op het GI ( middels actievlaggen o.i.d.? )

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 12 april 2018, 09:27 »
Dit werkt met een ATS x500 serie wel :)!
evt print vervangen is dan een oplossing!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS Classic Pulssleutel
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 12 april 2018, 19:23 »
Misschien zou je een macro kunnen maken dat als niet alle ingangen veilig zijn (zoals Joep aanhaalde) en de sleutelschakelaar wordt bediend, dat er dan een zoemer  lamp afgaat? al weet ik niet wat de logica doet betreft de status van de sleutelschakelaar of hij die ook ziet als een verstoorde ingang, want dan zal het misschien niet gaan?