Auteur Topic: Advies / hulp gevraagd  (gelezen 6817 keer)

Vakantieman

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Advies / hulp gevraagd
« Gepost op: zaterdag 20 mei 2017, 16:29 »
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een paar dagen zitten lezen in het forum.
De reden is dat ik een Galaxy g60 centrale heb gekregen in onderdelen.
(van 2 centrales 1 gemaakt)
Nu heb ik de centrale aan de praat gekregen een stalen kast,  hoofdprint, en een voedingsprint en een code bedienpaneel. en een PIR en een magneetcontact om te testen / leren hoe een en ander werkt.
Dit valt me echter vies tegen.
Ik werk zelf als beveiligingsbeambte en heb enige kennis van het bedienen van de Galaxy maar dit is toch different koek.
Ik heb wel ervaring met inbouwen van alarm in auto's, en vroeger wel eens in een paar keer in een woonhuis als hobby met simpele huis tuin en keuken alarmsystemen.
Ik vraag me nu af of het verstandig is om hier mee door te gaan, of dat dit te ingewikkeld is voor mij.

Ik heb een magneetcontact (van 4 draden) aangesloten op de print Rio 0.  de 2 aders die ik gebruikt heb  van het deurcontact heb ik gemeten NC de andere 2 draden heb ik niet gebruikt.
en alle andere ingangen op reserve gezet.
Als ik nu vanuit het installateurmode terug wil gaat hij een controle uitvoeren van de sabotage lussen, waarna hij een melding geeft sabotage 1011 inbraak.

Hopelijk kan iemand mij wat tips geven, misschien ook wat sites of forums waar ik een en ander kan lezen / leren

Alvast bedankt !!



 

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 982
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advies / hulp gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 mei 2017, 17:08 »
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk ook geen (ingebouwde) weerstsnden hebben of het contact simpelweg verkeerd hebben aangesloten, maar als je ern nc contact hebt ipv een weerstandswaarde zal je er dus een weerstand of twee tussen moeten knutselen.