Auteur Topic: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?  (gelezen 6705 keer)

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 19:53 »
Omdat ik hier al vaker zo goed ben geholpen wil ik graag het volgende bij jullie neerleggen:

Ik heb een magneetcontact op de voordeur en een pir in het halletje. Nu zou ik graag 's nachts het magneetcontact van de voordeur direct willen laten schakelen. (Pir is inloop). Bij "geheel in" zou hetzelfde magneetcontact dan vertraagd moeten zijn omdat anders het alarm afgaat als we van buiten naar binnen gaan.

Ik had het hier met de installateur over, maar volgens hem is dit niet mogelijk. Een contact is direct ňf vertraagd en wordt daarna aan 1 of meerdere gebieden toegewezen. Verschillende functie is niet mogelijk.

Heeft hij gelijk of hebben jullie nog een fantastische tip? Oh ja, het gaat om een aritech 1000 centrale.


Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 20:18 »
Gezien je eerdere posts gaat het over een 1000 advanced.

Wat je kunt doen is een filter aanmaken.

Gebied xx ged. ingesch
en
Ingang voordeur verstoord
=
sirene actief

Maar zou je niet wakker worden van een GI welke begint te piepen?

Mijn situatie kan wel eens zijn dat vrouw en kind thuis zijn en ged. inschakelen, en ik thuis kom, dan is het toch wel erg handig dat niet de sirene's meteen afgaan maar de GI met de inlooptijd begint.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 maart 2016, 20:28 door Atomic »

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 20:32 »
Nog makkelijker, ligt denk ik wel aan de firmware versie welke je hebt.

Alarm bij GI1 > aanzetten

Omschrijving: Als er ingeschakeld is als gedeeltelijk in 1, zal de in/uitloop zone zich gedragen als alarm zone.

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 21:01 »
Heren, dank wederom!
Helaas gaat dit technisch boven m'n petje. En dan moet ik het ook nog m'n installateur uitleggen haha.

Nog ter verduidelijking: wij  gebruiken de drie gebieden:
Huisje 1: nacht. Alles actief behalve overloop boven.
Huisje 2: overdag. Alles in behalve pir woonkamer waar hond zit
Huisje leeg: iedereen weg, alles aan.

Nu is er een extra magneetcontact op de voordeur gekomen. Het liefste zou ik deze bij huisje 1 direct willen laten schakelen. Bij huisje 2 en huisje leeg, kan deze eigenlijk uitblijven, maar als die er toch zit, zou vertraagd ook kunnen.
Atomic, zou dit dan kunnen met jouw oplossing? Ik ga ervan uit dat ik de laatste software heb of kan krijgen.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 21:05 »
Nog makkelijker, ligt denk ik wel aan de firmware versie welke je hebt.

Alarm bij GI1 > aanzetten

Omschrijving: Als er ingeschakeld is als gedeeltelijk in 1, zal de in/uitloop zone zich gedragen als alarm zone.
Inderdaad zo heb ik het bij mij dus ook staan.
Wel heb ik een extra melder geplaatst bij de trap opgang, deze staat bij mij dan dus ook als een In/Uitloop zone, omdat deze midden in het huis zit had ik daar geen problemen mee, maar op deze manier kan ik wel alle bewegingsmelders op de begane grond zonder vertraging af laten gaan, als deze af zouden gaan. Dit om het alarm niet meteen af te laten gaan als ik toch onverhoopt naar beneden zou lopen en het alarm nog aan zou staan. Ook kon ik hierdoor ook een wat langere inlooptijd instellen, want het zal echt niet zomaar gebeuren dat een inbreker de andere melders ontloopt maar wel de melder midden in het huis.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 maart 2016, 21:10 door Dré »

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 21:56 »
Heren, dank wederom!
Helaas gaat dit technisch boven m'n petje. En dan moet ik het ook nog m'n installateur uitleggen haha.

Nog ter verduidelijking: wij  gebruiken de drie gebieden:
Huisje 1: nacht. Alles actief behalve overloop boven.
Huisje 2: overdag. Alles in behalve pir woonkamer waar hond zit
Huisje leeg: iedereen weg, alles aan.

Nu is er een extra magneetcontact op de voordeur gekomen. Het liefste zou ik deze bij huisje 1 direct willen laten schakelen. Bij huisje 2 en huisje leeg, kan deze eigenlijk uitblijven, maar als die er toch zit, zou vertraagd ook kunnen.
Atomic, zou dit dan kunnen met jouw oplossing? Ik ga ervan uit dat ik de laatste software heb of kan krijgen.
Wat jij wil is mogelijk, maar ja jammer dat jij als klant aan jouw installateur moet gaan uitleggen hoe dit werkt.....

HansvL

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 26 maart 2016, 22:38 »
Ja Atomic, ergens heb je gelijk. Persoonlijk vind ik het totaal niet erg om het uit te zoeken. Ik vind het eerder vervelend dat ik jullie iedere keer om input moet vragen zonder dat ik iets terug kan geven....

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: 1 contact. Ene keer direct, andere keer vertraagd. Kan dat?
« Reactie #7 Gepost op: zondag 27 maart 2016, 13:25 »
Nog makkelijker, ligt denk ik wel aan de firmware versie welke je hebt.

Alarm bij GI1 > aanzetten

Omschrijving: Als er ingeschakeld is als gedeeltelijk in 1, zal de in/uitloop zone zich gedragen als alarm zone.

Klopt helemaal, maar dan dien je wel de juiste versie te hebben. Als ik me niet vergis is deze optie mogelijk vanaf v024.024.0128