Auteur Topic: GPRS  (gelezen 3759 keer)

Hein

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 60
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
GPRS
« Gepost op: zondag 23 november 2014, 09:12 »
Iemand ervaring met ats7310 en tele2 gprs back up?
Smartwares heeft een leuk pakket wat je in eigen beheer kan houden. Prijstechnisch erg scherp.
Ik heb er nu 1 up and running en lijkt helemaal goed te gaan.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: GPRS
« Reactie #1 Gepost op: zondag 23 november 2014, 14:17 »
Volgens mij is het nadeel dat je een abo hebt van Tele2, valt Tele2 uit dan is er niets meer en is het maar de vraag of je voldoet aan het feit dat je backup verbinding, bij uitval van de primaire verbinding, dezelfde functionaliteit moet hebben als je primaire verbinding.
Daarnaast is het altijd een gok of je met Tele2 op die plek een goede verbinding hebt.
Gebruik je een Emizon oid. dan zit er altijd een Multi SIM in en maakt het niet uit met welke provider je op die plek de beste ontvangst hebt. Is dat vandaag KPN, morgen T-Mobile en overmorgen Vodafone het maakt allemaal niets uit en de kosten blijven ook steeds hetzelfde.
Dus inderdaad hou je met een Tele2 abo zelf alles in eigenbeheer en als er op die plek altijd goede ontvangst is dan is er niets aan de hand maar wordt het moeilijk qua ontvangst dan is het maar de vraag of het nog wel handig is als je alles in eigen beheer kunt houden en of die 4 euro per maand die je uitspaart dan nog wel zo interessant is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Hein

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 60
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GPRS
« Reactie #2 Gepost op: zondag 23 november 2014, 15:42 »
Tele2 werkt via roaming dus pakt zelf het beste netwerk. Kpn, vodafone. Ik heb hem nu draaien bij klant als primaire verbinding omdat het internet er nog niet is. Nog geen problemen onder vonden tot zover.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: GPRS
« Reactie #3 Gepost op: zondag 23 november 2014, 16:57 »
Dat had ik er nog niet van Smartwares van begrepen.
Ander punt waar je op moet letten is dat jij als installateur aan moet tonen dat je secundaire verbinding aan de eisen voldoet.
Bij de ASB oplossing en Emizon is dat vrij eenvoudig nl. hun certificaat er bij halen en klaar.
Of anderen ook een soortgelijk product certificaat hebben zou kunnen maar heb ik nog niet gehoord.
Daarom ben ik altijd een beetje voorzichtig met dit soort oplossingen en ga liever op safe.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.