Auteur Topic: GE NX 1048 start niet door  (gelezen 4734 keer)

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
GE NX 1048 start niet door
« Gepost op: maandag 8 januari 2018, 20:51 »
Ik heb gisteren het paneel en sirene opgehangen nadat deze waren gekoppeld met de centrale. Vervolgens heb ik de centrale gereset naar fabriek instellingen. Ik heb voor de nacht de batterijen eruit gehaald omdat ik geen zin had in een alarm

Echter wil het bedien paneel niet meer opstarten. Het scherm blijft leeg op het verbindingsicoontje na. Deze geeft aan dat er geen verbinding is met de centrale wat logisch is omdat ik de centrale heb gereset.

Ik snap alleen niet dat ik niks meer met het paneel kan doen, ik krijg geen vraag voor een code of wat dan ook. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik zie in de handleiding iets over het resetten van het paneel,maar daarvoor heb ik fdk bestanden nodig. Ik heb de flashtool wel, die staat op de cd die ik erbij kreeg, maar de flash bestanden staan er niet op . Iemand enig idee hoe ik daar aan kan komen?

Bart van Vliet_3020

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Harwig Beveiligingstechniek Emmen
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #1 Gepost op: maandag 8 januari 2018, 21:32 »
Je bedoelt met de NX-1048 alleen het bediendeel? Hang deze eens met het snoertje aan de centrale dan maakt hij opnieuw connectie.
BVV

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #2 Gepost op: maandag 8 januari 2018, 21:53 »
Klopt, alleen het bediendeel. Ik zou verwachten dat ik gewoon in kan loggen met de installateurscode om het paneel te resetten, maar ik kom er dus niet in.

Welk kabeltje bedoel je? De NX 1048 is het draadloze paneel.

Bart van Vliet_3020

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Harwig Beveiligingstechniek Emmen
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #3 Gepost op: maandag 8 januari 2018, 22:51 »
Achter op de print van het bediendeel zit een aansluit strook. Gebruik hier de eerste 3 van (DATA,POS en COM) Deze sluit je rechtstreek op de centrale aan. Ook de eerste 3 aansluitingen. Zie afbeelding voor aansluitschema.

https://imgur.com/a/g1RAo
BVV

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 9 januari 2018, 07:26 »
Achter op de print van het bediendeel zit een aansluit strook. Gebruik hier de eerste 3 van (DATA,POS en COM) Deze sluit je rechtstreek op de centrale aan. Ook de eerste 3 aansluitingen. Zie afbeelding voor aansluitschema.

https://imgur.com/a/g1RAo
Ik zal vanavond even kijken. Ik kan me niet herinneren dat ik een aansluitstrook heb gezien.

aritech

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 12 januari 2018, 14:26 »
Bart, op een draadloos keypad zit echt geen aansluitstrook. De vraag is hier of er uberhaubt communicatie is geweest met keypad. Het beste is om met bedraad keypad zaak te programmeren en daarna de draadloze componenten in te leren.

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 12 januari 2018, 21:24 »
Bart, op een draadloos keypad zit echt geen aansluitstrook. De vraag is hier of er uberhaubt communicatie is geweest met keypad. Het beste is om met bedraad keypad zaak te programmeren en daarna de draadloze componenten in te leren.
Er is zeker wel communicatie geweest. Ik heb de set nieuw ontvangen en niks was geprogrammeerd. Ik heb zelf het bedienpaneel aangemeld bij de centrale, met het bedienpaneel de sirene aangemeld en zones aangemaakt. Verder ben ik gaan spelen met instellingen en aangezien ik graag de set ook echt als installatie in mijn huis wil gaan gebruiken wilde ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dus ik heb eerst de centrale gereset, vervolgens de ontvanger gereset (waardoor dus de verbinding wegviel, logisch en dat verwachtte ik ook).

Omdat het laat was heb ik de batterijen uit het paneel gehaald en ik wilde de volgende dag verder gaan met opnieuw instellen van het geheel. Maar toen merkte ik dat het paneel niet meer wilde opstarten. Ook de methode uit de handleiding, dus het tegelijk indrukken en vasthouden (tot 30 sec) van de toetsen pijl omlaag, F1 en nummer 6 doet niks. (en ik heb het echt al vele malen geprobeerd, ook regelmatig met het opnieuw eruit halen van de batterijen en daarna weer opnieuw proberen) Ik hoor een piep alsof het indrukken van de toetsen geregistreerd word maar verder niks. Als het scherm uitgaat dan zie ik het scherm ook weer oplichten bij het indrukken van elk van die drie toetsen, de toetsen werken dus ook. Centrale is uit (dat is noodzakelijk volgens de handleiding en ook de accu is los), alle modules zijn uit, batterijen zijn nieuw, ook andere batterijen geprobeerd, maakt allemaal niks uit. Het paneel gaat gewoon niet in reset.

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #7 Gepost op: zondag 14 januari 2018, 11:23 »
- update -

Helaas krijg ik het bediendeel nog steeds niet gereset. Ik heb wel een bedraad bediendeel kunnen lenen en daarmee kan ik gewoon in de centrale komen. Echter kom ik niet zoveel verder aangezien ik wel bij de instellingen van de encryption key kan komen, maar hem niet mag aanpassen. De enige instellingen die ik mag aanpassen in dat menu is het ID van de centrale, dus de IDs van de bediendelen en de encryptionkey zijn niet aan te passen. Ik had gehoopt om doormiddel van het bedrade deel mijn draadloze paneel weer aan te kunnen melden door de encryptionkey goed te zetten, maar dat lukt dus ook niet. Iemand nog ideeën?

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: GE NX 1048 start niet door
« Reactie #8 Gepost op: zondag 14 januari 2018, 20:04 »
- Update 2 -

Inmiddels heb ik door middel van een firmware flash het bediendeel weer standaard gekregen en opnieuw kunnen inleren. Zo te zien werkt alles nu