Auteur Topic: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.  (gelezen 9544 keer)

oscar2013

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Gepost op: woensdag 3 februari 2016, 19:40 »
 :)
Ik heb een cs275 alarm installatie deze werkt prima recent alle batterijen vervangen.
Nu hebben we ontdekt dat we na alarm melding niet meer kunnen resetten via de telefoon.
Er zijn 2 dingen veranderd we zijn overgestapt naar vodafone thuis en hebben nieuwe smartphone (apple en samsung).
Wie iemand hier een oplossing voor?

Gr en alvast bedankt

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 3 februari 2016, 19:48 »
Hoogstwaarschijnlijk is dat dan de Vodafone, maar op welke manier wordt je gebeld? Spraakkiezer/sirene toon/SMS?
Volgs welke handeling probeer je dan de centrale te resetten en wat bedoel jij met resetten. Het alarm uitschakelen?

oscar2013

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 3 februari 2016, 19:52 »
Ik hoor dan een sirene toon  :(
Voor heen kon ik dit dan met # uitzetten.
Nu lukt dit niet meer en blijft die maar bellen.
Met resetten bedoel ik dat die niet nog keer gaat belt.


oscar2013

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 3 februari 2016, 20:59 »
Weet iemand of je dit probleem kunt oplossen met een gsm module.
Wat zijn de voordelen van een gsm module wat kan je nog meer met deze module doen.
 ::)

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 3 februari 2016, 22:58 »
Met een opsteek gsm module zal het weer goed gaan werken. Verder is er geen meer  waarde aan gsm module.
De Vodafone lijn is een voip lijn. Voor pstn codes is dit een probleem. Niet alleen voor centrales maar voor meer appretuur.

oscar2013

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 4 februari 2016, 20:04 »
 ::)
Vraagje is het lastig om zo gsm module zelf te plaatsen?
Wat zijn de kosten van zo een module en welke moet ik dan hebben (CS7001).
Zijn er nog tips!  ;)

meldkamersiacom

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
    • www.siacom.nl
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 4 februari 2016, 20:11 »
Sirenetoon afmelden is wachten tot de stilteinterval tussen de sitenetoon door  dan * ingedrukt houdenn en geen #.
Tegenwoordig werkt dit bij veel voiplijnen niet meer.
Kan heel makkelijk omgezet worden naar sms.
Google siacom

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk


oscar2013

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 4 februari 2016, 23:28 »
GBT 8448 BC gsm gateway

Is dit iets :D

oscar2013

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 10 september 2016, 17:59 »
Ik heb nog steeds een probleem met afmelden via de telefoon.
Het wilt niet lukken.
Ik denk nog steeds aan de module CS7001.
Is deze moeilijk aan te sluiten?

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 10 september 2016, 18:14 »
Met een opsteek gsm module zal het weer goed gaan werken. Verder is er geen meer  waarde aan gsm module.
De Vodafone lijn is een voip lijn. Voor pstn codes is dit een probleem. Niet alleen voor centrales maar voor meer appretuur.

Dit verhaal klopt niet helemaal.

Bij bijvoorbeeld de spraakmodules van aritech is het zo dat je op de "0" moet drukken om een alarm te bevestigen, dit werkt de laatste jaren voor geen meter meer omdat veel pstn lijnen "digitaal" zijn.

Bij de Aritech CS/Networx NX serie kan je als doormelding het protocol op sirenetoon zetten en heb je in principe geen extra spraakmodule nodig. het bevestigen van een alarm doe je door op het "#" te drukken in de pauze die valt tussen de sirenetonen.

Dit werkt ook via de moderne "digitale" telefoonlijnen gewoon zonder problemen.

Gezien het andere topic van deze topicstarter zal er wel wat anders aan de hand zijn.
Zo lees ik dat de accu defect is en er een andere besteld is, een gokje van mijn kant is dat de centrale nu blijft bellen ivm een accufout of dat er nog een sabotagealarm (behuizing CCS) openstaat aangezien de centrale geopend is geweest en ik niet weet op dat de TS dit alarm hersteld heeft door met de installateursode de programmering even in te gaan en weer te verlaten...

SJJ

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #10 Gepost op: zondag 24 september 2017, 11:23 »
Ik heb het zelfde probleem met mijn cs275.
Kan sinds een tijd het alarm niet meer afmelden met mijn GSM terwijl er niets veranderd is(zelfde gsm, zelfde ziggo all in one).
Heb een GSM gateway dialer geprobeerd met vodafone simkaart. 
Bellen gaat prima maar kan alarm niet afmelden. Protocol spraak met 0 of sirene met * of # indrukken maar niets werkt. GSM op 2G netwerk gezet maar werkt ook niet. Iphone5, samsung en huawei telefoons geprobeerd, maakt ook niets uit...
Hoor met spraak of sirene protocoll ook alleen maar fax geluiden, dit was ook altijd al zo, is dat normaal?.
Iemand enig idee wat er mis is?
Groet,
Sven

meldkamersiacom

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
    • www.siacom.nl
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #11 Gepost op: maandag 25 september 2017, 08:15 »
Hoi SSJ  dtmf signalen worden vervormd met voip. Check www.siacom.nl voor een goeie stabiele oplossing.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk


Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: CS275 alarm afmelden via telefoon lukt niet meer.
« Reactie #12 Gepost op: maandag 20 november 2017, 10:29 »
VoIP lijnen geven de DTMF tonen vaak niet goed door. De toonhoogte veranderd, en dan snapt de kiezer het niet meer.

Oplossing:
GSM module plaatsen, vaak werkt dit wel.
Bijkomend voordeel GSM module is te voeden via 12V vanuit het alarm en blijft dus werken bij stroomuitval.
Jouw voip lijntje valt uit bij lokale stroomuitval, of bij storing internet etc.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/4g-systems-gsm-analoge-adapter-xsjack-t3e-768509.html

Kun je buiten de alarmkast plaatsen.
Zelf de simkaart wisselen, en de status hiervan aflezen aan het display.
Voeding is 12V dus kan eventueel (aan te raden) via het alarm.