Auteur Topic: Galaxy flex 20 sms doormelding  (gelezen 6103 keer)

dafkes

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy flex 20 sms doormelding
« Gepost op: woensdag 2 oktober 2013, 20:38 »
Ik heb een galaxy flex 20 (versie1.12)hangen met bedrade pirren 2 mk 7 flits en sirene. Nu wil ik doormelding via sms.
Ik heb ziggo al in one. De telefoonlijn loopt via mijn kiezer van de centrale en hier staat 48 volt op. Ik kan met mijn telefoon uitbellen en bij een alarm wordt de lijn onderbroken. Bij de software heb ik bij de sms centrale diverse nummers geprobeerd. 0653141414 en 0031653141414. Tevens dit met de mobiele nummers gedaan. Format staat op UCP (SMS). En de site id ingevuld. Verder de triggers alarm sabotage, 230 v fout aangezet. Dacht eerst dat de sms centrale het niet meer deed, maar deze gebeld en dan hoor je een data signaal dus die moet nog actief zijn. Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy flex 20 sms doormelding
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 3 oktober 2013, 08:24 »
Wat je over het hoofd ziet is dat Ziggo niet garandeerd dat SMS werkt via hun Voip telefonie netwerk.
Je kunt geluk hebben, je kunt ook pech hebben. Heb je nu geluk kan dat ook pech worden dmv evt updates voor de modem welke Ziggo zou kunnen uitrollen.

Met andere woorden, sms via voip lijnen is nooit voor de 100% zekerheid te zeggen of het zal werken.

dafkes

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy flex 20 sms doormelding
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 3 oktober 2013, 16:08 »
Is er te testen of de centrale een poging doet de sms te verzenden?

marcel99

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy flex 20 sms doormelding
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 8 oktober 2013, 12:38 »
Kijk eens op http://www.mr-alarmsystemen.nl/sms-service-analoog mijn Jablotron met LAN kiezer doet het perfect