Auteur Topic: Beveiliger worden  (gelezen 15225 keer)

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Beveiliger worden
« Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 13:18 »
 Beste iedereen,



Tot twee jaar geleden heb ik bij de politie gewerkt als hoofdagent, in de tussentijd heb ik binnen een JJI gewerkt maar niet als beveiliger. Ik heb nu al een tijdje interesse in het beveiligingswerk. Nu ben ik best bereid om zelf een opleiding te bekostigen, omdat het diploma (of studerend voor) als eis wordt gesteld. Maar ik wil geen opleiding starten zonder dat ik zeker weet dat daar een baan aan vast zit (ook meteen handig voor stage). Maar bedrijven nemen niet aan zonder diploma.



Wat is nou de handigste weg om te kiezen?

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 13:33 »
 Quotefris
Maar bedrijven nemen niet aan zonder diploma.



En snelle blik op de sites van verschillende grote (landelijk werkende) bedrijven leert mij dat er wel degelijk vacatures voor mensen zonder diploma zijn. Dan kostr de opleiding helemaal niets en krijg je gewoon betaald...



Maar mag ik vragen waarom jij niet meer bij de politie werkt? Want als dat bijvoorbeeld te maken heeft met de onregelmatige diensten en/of het salaris, dan weet ik niet of deze carriere switch nu wel de juiste is?

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 14:18 »
 Nee hoor dat heeft niets met mijn vertrek bij de politie te maken maar alles met het politieapparaat zelf.



Misschien moet ik het dan toch verder van huis af zoeken dan ik nu doe.



Bedankt in ieder geval, kijk ik nog even verder.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 14:26 »
 Mag ik dan vragen naar jou\'n motivatie om de beveiligingsbranche in te willen ?

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 14:57 »
 ik zou nog maar eens goed nadenken over deze stap, het gras is niet altijd groener bij de buren. Ook binnen de beveiliging is niet alles rozegeur en maneschijn, ik kan er in mijn carriere van 23 jaar een boek over schrijven.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 16:28 »
 Bedrijven kunnen een leerovereenkomst met je aangaan of een overeenkomst voor bepaalde tijd (1 jaar) waarin een baangarantie of vervolgovereenkomst ingezet wordt. Het probleem is namelijk dat, indien je het verplichte diploma niet tijdig behaald, je geen toestemming meer hebt om te mogen werken. Dit is voor een werkgever leidend.



Welke regio zoek je ?

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 17:55 »
 Het is misschien raadzaam om de SVPB te contacten. Het zou zo maar kunnen dat u in het bezit bent van

een door het SVPB gelijkgesteld(e) diploma(s). Wellicht hoeft u hierdoor voor een redelijk aantal vakken geen examen te doen.



Verder denk ik dat u met uw politie achtergrond zo door de opleiding heen fietst.



Succes.



Jeroen.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 13 juli 2011, 18:33 »
 Volgens mij is het zelfs zo met jou opleiding dat je dispensatie voor een vak of vakken kan krijgen, helemaal zeker weten doe ikk het niet, maar ik dacht zelf bijvoorbeeld aan rechts en wetskennis of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 07:45 »
 Fris,





heb jij die grijze pas wel nodig als evt aanstaande  leiding gevende als je hoofdagent bent,  jij gaat toch hoop ik niet staan staan aan een deur hé in eerste instantie? ;)



Want dan zeg ik je veroer je niet waar je nu zit.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 11:28 »
 Lijkt het je niet wat om mensen die de beveiligingsopleiding doen les te geven?

Ik heb op 2 scholen de opleiding gevolgd en daar waren ook div oud agenten die les gaven , of je daar weer een opleiding voor moet doen geen idee maar kan je wel zeggen dat hun het leuker deden dan de gewone docenten. Toch meer voorbeelden uit de praktijk enz en niet alleen uit het boekje.

Ik draai ook alweer wat jaartjes mee en heb het prima na men zin maar ik sluit me wel aan bij de hierboven gegeven antwoorden.



Is justitie niks voor je?

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 12:57 »
 Hé daantje als  ik  jou was  kan je die man  eens  mailen want deze is aanbieding is wel heel leuk voor zo\'n iemand! ;)

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 13:08 »
 Over welke praktijk heb je het dan? Ik zie namelijk niet in waarom een ex politieagent beter les zou kunnen geven als iemand die jarenlang in de beveiliging heeft gewerkt? Volgens mij kan juist die laatste veel beter praktijkvoorbeelden geven wat een beveiliger allemaal tegen zou komen....

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 13:09 »
 Welke aanbieding?

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Beveiliger worden
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 13:29 »
 Zij geeft aan is  justitie niks voor jou als om les tegeven  dus ze weet meer!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiliger worden
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 22:36 »
Citaat van: daantje83

 Ik heb op 2 scholen de opleiding gevolgd en daar waren ook div oud agenten die les gaven , of je daar weer een opleiding voor moet doen geen idee maar kan je wel zeggen dat hun het leuker deden dan de gewone docenten. Toch meer voorbeelden uit de praktijk enz en niet alleen uit het boekje.


Over welke praktijk heb je het dan? Ik zie namelijk niet in waarom een ex politieagent beter les zou kunnen geven als iemand die jarenlang in de beveiliging heeft gewerkt? Volgens mij kan juist die laatste veel beter praktijkvoorbeelden geven wat een beveiliger allemaal tegen zou komen....