Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 272382 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #525 Gepost op: maandag 3 september 2018, 21:23 »
Nee hoor, vind het zelf gewoon prettig om te weten dat alles goed is gegaan.
Bij klanten stel ik dat nooit in.
Bij de vorige centrale die ik had hangen, kon ik het ook instellen, al staat het er standaard al op 5 seconden na sluiten van de deur.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #526 Gepost op: maandag 3 september 2018, 21:33 »
Nee hoor, vind het zelf gewoon prettig om te weten dat alles goed is gegaan.
Bij klanten stel ik dat nooit in.
Bij de vorige centrale die ik had hangen, kon ik het ook instellen, al staat het er standaard al op 5 seconden na sluiten van de deur.

Als je ook nog eens Aritech melders had/hebt was dit ook nog niet lang genoeg soms 😜!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #527 Gepost op: maandag 3 september 2018, 21:37 »
Als je ook nog eens Aritech melders had/hebt was dit ook nog niet lang genoeg soms 😜!
Dat klopt, dat had ik toen ook al ervaren, maargoed daar was die tijd nog in te stellen, nu lijkt het er op dat het 0 seconden is en blijft.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #528 Gepost op: maandag 3 september 2018, 21:51 »
Nee hoor, vind het zelf gewoon prettig om te weten dat alles goed is gegaan.

Gewoon schakelen met de App, heb je in 1 overzicht alle zones in beeld en kun je zien of ze gesloten zijn bij het inschakelen.
Maar haal je dat vinkje weg bij Alarm na in dan mogen ze er ook 3 minuten of langer over doen, de zone doet dan pas mee nadat deze eerst na het inschakelen een keer in rust is gekomen.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #529 Gepost op: maandag 3 september 2018, 22:02 »
Gewoon schakelen met de App, heb je in 1 overzicht alle zones in beeld en kun je zien of ze gesloten zijn bij het inschakelen.
Maar haal je dat vinkje weg bij Alarm na in dan mogen ze er ook 3 minuten of langer over doen, de zone doet dan pas mee nadat deze eerst na het inschakelen een keer in rust is gekomen.

Lijkt me niet wenselijk om altijd met de app in te schakelen!

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #530 Gepost op: maandag 3 september 2018, 22:03 »
.....
Nadeel is wel dat als de detector niet in rust komt je dat ook nooit door gaat krijgen tot je bij het onderhoud alle zones gaat testen.
.....

Maximaal open tijd op bijvoorbeeld uur in stellen?
Een pir gaat altijd wel een keer "dicht" binnen een uur?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #531 Gepost op: maandag 3 september 2018, 23:26 »
en dan stond de airco of ventilatie aan of was er gewoon een bedrijfsfeestje.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #532 Gepost op: dinsdag 4 september 2018, 06:26 »
en dan stond de airco of ventilatie aan of was er gewoon een bedrijfsfeestje.
Daar heb je een punt :D

Ben Beemster

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 29
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Ben Beemster Service
  • Bedrijf: Ben Beemster Service
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #533 Gepost op: zondag 9 september 2018, 20:39 »
Beste Dré,

Zone functie 85 is bedoeld als je thuis blijft en wilt dat de deur een directe alarmfunctie heeft na het inschakelen. gevolg is dan dat als iemand de deur opent bij ingeschakeld alarm er dan direct alarm gegeven wordt.
Zone functie 86 ( in/uit laatste ) is een betere functie voor je: bij deze functie gaat wordt de uitlooptijd verkort door het "sluiten" van deze zone. Deze deur krijgt als verschil met functie 85 dus niet een alarmfunctie maar blijft als in/uit-zone dienen.

Als je gebruik maakt van overbruggen bij thuisblijven en je soms inschakelt mbv de app let dan op dat je inschakelt voor de laatste deur dicht is. ( de CSS denkt anders dat je thuisblijft ).
Eventueel kan je dit weer oplossen met een virtuele deur welke 5 tellen na het inschakelen sluit.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #534 Gepost op: zondag 9 september 2018, 20:53 »
Beste Ben,

Bedankt voor je reactie.
Ik woon alleen en dat is de reden dat ik toch gekozen heb voor type 85, er komt bij mij toch in de nacht niet zomaar even iemand binnen lopen, of het moet de inbreker zijn :😉.

Ik had bij mijn eerte programmering deelschakeling aan staan inderdaad, echter worden dan alle melders op de verdieping overbrugd en geven ze de status ook niet meer door, daar zat voor mij meteen een probleem, ik heb namelijk knx en inbraak aan elkaar hangen.
Dit heb ik nu opgelost door gewoon meerdere gebieden te maken.

Betreft het probleem wat ik heb/had met de melder die te lang actief kan blijven na het inschakelen van het alarm en verkorte uitlooptijd, heb ik nu waarschijnlijk opgelost door bij de desbetreffende inging het vinkje uit te zetten bij 'Alarm na zone actief (even uit mijn hoofd, dus zal vast niet helemaal kloppen).

Ben het nu een beetje aan het monitoren (melder doet mee, maar sirene staat niet actief bij die melders).


Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #535 Gepost op: zondag 7 oktober 2018, 21:16 »
Klopt, mijn Android heeft het ook nog niet. Maar de ipad van de zaak heeft dit wel...
Zal snel volgen verwacht ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Nou,

Dat het zo lang duurt voordat de app wordt goedgekeurd had ik niet verwacht. Nog steeds geen Android update voor de Integra... :(

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #536 Gepost op: donderdag 31 januari 2019, 06:27 »

Nou,

Dat het zo lang duurt voordat de app wordt goedgekeurd had ik niet verwacht. Nog steeds geen Android update voor de Integra... :(
Dit duurt toch veel langer dan verwacht....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #537 Gepost op: donderdag 31 januari 2019, 10:27 »
Ik weet ook niet of je daar wel zo blij mee moet zijn dat die update er komt.

Gebruik ik nl. gewoon mijn android telefoon samen met macro's dan werkt alles, krijg je ook alles in beeld enz.

Ik heb dus onder 1 knop verschillende macro's zitten zo heb ik een macro aan/uit aangemaakt en als ik op mijn android die aanklik dan krijg ik vervolgens te zien
kantoor
werkplaats
magazijn 1
magazijn 2
Klik ik op 1 van die sub macro's dan kan ik dat blok aan/uit zetten en werkt dat prima.

Gebruik je de Ipad en maak je verbinding met het systeem dan krijg je meteen een overzicht van je blokken en onderin het scherm je macro's te zien met de omschrijving die je hebt ingevoerd.
Prima zou je denken maar zodra je een macro wilt gebruiken waar meerdere sub macro's onder zitten dan krijg je een aantal vierkantjes te zien zonder omschrijving en wordt het gewoon gokken welke je moet hebben om dat deel aan/uit te zetten wat je wilt.
Het kan misschien nog een instelling zijn, maar ik kan nog niet vinden hoe je het voor elkaar kunt krijgen om ook de teksten van de submacro's in beeld te krijgen.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Blueone

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #538 Gepost op: vrijdag 22 maart 2019, 09:45 »
Ik maak inmiddels een tijdje gebruik van het Integra systeem van Satel, buiten het feit dat ze deze week een force bug hadden rondom het TSI display (het verlopen certificaat) werkt het systeem perfect, na het inlezen en het volgende van een aantal e-learning is het configureren ook goed gelukt. Er is echter een ding waar ik niet uitkom. Het systeem heeft een aantal blokkenwaarvan één "entry/exit" blok, binnen het blok zit een zones welke ingesteld is als entry/exit zone  (één abax bewegingssensor).

Het TSI display hangt in het zicht van de bewegingssensor, als ik nu het volledige systeem wil armen krijg ik eerst een melding over een "zone violation" van de sensor welke gericht is op het display waar ik dus inderdaad voor sta. De zone staat als volgt ingesteld:

De exit delay staat op 30 seconde ingesteld
Zone type: '0: Entry/Exit'
Entry delay: 30 sec
De volgende settings zijn verder ingeschakeld:
-Auto-reset 3
-blocks verification
-abort delay
-Alarm on Exit delay end
-Alarm on unbypass

Ik vermoed dat ik toch nog ergens iets mis rondom de entry/exit zone configuratie waardoor ik de zone violation krijg tijdens het inschakelen, weet iemand wellicht waar dit door komt?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #539 Gepost op: vrijdag 22 maart 2019, 09:56 »
Het lijkt er op dat je een buitenlandse versie hebt en die wordt in Nederland niet ondersteund.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.