Auteur Topic: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD  (gelezen 8607 keer)

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Gepost op: zondag 1 september 2013, 21:37 »
Hallo,

Ik heb een dlink DCS 932l ip camera. Nu kan ik opnemen als mijn pc aanstaat. Ik wil snachts ook graag op nemen. Weet iemand hoe dit in te stellen is? Zodat ik daarna mijn pc kan uitschakelen.


helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 3 september 2013, 08:07 »
Ik snap niet helemaal wat hiervan de bedoeling is, de dlink is niet afhankelijk van je PC.
Het heeft een eigen CPU, een eigen stroomvoorziening en een eigen kabel voor naar de router of modem (en kan tevens draadloos geinstalleerd worden).

Dit betekend dat ongeacht of je je PC aan hebt staan de IP camera het zou moeten doen.
Ben je al op de website van deze camera geweest, waarschijnlijk moet je dan naar:
http://192.168.0.20
Over het algemeen is je paswoord gewoon alleen je inlognaam: admin

Hier kun je veel instellingen vinden, zoals tijd, IP adres instellingen, het instellen van ontvangst e-mail bij het laten maken van een fotootje, live beeld en het instellen van dag en nacht camera gebruik.

Groeten Henk
Safety begins with yourself!!

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 3 september 2013, 08:43 »
Hij wilt kunnen opnemen s nachts, natuurlijk blijft de cam werken ondanks de computer uit staat, maar hij wilt toch laten opnemen alleen blijibaar niet naar de computer.
Misschien een cloud of een nas server?

helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 3 september 2013, 08:54 »
In dat geval kun je ook gewoon je eigen FTP-adres gebruiken.
De meeste internet providers geven een website ruimte met FTP adres en dergelijke bij je internet pakket.
Misschien kun je die gaan gebruiken om foto's en videos in op te slaan, hoef je ook geen NAS server of iets dergelijks te bestellen.

Deze instellingen kun je instellen op de pagina van de Camera zelf.
Groeten Henk
Safety begins with yourself!!

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 3 september 2013, 19:47 »
okee bedankt,

is het niet mogelijk dan om deze beelden op mijn netwerk hardeschijf op te slaan?
Op de asus webbrowser kan je ook

Servers Center
Setup the UPnP, iTunes, FTP and Network Place (Samba).

helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 3 september 2013, 20:56 »
Je kan inderdaad een Network Attached Storage (NAS) gebruiken, alleen dan moet de computer wel aan staan, tenzij je NAS (de meesten hebben dit tegenwoordig) een eigen FTP adres heeft.

Een volgend probleem wat ik heb ontdekt met deze IP camera is dat deze de software "D-viecam" gebruikt om video's te maken.
Dit betekend dat als de computer uit is het software programma ook uitgeschakeld is, en dus geen video's meer kan maken, je kan dan nog wel foto's maken en deze laten doorsturen naar je FTP adres.

M.v.g.
Henk
Safety begins with yourself!!

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 4 september 2013, 21:25 »
Beste Henk,

Dit klopt inderdaad. Het is ook mogelijk om met een ander soort programma op te nemen.
Via het IP adres van je camera kan je de beelden ook bekijken.
Zover ik begrijp is het dus niet mogelijk met deze camera om de beelden op mijn netwerkhardeschijf op te slaan zonder dat de computer aan hoeft te staan.


helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: D-link DCS 932L opnemen op Asus RT-A66U externe HDD
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 4 september 2013, 21:48 »
Zo ver ik mij heb kunnen verdiepen in deze camera ben ik er bang voor Melvin.
Ik hoop voor je dat er een omweg voor is, maar denk dat deze camera daar voor de rest niet geschikt voor is.
Misschien toch je PC aanhouden, of misschien instellen op bewegingsdetectie, zodat deze foto's maakt wanneer hij beweging detecteert?

M.v.g.
Henk
Safety begins with yourself!!