Auteur Topic: hoever gaan jullie in dit geval  (gelezen 5148 keer)

security070

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
hoever gaan jullie in dit geval
« Gepost op: vrijdag 16 september 2011, 00:07 »
Hoi,

loop tegen het volgende aan:
3e week van aug schriftelijk (mail) een vrije dag aangevraagd bij planning voor volgende week.
niets gehoord.
Begin sept (na twee weken) een herinnering mailtje gestuurd (het originele mailtje doorgestuurd) met daarboven de duidelijke gestelde vraag of al iets bekend was.
niets gehoord.
Begin deze week de teamleider geinformeerd over de \"stilte\" en gewezen op het CAO artikel dat zegt \"indien na een week.... toegekend\".
niets meer gehoord.
Het betreffende rooster ververst binnen gekregen op het object waar ik werk. Sta ingepland.

Ik kan lullig doen, niet komen en wijzen op de aanvragen en herinneringen en de CAO.
Maar wij hebben ook vacatures en een collega moeten dan het ontstane gat invullen, of het team draait met een man minder.

Gaat om een dag voor mijn hobby.
Daarom de vraag, wat zouden jullie doen. Of anders gesteld: wat is wijsheid.
Kont tegen de krib en een hoop gedoe op het werk, of accepteren en na het weekend een hoop stampei gaan maken.

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: hoever gaan jullie in dit geval
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 september 2011, 06:14 »
Jij hebt vrij gevraagd en het is na een week niet afgekeurd. Zelfs niet op gereageerd na een 2de mail. Dan ben je gewoon vrij. Ik zou zelf een mailtje sturen met de mededeling dat je je vrije dag bevestigd.
Die ene dag kan je planner wel invullen lijkt me.

Mvg Bart.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Jimnster

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: hoever gaan jullie in dit geval
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 30 september 2011, 12:55 »
Ik heb zelf in die situatie gezeten een paar jaar terug. Noem me een tr**, maar ik heb dat weekend weg geboekt, de planning op de hoogte gesteld dat ik niet op tijd reactie terug had gehad en ik ook niet inzetbaar ben. Afijn de dag des oordeels, grens Duitsland gaat mijn mobiele.. 3x raden... Ja waar ben je? Uh rij net de grens over, want? Je staat ingeroosterd??!! Uh ja, heb jullie afgelopen week nog een herinneringsmail gestuurd ook weer geen reactie net als op de eerdere mails van de afgelopen maanden, dus maandag zijn jullie weer de eerste, dus ik spreek jullie dan....

Had alle verzonden mails uitgeprint en bewaard en ze hadden dus geen poot om op te staan, turrlijk je maakt geen vrienden op dat moment, maar we hebben niet voor niets een CAO ;)

hann1bal

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: hoever gaan jullie in dit geval
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 4 oktober 2011, 15:46 »
Ik zou gewoon mijn vrij nemen.
Als je aantoonbaar kan maken dat je meerdere keren het verzoek hebt gedaan en de planner reageert hier niet op, dan spijt het mij voor de werkgever.