Kan nooit heel spannend zijn
Controleren of zo'n pirretje of contact zijn werk doet dat kun je ook een aap leren.
Het spannende zit hem in de regelgeving die elke keer verandert, dus jij als onderhoudsmonteur moet op de hoogte zijn van wat er de laatste 5 jaar allemaal aan regelgeving is verandert.
Immers, mits jaarlijks onderhouden ,is een beveiligingsbewijs 5 jaar geldig en na 5 jaar moet er een nieuwe worden verstrekt maar moet ook aan op dat moment geldende eisen worden voldaan om een nieuw certificaat te kunnen verstrekken.
Doe je dagelijks onderhoud dan kun je dus op 1 dag systemen hebben die 5 jaar geleden zijn gemonteerd maar ook die korter geleden zijn gemonteerd. Bij de een moet de antimask worden aangepast, bij de ander pas over een paar jaar, bij de een moeten extra sirenes worden geplaatst bij de ander nog niet enz.
Soms als er veel gewijzigd is of bijzonderheden, dan heb ik nog de achterkant nodig..
Dat lossen wij anders op nl. met "zie email"
Die aanpassingen worden digitaal naar de zaak gestuurd en als extra bijlage bij het onderhoudsrapport gevoegd. Meestal heeft de opdrachtgever deze al in de mailbox zitten voordat ik weer in de auto zit, is het meteen gearchifeerd voor andere medewerkers (en de jaarlijkse audit) en krijgt men die samen met de factuur ook nog weer een keer toegestuurd zodat men niet kan zeggen "noooooooit gezien" als de verzekering een schade niet wil vergoeden omdat de beveiliging niet aan de eisen voldeed.