Auteur Topic: Mobotix D22  (gelezen 3117 keer)

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Mobotix D22
« Gepost op: woensdag 16 december 2020, 17:39 »
Ik heb een viertal Mobotix D22 camera's herplaatst van het ene netwerk naar het andere. Wanneer ik met een browser inlog op de camera krijg ik geen beeld, maar de melding 'This Mobotix camera is in administation mode'.
Hoe kan ik weer beelden krijgen? Op het oude adres had ik wel beeld, maar dat netwerk bestaat niet meer.
Alvast bedankt.
Groet,
Wim

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Mobotix D22
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 december 2020, 20:02 »
inloggen en reboot geprobeerd

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mobotix D22
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 december 2020, 01:00 »
Had je al gekeken waneer je zn melding krijgt?

    Error 52 after rebooting – camera in administration mode
    This error occurred when Mono cameras had to deliver images via ImageLink (/cgi-bin/image.jpg) directly after rebooting and before the live image processing itself had started.


Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Mobotix D22
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 december 2020, 09:12 »
De melding komt zodra ik via de browser in contact ben met de camera. Na een reboot blijft de melding ook staan. Ik heb het IP adres aangepast naar een werkend adres in mijn netwerk, maar biedt ook geen soelaas.
Hoe krijg ik nu weer beeld?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mobotix D22
« Reactie #4 Gepost op: zondag 20 december 2020, 16:05 »
Toen je wel beeld had, deed je dat toen op dezelfde pc/laptop als dat je nu steeds kijkt?
En ook met dezelfde browser, anders een keer een andere browser proberen zoals IE en anders een keer chrome proberen als IE niet werkt.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Mobotix D22
« Reactie #5 Gepost op: maandag 21 december 2020, 14:49 »
Toen je wel beeld had, deed je dat toen op dezelfde pc/laptop als dat je nu steeds kijkt?
En ook met dezelfde browser, anders een keer een andere browser proberen zoals IE en anders een keer chrome proberen als IE niet werkt.
Dit is dezelfde PC waar ik eerder wel beeld had, ook dezelfde browser (Chrome). Inmiddels ook IE en Firefox geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Ik heb de vraag nu neergelegd bij Mobotix in Duitsland. Hoop dat ik daar een antwoord krijg. Dat antwoord zal ik hier ook delen, zodra het werkt.
De camera's zijn een poosje spanningsloos geweest in tussentijd, maar dat moet toch niets uitmaken?

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Mobotix D22
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 23 december 2020, 19:23 »
soms willen ze wel problemen hebben met opstarten maar dan met een reboot zou het over moeten zijn

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Mobotix D22
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 26 december 2020, 15:17 »
Antwoord van Mobotix:

Hi Wim,

I would suggest upgrading the firmware. If upgrading the firmware does not work, please perform a hardware reset of the camera. If that fails then the camera then the camera is defective

https://www.mobotix.com/en/node/13389

Unfortunately the D22 cameras are now End of Service. This means no repairs or servicing are carried on this model any more. However, we do have an upgrade program running until the end of the year, where you can purchase a new D26 for a significant discount. I have added our Sales Representative for the Netherlands in Cc, as he has better knowledge on the the details of the upgrade program.

Regards,....enz.

Update uitgevoerd en gelukt. Maar nu heb ik als plaatje: 'No images' in plaats van "This camera is in administration mode'.
Ik kan ze natuurlijk met korting omruilen voor 4x een D26, maar ik wil gewoon de D22 weer aan de praat hebben.
in het log zie ik nog een melding voorbijkomen dat de batterij leeg is. (verantwoordelijk voor de tijd?) en dat de tijd niet klopt. Inmiddels de tijd goedgezet, maar de batterij blijft leeg natuurlijk. Ik zie trouwens helemaal geen batterij zitten op de camera.

Iemand nog een ander idee?