Auteur Topic: Grijze pas wordt ingetrokken  (gelezen 4880 keer)

zaanbeveiliger

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Grijze pas wordt ingetrokken
« Gepost op: maandag 7 augustus 2017, 23:40 »
Beste Leden,

Momenteel bevind ik mij al een tijdje in een nare situatie. In oktober 2016 heb ik een huis onderverhuurd aan iemand en in november 2016 is er een wietplantage opgerold in dit huis. Sindsdien was ik er al bang voor dat dit geval voor problemen zou zorgen voor mijn grijze pas. De huurder heeft bij de politie verklaard dat de plantage er al stond toen hij als huurder binnen kwam in het pand en nu is er daardoor ook een proces verbaal opgemaakt tegen mij. De beschuldigingen heb ik natuurlijk ontkend omdat het complete lariekoek is wat deze aardige man heeft verklaard.

Afgelopen juni heb ik naar aanleiding van het proces verbaal helaas een brief mogen ontvangen van de politie dat ze voornemens hebben om mijn grijze pas in te nemen. Vanwege vakanties van mij en van mijn advocaat is het gesprek voor een zienswijze uitgesteld tot 5 september 2017.

Zoals jullie ook wel kunnen voorspellen heb ik natuurlijk een advocaat waarmee ik dit wil aanvechten. Daarnaast voel ik me natuurlijk klote en genaaid doordat deze sukkel mijn naam heeft gebruikt in deze zaak.

De kans is groot dat ik hier uiteindelijk geen straf voor krijg omdat ze natuurlijk voor de rest niks tegen mij hebben als bewijs, behalve dat mijn grijze pas afgepakt kan worden, wat natuurlijk al erg genoeg is omdat ik kostwinner ben.

Mijn vraag is nu, hebben mensen ervaringen met een soortgelijke situatie en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Grijze pas wordt ingetrokken
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 8 augustus 2017, 00:37 »
Zoals jullie ook wel kunnen voorspellen heb ik natuurlijk een advocaat waarmee ik dit wil aanvechten.

Dat lijkt me wel het minste. Let wel, het gaat om 2 soorten zaken. Ten eerste natuurlijk het strafrechterlijke traject om te bepalen of je je schuldig hebt gemaakt aan strafbare zaken, en daarnaast het bestuursrechtelijke traject, voor het behoud van jouw pas. Wellicht heb je dus wel 2 advocaten nodig, maar dat zal jouw advocaat ook wel weten.

De kans is groot dat ik hier uiteindelijk geen straf voor krijg omdat ze natuurlijk voor de rest niks tegen mij hebben als bewijs,

Dat kunnen wij natuurlijk moeilijk inschatten.

behalve dat mijn grijze pas afgepakt kan worden, wat natuurlijk al erg genoeg is omdat ik kostwinner ben.

Het zijn zoals gezegd 2 trajecten. Maar zolang jij verdachte bent in de strafzaak, bestaat de kans natuurlijk dat in de tussentijd je pas ingetrokken wordt. Wanneer jij geen verdachte meer bent, of wordt vrijgesproken, dan is de kans natuurlijk groot dat jij wel weet toestemming gaat krijgen.

Mijn vraag is nu, hebben mensen ervaringen met een soortgelijke situatie en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik denk dat een advocaat, die van alle details op de hoogte is, jouw het beste kan helpen. Succes....

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Grijze pas wordt ingetrokken
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 10 november 2017, 13:41 »
Zienswijze zal ondertussen al geweest zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitkomst