Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Jan.

Pagina's: [1] 2
1
Uitrusting / midland g10 ervaringen
« Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 18:49 »
Voor een groot aantal kroegen moeten wij er portofoons bij hebben.

Vind de kenwood serie nogal aan de prijzige kant.

Verschillende meningen gehoord over de midland g10. Veel positief, maar ook wel negatief.

Zijn hier mensen met ervaring met dit type of merk>?

2
Uitrusting / Portofoons met sterk signaal
« Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 18:02 »
Normaal gesproken gebruiken wij allemaal de standaard kenwood portofoons voor onze evenementen.

Maar nu staan wij met regelmaat in een winkelcentrum, waar onze porto's veel minder bereik hebben dan normaal. Normaal kunnen wij op een km nog goed met elkaar communiceren.

In dit winkelcentrum wat denk ik een meter of 200 lang is, plus 100 meter naar het overige gedeelte, met een totaal van 300 meter. Als ik aan de ene kant sta, en mijn collega staat aan de andere kant, dan hebben we weinig tot geen verbinding met elkaar.

Wie weet welke portofoons een sterk signaal hebben. Dus die wel tegen een aantal obstakels kunnen.
Dus de gewone Kenwood porto's zijn niet voldoende.

Hoor graag jullie reacties.

3
Tijdje geleden contact gehad om leerbedrijf te worden.

Ik heb mijn papieren hiervoor, en dacht, laat ik ook een bijdrage leveren aan de branche door dit aan te bieden. Er zijn stageplekken te weinig, dus dacht daar kan ik aan bijdragen.

Toen ik het eisenpakket kreeg te horen, dacht ik... Geen wonder dat er niet veel leerbedrijven bij komen.

Een aantal eisen:
Ze willen je financiële boekhouding door spitten.
Ze willen weten wie je hebt als klanten, dus je complete klant bestand moet op tafel.
Ze willen exact weten hoeveel mensen en hoeveel uur je deze inzet.

Deze 3 stonden mij het meeste tegen.

Snap best dat ze info willen over het bedrijf, maar ik ga echt niet mijn complete financiële bestand openbaar maken.
Ze kunnen de jaarrekening krijgen die ook op te vragen is bij de KVK en meer krijgen ze niet.

Klant bestand, heb ik minder moeite mee, maar vind dit gewoon een rare eis. Kunnen ze beter veranderen in: Bij welke werkzaamheden kun je een stagiair gebruiken.

En wat hebben ze ermee te maken hoeveel man en uur ik weg zet? Gaat er toch om hoeveel plekken en uren ik voor een stagiair heb?

Hoe kijken andere ondernemers hier tegen aan?


4
Hallo,

Als je in je bedrijf camera's hebt hangen, ben je deze dan verplicht beschikbaar te stellen als de politie denkt dat er iets op staat wat als bewijs gebruikt kan worden?

Mvg

5
Ondernemen in de beveiliging / In hoeverre mag je kleding niet lijken op dat van politie
« Gepost op: woensdag 12 februari 2014, 00:51 »
Hallo,

In de voorwaarden waar een beveiligingsuniform aan moet voldoen, en wat niet mag.


Wat mag niet?

    Bij donkerblauwe uniformen geldt: de pantalon mag geen bies hebben, en een eventuele blouson (korte jas) moet afwijken van die van de politie.
    Herkenningstekens (vignetten, emblemen en logo’s) mogen niet lijken op die van de politie.
    Er mogen geen rangonderscheidingstekens worden aangebracht.

Er staat wat in over het uniform van politie. Dit mag niet teveel op elkaar lijken.

Tegenwoordig dragen agenten veel gele jassen. In hoeverre mag ik als beveiliger een geel jasje dragen?
Tijdens evenementen zie ik veel bedrijven gele jassen aan hebben, om zo goed op te vallen tussen publiek.

Vraag mij af in hoeverre dit mag? Justis geeft mij hier geen antwoord op. Die jassen lijken ook veel op die van politie(Die ik dan gezien heb) Zou dit dus wel mogen, of heeft het desbetreffende bedrijf lak aan de regels?

6
Bij mij in de gemeente lopen toezichtmedewerkers in de stad rond om ervoor te zorgen dat de boel veilig blijft. Fietsenstalling bewaking dat soort dingen word door de gemeente uitbesteed aan de toezichtmedewerkers, leuk initiatief, mensen met een uitkering een pakje aan laten trekken en de straat op schoppen om lekker aan het werk te gaan.

Maar nu voeren deze mensen ook beveiligingstaken uit, naast het kwaliteit dat 8 van de 10 mensen hebben, waar je als beveiliger wel om janken kan, vraag ik mij wel eens af of ze dit überhaupt wel mogen.

Er zit wel een opleiding aan vast, sommige medewerkers van toezicht hebben boa opleidingen gehad, maar de meeste mensen hebben gewoon de basis opleiding. Deze word gegeven op het ROC waar ik mijn diploma jaren geleden ook heb behaald. Deze opleiding heeft een aantal basis onderwerpen van de beveiliging, maar lang niet de stof die je nu krijgt op de opleiding beveiliging.

Omdat er een dikke vette subsidie opzit van de gemeente, kunnen bedrijven tegen een zeer laag tarief deze toppers inhuren voor beveiligingswerkzaamheden. Gelukkig word hier niet veel gebruik van gemaakt omdat de kwaliteit gewoon ronduit bagger is.

In hoeverre mogen deze mensen beveiligingswerkzaamheden verrichten? De opleiding beveiliging en de wetgeving is er niet voor niets, en in de wet staat beschreven dat je zonder ND nummer geen beveiligingswerkzaamheden mag verrichten?

Hoe kan een instantie die geholpen word door de gemeente dit aanbieden en er nog mee weg komen ook?


7
Algemeen / Cruciale punten voor in een werkinstructie
« Gepost op: donderdag 2 januari 2014, 19:50 »
Bij grote evenementen is het soms noodzakelijk om beveiligers in te huren van een ander bedrijf.
Kreeg een aantal keer te horen van mijn vaste mensen, dat de inhuur beveiligers vonden dat ik te streng zou zijn omtrent de werkinstructie. En dan met name het uiterlijk en gedrag van een beveiliger.

In mijn ogen zijn dit standaard dingen die ik aangeef, wat een beveiliger eigenlijk al standaard behoort te doen.
Maar ben toch nieuwsgierig wat jullie vinden wat cruciale punten zijn, wat beslist in een werkinstructie moet staan. En dan niet over de klus zelf, maar hoe moet een beveiliger zich kleden, welke houding moet een beveiliger hebben etcc.. Hoor graag jullie reacties!

Zelf heb ik een aantal punten er in staan waar veel over geklaagd word bij inhuur beveiligers.

Kleding schoon en gestreken, zwarte gepoetste schoenen.(Bij onverzorgde kleding, zoals smerig of niet gestreken stuur ik je naar huis om je om te kleden, ik wil dat mijn medewerkers er goed bijlopen)

Beveiligingspas altijd bij je, pas vergeten, kun je hem ophalen, verloren tijd is voor eigen rekening.

Tijdens je dienst geen handen in je zakken

Geen kauwgom kauwen tijdens je dienst, neem voor de frisse smaak een smintje of pepermuntje indien gewenst.

geen stoere houding aannemen, en dan bedoel ik niet extreem breed gaan lopen, breed gaan staan. Dit zie ik veel in de horeca beveiliging, stoere jongens die even laten zien hoe stoer ze zijn. Wekt ten eerste alleen agressie, en het past niet in mijn plaatje van het gastheerschap, want zo zie ik de tegenwoordige beveiliging.

Roken/eten/drinken niet in het openbaar waar iedereen je zien kan.

Deze punten worden vaak genoemd dat ze het te streng noemen, ik persoonlijk vind deze punten wat je als beveiliger al standaard doet.

Hoor graag hoe jullie er over denken en wat er volgens jullie een must is om in een werkinstructie te staan.


8
Ondernemen in de beveiliging / Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Gepost op: vrijdag 20 december 2013, 13:26 »
Tot op heden heb ik mijn klantgegevens gewoon in een mooi excel blad verwerkt.
Ook de facturen vul ik handmatig in etc..

Nu dit eigenlijk te veel handelingen worden omdat mijn klant bestand te groot word, ben ik aan het kijken naar een programma waar ik mijn klanten met hen gegevens in verwerken kan, en simpel automatisch een factuur hiervan kan uitdraaien op moment dat ik de tijden in vul.

Nu moet ik alles handmatig uitrekenen en invullen.

Ik zoek gewoon een simpel en makkelijk te gebruiken programma.

Betaald of niet betaald, dat maakt voor mij niet uit. Gaat erom dat het goed werkt!

Iemand ervaringen met dergelijke programma's!! hoor graag jullie tips!

9
Hallo,

Zelf al even in de cao gekeken, maar vind veel over feestdagen, maar niet over hoeveel je verplicht man worden te werken.

Kennis van mij vroeg zich dit af, want is beide kerstdagen, oud en nieuwjaarsdag ingepland omdat het even niet uit kwam.

Dacht dat je recht had op minimaal 1 vrije feestdag? Is dit correct?

10
Ondernemen in de beveiliging / Van BV naar eenmanszaak, mag je ND nummer meenemen?
« Gepost op: woensdag 9 oktober 2013, 11:42 »
Hallo iedereen,

Afgelopen jaar een bv opgericht en daar een ND nummer op aangevraagd.
Nu het eigenlijk zo is, dat een eenmanszaak voor mij meer fiscale voordelen oplevert, stap ik met de hele handel over naar een eenmanszaak.

Heeft iemand ervaring of de kennis of ik mijn ND nummer kan behouden? Bij Dienst Justis weten ze niet wat ze er mee aan moeten en word al een paar keer over gezet naar een andere afdeling.
Nieuw ND nummer zit ik niet op te wachten, want dan moet ik alle klanten die ik heb benaderen en zeggen dat ze nieuw op contract komen, vind dit niet echt professioneel over komen.

Er verandert verder niks, personeel, leidinggevende alles blijft zelfde, alleen de rechtsvorm veranderd.

Iemand dit ook meegemaakt? En weet of dit mogelijk is?

11
Hallo,

Neem volgende week ook even contact op met de belastingdienst/Justis hierover, maar misschien kan ik hier al wat informatie krijgen.
Heb al wel wat google opgezocht, maar krijg verschillende antwoorden.

Als ik als Nederlands bedrijf een klus in Duitsland kan krijgen, gelden er dan andere regels mbt Nederland? Bijvoorbeeld of Nederlandse diploma's geldig zijn, kan ik met mijn pas werken in Duitsland, belasting technisch?

Iemand hier ervaring mee?


12
Uitrusting / Wie heeft net als ik vaak een kapot portofoon oortje!
« Gepost op: maandag 9 september 2013, 12:11 »
Dag mede beveiligers,

Het originele kenwood/motorola oortje, een heavy duty merkloos oortje en de goedkope oortjes.

Allemaal heb ik ze geprobeerd, maar ik doe nooit langer dan een half jaar met een dergelijk oortje.

Moet toegeven de originele gaan het langst mee, maar uiteindelijk ook kapot.

Zijn die oortjes nu gewoon zo gevoelig, of ben ik er gewoon te wild mee haha?

13
Ondernemen in de beveiliging / te kort aan personeel?
« Gepost op: donderdag 5 september 2013, 20:03 »
Sinds kort de stap genomen om voor mezelf te gaan beginnen.
Begin al aardig leuke klussen binnen te krijgen, maar extra klussen is altijd mooi meegenomen.

Bij deze de oproep voor bedrijven die ook net begonnen zijn, weinig eigen personeel hebben, maar toch vaak mensen te kort komen.

Wij hanteren lage tarieven, en werken door het hele land!

Meer info>? neem dan contact op via info@ljsecurity.nl

14
Ondernemen in de beveiliging / klantbestand bijhouden
« Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 00:20 »
Dag mede ondernemers,

Sinds kort ben ik voor mezelf begonnen. Hoofdzakelijk doe ik objecten, horeca en evenementen.

Nu wil ik graag ook beginnen met surveillance...
Graag hoor ik van mede ondernemers hoe jullie dit klant bestand bijhouden.

Klanten voor objecten etc krijgen van mij gewoon een klantnummer, zet ik in een database en ik heb alles bij elkaar.

Voor surveillance moet ik wat anders verzinnen, in de tijd dat ik in loondienst was kreeg ik van de meldkamer altijd het object code door, die code stond in mijn PDA en daar stond het adres bij. Nu is mijn vraag, bepaal jezelf deze code of krijg je die van de meldkamer? Als ik zelf de codes bepalen mag is er geen probleem, maar als je de codes krijgt van dr meldkamer kun je nog weleens veel verschillende codes krijgen waar geen logische volgorde in zit. Ik zag het alleen via de PDA en weet het systeem er dus niet achter.

Hier heb ik dus nog geen ervaring mee en vroeg mij af of hier mensen zijn doe dit wel weten.

Alvast bedankt voor de tips!!

Mvg

15
Ondernemen in de beveiliging / bordjes voor klanten
« Gepost op: vrijdag 24 mei 2013, 09:11 »
Hallo,

Ben in de opstartfase van mijn eigen beveiligingsorganisatie en ben nu eea aan het inkopen die ik nodig ben voor het opstarten ervan.

Nu wil ik voor klanten op industrieterreinen etc een vierkant bordje neerhangen met de tekst dit object word beveiligd door....
Bij onraad bel .....

Weet iemand waar ik dit goedkoop kan laten bedrukken? Raamstickers etc heb ik allemaal al, maar voor die bordjes worden nogal grove prijzen gevraagd en ben dus opzoek naar een goedkoper alternatief..

Met vriendelijke groet

Pagina's: [1] 2