Auteur Topic: Kleur uniform!  (gelezen 8226 keer)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Kleur uniform!
« Gepost op: vrijdag 5 september 2014, 14:47 »
Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor andere uniformen.
Wij willen graag een uniform wat niet standaard zwart is(mijn voorkeur gaat hier wel meer naar uit, maar ben dan ook gek van zwart)

We hebben al een paar uniformen bekeken, waaronder licht grijs en antraciet.

Graag hoor ik jullie meningen wat voor kleur uniform nou mooi en strak zou staan, en wat zich een beetje onderscheid.

Tevens ook voor de polo willen wij een andere opvallende kleur. Nu zwart, maar in de menigte val je weinig op. Ook hier graag jullie meningen.


nicks

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Kleur uniform!
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 5 september 2014, 17:32 »
Wij hebben op school gewoon zwarte combat broek, wit overhemd met zwarte apauletten en een rooie stropdas. :D rood is wel vrolijker

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: Kleur uniform!
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 5 september 2014, 19:06 »
Heb ooit ergens gewerkt waar we een heel ander pak hadden.
- colbert en pantalon waren antraciet grijs
- overhemd was heel zacht geel
- stropdas was een vreemde roodtint met het logo wat hier een aantal keren op terug kwam.

Als je het zo leest klinkt het heel vreemd, maar het stond wel netjes zonder enige autoritaire uitstraling.


HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Kleur uniform!
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 5 september 2014, 20:01 »
Gewoon langs gaan bij een kledingleverancier en diverse combinaties proberen.

En dus...

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 134
  • Beveiligen is een vak!
    • Bekijk profiel
Re: Kleur uniform!
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 5 september 2014, 20:22 »
Zorg er in ieder geval voor dat het niet lijkt op een ander uniform zoals b.v. van de spoorwegen of een andere herkenbare firma. Wees origineel in je kleurstelling maar trek het niet in het overdrevene.

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Kleur uniform!
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 6 september 2014, 00:04 »
Heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar we ook over gingen op een nieuw uniform.......kregen we een outfit met bijbehorende rode schoenen. Je voelde je een clown met dat pak aan......gevolg was dat velen in een eigen neutraal uniform gingen lopen. Zorg dus in ieder geval dat je personeel niet voor lul loopt, houdt eventueel een stemming tussen een 3-tal uniformen.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Kleur uniform!
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 6 september 2014, 20:03 »
Citaat
Heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar we ook over gingen op een nieuw uniform.......kregen we een outfit met bijbehorende rode schoenen. Je voelde je een clown met dat pak aan

Dat ziet er onder geen elke omstandigheden goed uit om rode schoenen te dragen in de beveiliging.
Citaat
......gevolg was dat velen in een eigen neutraal uniform gingen lopen. Zorg dus in ieder geval dat je personeel niet voor lul loopt, houdt eventueel een stemming tussen een 3-tal uniformen.

Ons personeel loopt alleen in onze kleding, gaan ze hen eigen kleding aan doen omdat ze het uniform niet aan willen, dan kunnen ze alles inleveren en zoeken naar een andere baan!.


Wat je eerder zei om bij een kledingleverancier te kijken.. Dit is al gedaan.. Daaruit hebben we 2 kleuren gepakt. Antraciet of licht grijs.

Antraciet zie ik regelmatig voorbijkomen, licht grijs heb ik tot op heden nog niet gezien(maar zal ongetwijfeld beveiligingsbedrijven zijn die dit hebben)

Op dit moment denken we sterk na over grijs pak, rode stropdas en zwart overhemd.
Waarom rode stropdas en zwart overhemd?
Deze kleuren zitten in ons logo. En combineert dit mooi.

Wat vinden jullie van deze combinatie?


enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Kleur uniform!
« Reactie #7 Gepost op: maandag 8 september 2014, 04:20 »
Waarom niet gewoon weer terug gaan naar min of meer de basiskleding die je zeg 15 jr geleden veel zag in de beveiliging ?
Het lijken tegenwoordig wel bijna gewone kostuums die in mijn ogen geen uitstraling hebben en ja ik weet het het gaat om het poppetje wat er in zit.
Echter als ik nou kijk naar waar de politie in 2 Eenheden ( Limburg en Den Haag ) al in loopt en een groot deel van het publiek zeer positief op reageert en o.a. zegt het straalt veel meer gezag uit waarom zou de beveiliging dan niet meer uitstraling mogen hebben.
Ondanks dat dienstverlening in mijn ogen op heel veel plaatsen het veiligheidsaspect overschaduwt vind ik dat het anders om hoort te zijn. Op 1 veiligheid garanderen en als het kan dienstverlenend zijn.


Misschien ben ik ouderwets maar ik zou persoonlijk als ik een bedrijf zou hebben kiezen voor.
Dagelijks Tenu: Donkerblauw Colbert / Lichtblauw overhemd / Donkerblauw Pantalon met Donkerblauwe stropdas omdat men vindt dat je een stropdas moet dragen want persoonlijk heb ik er een hekel aan.
Als of ik zonder stropdas mijn werk slechter zou uitvoeren.
En voor als het regent en/of anders slecht weer is en wintermaanden een Donkerblauwe jas.

Dus zoals de jonge dame op de foto aan heeft.
Google link naar plaatje

Voor de MS en Evenementen zou ik gewoon gaan voor Donkerblauwe Polo met Donkerblauwe ME broek.
En tijdens de evenementen dan een RWS goedgekeurd veiligheidsvest in de kleur blauw met SECURITY op de rug zodat je altijd herkenbaar bent.

Als het aan mij zou liggen zou ik enkel voor de kleding gaan die ik voor de MS en Evenementen aangeef maar ik denk dat heel veel opdrachten zouden uitblijven omdat men vastgeroest zit in het colbert, overhemd, pantalon en stropdas verhaal blijft zitten.

Het belangrijkste in mijn ogen is dat je je werkzaamheden goed uitvoert maar misschien zie ik het verkeerd.

Moet zeggen dat ik vind dat ze in America ook wel mooie uniformen hebben zoals bijvoorbeeld: http://www.uniformswarehouse.com/prostores/servlet/-strse-678/Long-Sleeve-Uniform-Shirt/Detail
« Laatst bewerkt op: maandag 8 september 2014, 04:22 door enrico1972 »
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Kleur uniform!
« Reactie #8 Gepost op: maandag 8 september 2014, 12:38 »

Citaat
Waarom niet gewoon weer terug gaan naar min of meer de basiskleding die je zeg 15 jr geleden veel zag in de beveiliging ?
Het lijken tegenwoordig wel bijna gewone kostuums die in mijn ogen geen uitstraling hebben en ja ik weet het het gaat om het poppetje wat er in zit.
Ik vind het net juist andersom, als je in een mooi pak loopt, je meer uitstraling hebt. Standaard donkerblauw is inderdaad zo standaard... Je moet je tegenwoordig goed kunnen onderscheiden, en dat vind ik ook met kleding...

Citaat
Echter als ik nou kijk naar waar de politie in 2 Eenheden ( Limburg en Den Haag ) al in loopt en een groot deel van het publiek zeer positief op reageert en o.a. zegt het straalt veel meer gezag uit waarom zou de beveiliging dan niet meer uitstraling mogen hebben.

Zeker mag je als beveiliger wel gezag uitstralen(inderdaad nieuwe politie uniform ziet er top uit)
Maar dat kun je met een goed kostuum ook wel hebben!


Citaat
Ondanks dat dienstverlening in mijn ogen op heel veel plaatsen het veiligheidsaspect overschaduwt vind ik dat het anders om hoort te zijn. Op 1 veiligheid garanderen en als het kan dienstverlenend zijn.
Veiligheid kan je nooit garanderen, maar inderdaad word er veel aan dienstverlening gedaan, waardoor je op sommige plekken steken laat vallen, helemaal met je eens!

Citaat
Misschien ben ik ouderwets maar ik zou persoonlijk als ik een bedrijf zou hebben kiezen voor.
Dagelijks Tenu: Donkerblauw Colbert / Lichtblauw overhemd / Donkerblauw Pantalon met Donkerblauwe stropdas omdat men vindt dat je een stropdas moet dragen want persoonlijk heb ik er een hekel aan.
Als of ik zonder stropdas mijn werk slechter zou uitvoeren.
En voor als het regent en/of anders slecht weer is en wintermaanden een Donkerblauwe jas.

Het gaat er niet om dat je met een stropdas je werk beter/minder uitvoert, het ziet er strakker uit.
Tenue wat je aangeeft vind ik te standaard, zou ik persoonlijk dus niet doen. Dan onderscheid je jezelf niet.


Citaat
Voor de MS en Evenementen zou ik gewoon gaan voor Donkerblauwe Polo met Donkerblauwe ME broek.
En tijdens de evenementen dan een RWS goedgekeurd veiligheidsvest in de kleur blauw met SECURITY op de rug zodat je altijd herkenbaar bent.
Voor evenementen hebben we nu zwarte kleding, dit blijft ook eerst zo, en inderdaad met een veiligheidsvest erover aan.
We zijn wel aan het kijken voor een nieuwe polo in een opvallende kleur, zodat de hesjes niet meer hoeven

Citaat
Als het aan mij zou liggen zou ik enkel voor de kleding gaan die ik voor de MS en Evenementen aangeef maar ik denk dat heel veel opdrachten zouden uitblijven omdat men vastgeroest zit in het colbert, overhemd, pantalon en stropdas verhaal blijft zitten.

Dus een receptiedienst zou jij in me broek doen met een polo?
Denk dat dan heel veel opdrachten je niet krijgt inderdaad, omdat het er niet uit ziet!

Citaat
Het belangrijkste in mijn ogen is dat je je werkzaamheden goed uitvoert maar misschien zie ik het verkeerd.
Uitstraling is nummer 1. je bent het visitekaartje van het bedrijf, en zeker voor je klant waar je werkt. Als je receptiewerk doet, moeten de bezoekers bij binnenkomst meteen een goede indruk hebben, uitstraling is dus zeker zeer belangrijk.

Citaat
Moet zeggen dat ik vind dat ze in America ook wel mooie uniformen hebben zoals bijvoorbeeld: http://www.uniformswarehouse.com/prostores/servlet/-strse-678/Long-Sleeve-Uniform-Shirt/Detail

Dit vind ik teveel lijken op politie!!!