Auteur Topic: cursus 'sporen en sporen veiligstellen' op plaats delict.  (gelezen 14711 keer)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: cursus 'sporen en sporen veiligstellen' op plaats delict.
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 12 juli 2014, 01:24 »
Citaat
Te veel naar CSI kijken is gelukkig niet het geval, die kennis zuig ik niet uit mijn duim, dat heet ervaring. Ik ben 9 jaar mobiel surveillant geweest en heb vele inbraken meegemaakt.

Ik heb een andere ervaring, maar dat is een ander verhaal!!

Citaat
Bij inbraken waarbij sporen worden aangetroffen komt natuurlijk niet direct een onderzoeks team, deze komt meestal de volgende dag en is gewoon iemand van de Technische Recherche, dat heet tegenwoordig FO.

En daar hebben we elkaar, je spreekt jezelf nu tegen. je vind het belangtijk dat een beveiliger zaken op een pd moet kunnen herkennen en veiligstellen voor het onderzoek, en je geeft aan dat de volgende dag nog even iemand langskomt voor sporenonderzoek??? En jij denkt dat de volgende dag,  voetsporen in zand, loopsporen (nat) gras, geursporen etc nog aanwezig zijn??? Nee... Dus waarom moet ik die als beveiliger moeten kunnen herkennen als jij als agent er op dat moment al niks mee doet, en zoals jij zegt de volgende dag de technische recherche komt om sporen te onderzoeken dit niet meer kan vinden omdat de sporen dan al niet meer correct zijn....

Citaat
Die zaken waar jij het over hebt zijn zaken met TGO. Team Grootschalig onderzoek. ik denk dat je hiermee in de war bent.
Ben niet in de war, gaf aan dat met zulke grote delicten een onderzoeksteam komt!

Citaat
Je mag zeker uitkomen voor je mening, maar zeggen dat zo'n cursus onzin is of overbodig, dat is gewoon te kort door de bocht.
Dat vind jij, daar verschillen we dan van mening!

Citaat
Ik blijf erbij, bewust wording van een beveiliger is gewoon erg belangrijk.
Hier ben ik het volledig met je eens, alleen een dagje bij FO rondhuppelen is geen toevoeging, want daar is de tijd te kort voor om überhaupt de basiskennis op te doen! Als je dit al een toevoeging vind, moet je minimaal een aantal maanden een cursus volgen, wil je de basis goed onder de knie krijgen. Als je in een dag al weet hoe je sporen moet gaan veiligstellen etc, dan zal iedereen bij de FO kunnen, en volgens mij is dat niet zo!

Citaat
en als zo'n cursus daarbij helpt dan is dat mooi meegenomen, een voordeel voor alle partijen.
Als iemand er baat bij heeft om dit te doen, gewoon lekker doen... Je doet het immers voor jezelf en niet voor een ander.!

Citaat
Maar voor zo'n ervaren beveiliger als jij dan zal die cursus vast overbodig zijn.
sarcasme straalt ervan af, maar ben wel van mening ja dat dit geen toevoeging voor mij is! Maar ookal zat ik net een week in de beveiliging, dan had ik je hetzelfde antwoord gegeven. Blijf erbij, dit heeft niks maar dan ook niks met beveiliging nodig!

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: cursus 'sporen en sporen veiligstellen' op plaats delict.
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 12 juli 2014, 10:04 »
Je zult verrast zijn.

We zullen het gaan meemaken   ;) ;) ;)

RichardCS

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: cursus 'sporen en sporen veiligstellen' op plaats delict.
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 12 juli 2014, 15:25 »
Het is mooi dat je het allemaal zo goed weet johanappel, ik wens je veel succes met je verdere carriere in de beveiliging.

Mochten er nog mensen zijn die meer willen over het reilen en zeilen van een pd dan mag je me een pm sturen.

Jeanne

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Expertise beveiligers
    • Bekijk profiel
    • www.beaufortsecurity.nl
  • Bedrijf: Beaufort Security
  • Functie: Eigenaresse en hoofdbeveiligster
Re: cursus 'sporen en sporen veiligstellen' op plaats delict.
« Reactie #18 Gepost op: zondag 13 juli 2014, 00:47 »
Jammer dat ik even geen tijd heb, maar morgen reageer ik opnieuw. Groetjes Jeanne
Voor beveiligers met een +

Jeanne

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Expertise beveiligers
    • Bekijk profiel
    • www.beaufortsecurity.nl
  • Bedrijf: Beaufort Security
  • Functie: Eigenaresse en hoofdbeveiligster
Re: cursus 'sporen en sporen veiligstellen' op plaats delict.
« Reactie #19 Gepost op: maandag 14 juli 2014, 08:54 »
Gelukkig heb ik dit bericht op het forum gezet om daarmee achteraf ook te kunnen constateren hoe het is gesteld met het niveau van opleiden/denken/meedenken in de beveiligingswereld.
Wat me opvalt is dat er drie keigoede beveiligers in zitten die precies weten wat ik bedoel (en ik noem ze gewoon bij naam HDRG en RichardCS en Theo van Veen, en twee beveiligers die niet in dialoog gaan, sterker nog, 'vrij scherp reageren op hun collega's' en daar was deze topic niet voor opgezet. Daarmee is alles voor dit kleine bericht over de 'cursus sporen mbt PD' gezegd. Inclusief mijzelf hebben we het over 4:2 standpunten waaruit blijkt dat de beveiliging verbetert is. 67% denkt 'door' over de toekomst en 'doet' daar ook iets mee. De andere 33% denkt daar duidelijk heel anders over. Helemaal oke wat mij betreft en het heeft misschien te maken met de plaats of het object waar men werkt/onder wie men werkt/hoe de protocollen zijn en 'hoe de beveiliger zelf denkt'. Dat laatste mag duidelijk zijn. Ik ben blij dat we met ons twee/derde niveau voor nieuwe uitdagingen en interessegebieden staan! Weg uit het 'hokjesdenken' en weg uit het oude imago. Chapeau!! We gaan goed voorwaarts. Ik zet een dezer dagen een paar nieuwe topics op mbt imagoverhoging voor de beveiligers. Groetjes Jeanne.
Voor beveiligers met een +