Auteur Topic: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?  (gelezen 6286 keer)

OpzoekNaarSysteem

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Gepost op: maandag 17 oktober 2016, 09:49 »
Ik ben al een tijdje aan het denken om een camera systeem te kopen, zelf aan te sluiten. Daar kom ik wel uit. Nou was ik benieuwd naar jullie mening over het merk en de prijs. Het gaat om de 4 camera's variant

https://www.rrb-security.nl/beveiligingscamera/

In ieder geval alvast bedankt!

gr Joost

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 oktober 2016, 10:06 »
Dat is Dahua. Zou ik zeker voor gaan.
Kijk wel ff goed naar wat je wilt. Hdcvi is over utp met baluns of coax-kabel.
IP is over utp cat 5 met een netwerkstekker eraan vast.
Uit de gezochte informatie kan ik opmaken dat je omgeving Amsterdam woont?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #2 Gepost op: maandag 17 oktober 2016, 10:59 »
010 Amsterdam????
Laat ze dat niet horen  ;D

Maar ik zou me niet blind gaan staren om alleen een prijs want er staat verder niets bij en vaak zijn dan de meest simpele camera's aangeboden en komt er nog van alles bij als kabels, steunen enz.
Daarnaast kan die camera dan net niet zien wat jij wilt zien en had je toch een camera nodig gehad met een andere lens zodat je het gehele oprit in beeld kunt brengen, je juist alleen je auto die op 10m staat in beeld kan brengen of als het donker is schakelt hij direct over naar zwart/wit terwijl je veel liever nog in kleur wilt blijven kijken.

Maw. een camera systeem is niet even wat van een plaatje bestellen maar vergt vaak toch wat meer info en uitzoekwerk om dat te krijgen wat je wilt.
Dat kan dan wel wat duurder zijn maar dan heb je meestal ook een veel beter eindresultaat.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

OpzoekNaarSysteem

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #3 Gepost op: maandag 17 oktober 2016, 12:49 »
Dat is Dahua. Zou ik zeker voor gaan.
Kijk wel ff goed naar wat je wilt. Hdcvi is over utp met baluns of coax-kabel.
IP is over utp cat 5 met een netwerkstekker eraan vast.
Uit de gezochte informatie kan ik opmaken dat je omgeving Amsterdam woont?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Den Haag  ;D


Ik heb inderdaad al gekeken naar hdcvi vs ip. Ik dacht inderdaad aan baluns icm coax kabel. Wat me aanspreekt is de prijs, en de vloeiende beelden. Tip over de lens is een goede, dat neem ik nog even in overweging. Verder is het vooral belangerijk dat het beeld gewoon scherp is. Ik heb verlichting voor de plek bij de camera, dus dat zit ook wel goed.

Kabel enzovoort is ook een goed punt. Daar ga ik nog even naar kijken.
In ieder bedankt voor het advies so far.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 17 oktober 2016, 17:50 »
kijk niet alleen naar de hoeveelheid licht wat aanwezig is, maar vooral ook naar de kijk afstanden.
Uiteraard kan een camera met een vaste lens van 3,6mm een auto op 20m zien staan maar of er ook iets herkenbaar in beeld gebracht wordt dat is maar de vraag.
Het kan dus best zijn dat je helemaal geen standaard camera met een lens van 3,6mm nodig hebt maar dat je juist een camera met een lens van 6mm nodig hebt of zelfs 12mm maar ook een groothoek van 2,8mm kan.
Dat je ook geen camera nodig hebt die het IR licht 10m ver weg kan schijnen maar dat je 20m of meer nodig hebt (deel de opgegeven waarde altijd door 2 om een werkelijke waarde te krijgen dat het IR licht ook goed zijn werk doet)
Dus bij een camerasysteem uitzoeken komt wel wat meer kijken dan alleen of ze er leuk uitzien en de prijs aantrekkelijk is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 oktober 2016, 22:30 »
CCTV is een vak en laat zich niet vatten in kitjes camera's waarbij de specificaties nauwelijks benoemd zijn.
Een CCTV systeem dient te worden samengesteld aan de hand van de eisen van de klant, maar vooral ook de situatie ter plaatse. Geen situatie is gelijk.

V.w.b. CVI. Ik heb het er niet zo op. Analoge HD techniek is absoluut een verademing, maar je zou de verschillen tussen de 3 beschikbare analoge HD technieken eens naast elkaar moeten bekijken.

Als je goed kijkt zul je zien dat CVI veel details samenvoegd (compressie) en zeker op minder contrastrijke beelden ('s avonds en 's nachts) veel ghostingweergeeft bij bewegende objecten.

AHD doet het al veel beter, maar algemeen presteren deze camera's minder bij lage lichtomstandigheden, omdat de beschikbare beeldsensoren minder lichtsterk zijn, ook heeft AHD wat moeite met lijnen die niet zuiver horizontaal of verticaal zijn, maar op zich is de prijs/kwaliteit verhouding netjes.

TVI is een analoge techniek die mijn inziens de beste prestaties levert. Veel detail en nagenoeg geen nadelige beeldeffecten. Maar als je beelden ook bekijkt op een oscilloscoop dan zul je zien dat TVI een signaal levert welke gelijk is aan de oude analoge PAL techniek, maar het signaal 2 maal levert in de tijd van 1 maal voor de analoge PAL camera. CVI en AHD leveren een ondefinieerbare brei als signaal en hebben daarmee de schijn tegen dat ze meer digitaal zijn dan analoog, met alle nadelen navenant.

Als bekabeling zou ik een goede MIL SPEC coax gebruiken en zeker geen balun troep. De baluns hebben altijd een negatief effect (reflectie) op de beeldkwaliteit. Weinig mensen zullen het zien, maar het is er en heeft een nadelig effect op de details in het beeld. Hoe goedkoper de balun, hoe duidelijker het effect.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Een goede Cat 5e UTP kost ca. € 0,50 p/meter excl. de baluns en een goed MIL SPEC coax kost ca. € 1,00 p/meter.

Ik zou een offerte uitvraag doen op basis van de NEN-IEC-EN-62676:2015, waarbij je per camera aangeeft of deze moet voldoen aan Detecteren (beweegt er iets), waarnemen (wat loopt daar) herkennen (wie loopt daar; bekend of onbekend) of identificeren (beeldkwaliteit voldoende om een signalement op te stellen). Na installatie uiteraard ook de installateur laten aantonen middels de test in deze NEN norm dat de doelstellingen gehaald worden.

Je zal dan meer kwijt zijn dan € 1.000,00 voor 4 camera's, maar geef liever € 1.000,00 uit aan 1 camera waar je iets aan hebt, dan 4 camera's waar je niets aan hebt. Je kan later altijd nog uitbreiden.


OpzoekNaarSysteem

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 19 oktober 2016, 17:09 »

Je zal dan meer kwijt zijn dan € 1.000,00 voor 4 camera's, maar geef liever € 1.000,00 uit aan 1 camera waar je iets aan hebt, dan 4 camera's waar je niets aan hebt. Je kan later altijd nog uitbreiden.


Veel handige informatie, bedankt daarvoor. Echter is €1000.- per camera momenteel niet binnen het budget. Ik heb de camera's gezien in een demo, ook gevraagd zoals jij aangaf naar de baluns, en dat werd inderdaad ook aangegeven zoals jij zei over dat ghost achtige effect. Echter was de kwaliteit meer dan genoeg. Nachtbeelden zijn ook ruim voldoende vindt ik. Ik heb alle kabels enzovoort, zal wel foto's plaatsen als het hangt. Recorder is gelukkig ook niet zo ingewikkeld bij deze Dahua.

In iedergeval bedankt allemaal  :)

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Opzoek naar camera systeem voor thuis, is dit wat?
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 19 oktober 2016, 19:28 »
Best apart, je vraagt hier een mening en uiteindelijk maakt het niets uit en is net niet, net goed genoeg.

Je kan voor hetzelfde geld betere techniek kopen (TVI, evt. AHD) en voor een paar euro meer veel betere bekabeling en je keus blijft ongewijzigd. Het lukt mij niet om het te snappen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 oktober 2016, 19:31 door Norman »