Auteur Topic: Suggesties voor de nieuwe editie Startgids particuliere beveiligingsorganisatie  (gelezen 3537 keer)

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Het is alweer een jaar geleden dat ik de Startgids particuliere beveiligingsorganisatie heb gepubliceerd. Nu is het tijd voor een herziening. Want er is weer het een en ander veranderd. Zo kun je inmiddels de vergunning digitaal aanvragen. Daarnaast heb ik veel feedback gekregen en hier moet ook iets mee gedaan worden vind ik.

Ondernemende beveiligers
Bijna iedereen die het boekje heeft besteld werkt in de particuliere beveiliging.
Eén van mijn eerste lezers, Beveiligingsforums Raymond van Wezel, heeft ondertussen zijn eigen beveiligingsbedrijf opgericht: Satis beveiliging.

Eén van mijn recentste lezers verwacht in augustus de vergunning om met zijn bedrijf, Centurio Security, de beveiligingsmarkt te mogen betreden.

Beide ondernemende beveiligers hebben de Startgids particuliere beveiligingsorganisatie gebruikt om een beveiligingsbedrijf te beginnen. Natuurlijk zijn er veel meer die het boekje aangeschaft hebben om een beveiligingsbedrijf te starten. Van vele kreeg ik vragen waarvan het antwoord niet in het boekje staat. Zo willen lezers graag weten hoe je een goede prijs samenstelt?; hoe je als zelfstandig ondernemer met maar enkele beveiligers in dienst omgaat met bepaalde 'dure' cao-regels?; wat je moet doen met klanten die te laat (of helemaal niet) betalen?; waar je uniformen koopt? Verschillende van die vragen heb ik beantwoord door het boekje aan te vullen met extra's. Zo krijg je bij het boekje een riedel standaardformulieren die gaan over uiteenlopend onderwerpen zoals personeelsbeleid en factureren maar ook over offreren en marketing.

In de nieuwe editie van de Startgids zal ik veel terugkomende vragen van lezers behandelen. Daarnaast ga ik ook uitvoerig de procedure bespreken om de Wpbr-vergunning digitaal aan te vragen. Verder zal ik nog eens benadrukken dat er geen verschil is tussen zzp’ers en zelfstandig ondernemers (zonder personeel); en dat voor zzp’ers dus dezelfde eisen gelden als voor zelfstandig ondernemers (Kvk-inschrijving etc.).

Bepaal wat er in de Startgids komt te staan
Maar daar wil ik het niet bij laten. Ik wil graag van jullie weten wat er nog meer in de Startgids moet staan. Met andere woorden: wat wil je als ondernemende beveiliger echt weten? Je kunt aan vanalles denken; aan juridische aangelegenheden maar ook aan commerciële zaken. Elke suggestie is welkom. Ik hoop de nieuwe editie eind dit jaar doch uiterlijk begin volgend jaar klaar te hebben. Nu kunnen jullie bepalen wat erin komt te staan.

Gratis de nieuwe editie
Voor iedereen die de eerste editie van de Startgids gekocht heeft (of nog gaat kopen): je krijgt helemaal gratis en voor niets de tweede editie.   

Download een voorproefje van de Startgids particuliere beveiligingsorganisatie hier:
http://tinyurl.com/4mmcp9e

Of surf naar google books om door het boekje te bladeren.