Auteur Topic: Opleiding eso met verschillende bedrijven  (gelezen 2969 keer)

Andreas112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Eso bij diverse bedrijven
Opleiding eso met verschillende bedrijven
« Gepost op: vrijdag 11 mei 2018, 13:27 »
Goede middag.  De voorstellen. Ik ben Andreas en ben nu bezig met de opleiding eso. Heb al een groen pas en mn theorie is ook klaar.
Nu moet ik mn praktijk boek vol zien te krijgen.
Nu sta ik al bij 1 opleider waar ik het doe.
Nu de vraag. Mag ik tijdens mijn opleiding ook bij andere bedrijven mijn werkervaring opdoen? Dus dat andere bedrijven ook een groene pas aan gaan vragen ? Of moet ik eerst bij die eene alles afronden ?
Aangezien ik de mogelijkheid heb om bij diverse andere bedrijven goed aan mijn opdrachten en uren te komen.
Dank voor de hulp.
Groetjes Andreas

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opleiding eso met verschillende bedrijven
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 11 mei 2018, 13:42 »
Die andere bedrijven weten toch ook hoe het zit? Er kunnen (in theorie) een onbeperkt aantal passen voor jou aangevraagd worden.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Opleiding eso met verschillende bedrijven
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 12 mei 2018, 09:52 »
Die andere bedrijven weten toch ook hoe het zit? Er kunnen (in theorie) een onbeperkt aantal passen voor jou aangevraagd worden.

Als je gediplomeerd bent wel.

Een aspiranten pas word echter maar 1 keer verstrekt, of met zeer hoge uitzondering nog een keer, maar dat moet beslist worden door de korpschef.

Dus om antwoord te geven op zijn vraag.

Nee je kunt niet bij meerdere bedrijven even ervaring op doen betreffende je stage! Deze moet je bij het bedrijf afronden waar de groene pas voor is aangevraagd.

En de groene pas is ook maar maximaal 12 maanden geldig. Dus moet je je stage binnen dit termijn afgerond hebben.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 12 mei 2018, 09:54 door MartinHaan »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opleiding eso met verschillende bedrijven
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 12 mei 2018, 20:19 »
ik ken toch echt genoeg voorbeelden. Verder staat nergens in de wet/beleidsregels dat een aspirant slechts bij 1 bedrijf zou mogen werken, maar slechts dat de geldigheidsduur beperkt is tot maximaal een jaar. Dus ik ben heel benieuwd naar de reden die opgegeven wordt om de pas te weigeren