Auteur Topic: Interview met coördinator in de beveiliging  (gelezen 7064 keer)

SilversterX

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Interview met coördinator in de beveiliging
« Gepost op: dinsdag 7 juni 2016, 19:56 »
Vanaf deze zomervakantie start ik met de opleiding coördinator beveiliging niveau 3. Maar voordat ik met de opleiding kan beginnen, moet ik een interview houden met een coördinator in de  beveiliging. Zou iemand van uw beveiliging bedrijf die een coördinator in de  beveiliging is, deze vragen willen beantwoorden?

1. Wat zijn uw werkzaamheden?
2. Waarom heeft u voor coördinator beveiliging gekozen en niet voor normaal beveiliging?
3. Wat vind u leuk aan leiding geven en wat minder leuk?
4. Hoe ziet uw dag eruit?
5. Heeft u ooit in een lastige situatie gezeten?
6. Waarom heeft u voor dit beroep gekozen?
7. Welke eigenschappen moet een leidinggevende hebben, volgens u?
8. Welke opleiding heeft u gedaan?
9. Welke handelingen mag u uitvoeren?
10. Welke handelingen mag u niet uitvoeren?
11. Kunt u dit beroep aanraden?
12. Komen uw verwachtingen overeen met de werkelijkheid?
13. Waarom heeft u dit gekozen?
14. Wat is het moeilijkste aan leidinggeven?
15. Hoelang doet u dit al?

Ingevuld door:

Bij voorbaat dank!

Mvg,

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Interview met coördinator in de beveiliging
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 juni 2016, 00:37 »


1. Wat zijn uw werkzaamheden?
Coördinator cq teamleider van de horeca en evenementen beveiliging

2. Waarom heeft u voor coördinator beveiliging gekozen en niet voor normaal beveiliging?
Ik heb jarenlang een eigen beveiligingsbedrijf gehad, maar ik wou het wat rustiger aan doen. Bedrijf verkocht, en bij hetzelfde bedrijf blijven werken. Deze functie is meeverkocht zeg maar.

3. Wat vind u leuk aan leiding geven en wat minder leuk?
Op zich is leidinggeven niet leuk. Als coördinator zit je tussen 2 vuren in. De werkvloer klopt bij je aan, maar de directie ook. Wat ik het mooiste vind aan mijn functie is het opzetten van nieuwe evenementen of projecten. Ik kan mijn creativiteit hier goed in kwijt.

4. Hoe ziet uw dag eruit?
Dat is heel verschillend. In de rustige periodes help ik veel mee op de werkvloer, en zodra het evenementen seizoen weer begint, zit ik meer op kantoor, omdat er dan veel meer voorwerk gedaan dient te worden.

5. Heeft u ooit in een lastige situatie gezeten?
Je moet denken in oplossingen en niet in problemen. Lastige situaties dien je dan ook goed te kunnen oplossen als coördinator, daar heb je de functie voor. Maar elke situatie is anders, en soms heb je er ook complexe situaties bij, maar dat is alleen maar een grotere uitdaging.

6. Waarom heeft u voor dit beroep gekozen?
Ik was nooit geen leer persoon, en was al vrij snel van school af de bouw in. Echter ging het in de bouw wat slechter en kwam ik thuis te zitten. In de weekenden deed ik af en toe bijklussen als horecaportier, en vanuit daar ben ik er verder ingerold. Het beveiliginsbedrijf waar ik voor werkte ging failliet, en de deuren waar ik werkte, wouden mij graag houden. Zo heb ik mijn vergunning aangevraagd, en voor mezelf begonnen. Vanuit hier de nodige certificaten en diploma's behaald, en in de beveiliging blijven hangen.

7. Welke eigenschappen moet een leidinggevende hebben, volgens u?
Op de eerste plaats moet je sociaal zijn, en goede communicatie eigenschappen hebben. Communicatie is het sleutelwoord voor alles. Dan kom je al een heel eind.

8. Welke opleiding heeft u gedaan?
Ik heb verschillende gedaan, maar op beveiligingsvlak heb ik enkel ABM. De coördinator opleiding heb ik niet.

9. Welke handelingen mag u uitvoeren?
Alles op het gebied van horeca en evenementen valt onder mij, dus ook alle handelingen.
Denk hier aan personeel aannemen/ontslaan. De planningen maken. Klant contact en onderhoud. Nieuwe werkzaamheden binnen halen, of beëindigen. Etc.

10. Welke handelingen mag u niet uitvoeren?
Alles wat buiten de horeca en evenementen valt, is niet voor mij. Evenals de administratie zoals facturatie houd ik mij niet mee bezig.

11. Kunt u dit beroep aanraden?
Dit is per persoon verschillend uiteraard. Ik vind het een leuke uitdagende job.
?
12. Komen uw verwachtingen overeen met de werkelijkheid
Ik ben een realist, dus mijn verwachtingen komen aardig overeen.

13. Waarom heeft u dit gekozen?
Dit is een dubbele vraag, deze al beantwoord bij vraag 6

14. Wat is het moeilijkste aan leidinggeven?
Soms is het noodzakelijk dat je iets zakelijker denkt, bijv bij het ontslaan van medewerkers. Ook al hebben ze het er bijv zelf nagemaakt, het blijft lastig om iemand zijn brood af te nemen.

15. Hoelang doet u dit al?
Ik ben inmiddels 5 jaar coordinator bij mijn huidige werkgever, daarvoor heb ik 9 jaar mijn eigen beveiligingsbedrijf gehad.

Ingevuld door: Martin Haan


Hoop dat je er wat aan hebt!