DTMF signalen zijn hoge tonen waarmee communicatie over telefoonlijnen mogelijk werd. Deze tonen zitten op een hogere frequentie en gingen over telefoonlijnen voor communicatie tussen apparaten. Denk hierbij aan faxapparaten, ouderwetse modems voor je computer (dat je moest inbellen en dat je email checken een kwartier duurde... waarschijnlijk voor jou tijd, Nigel) en helaas ook de communicatie tussen je inbraakmeldinstallatie en je meldkamer. Ik heb het over de echte tonen waarmee de communucatie plaatsvind, dus niet over je protocol (SIA, XSIA, Contact-ID) dat heeft daar niets mee te maken, gaat allemaal met DTMF signalen. Dus bellen (spraak, lage frequentie) gaat prima over de lijn, maar faxen zal je ook niet lukken. Een provider boeit het weinig dat je alarmsysteem niet werkt (los maar op met IP, of het ligt aan je systeem, neem contact op met je leverancier, wij kijken niet verder), maar probeer eens de klacht door te geven dat faxen niet lukt. Wellicht kunnen ze een bepaald frequentiebereik open zetten, zoals je in je router poorten open zet. Misschien denk ik te simpel, maar volgens mij is dit waar de schoen wringt.