Auteur Topic: Onbetaalde pauze als mobiel surveillant  (gelezen 3644 keer)

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Onbetaalde pauze als mobiel surveillant
« Gepost op: vrijdag 11 januari 2019, 17:29 »
Beste allemaal,

Sinds kort ben ik weer terug in de beveiliging als mobiel surveillant in de regio Rotterdam bij een niet al te groot bedrijf. Nu hebben wij doordeweeks tijdens de nachtdienst een half uur onbetaalde pauze en in de weekenden tijdens de dag-, avond- en nachtdienst een uur onbetaalde pauze. Tijdens de pauze en als er geen meldingen zijn moeten wij op kantoor zitten. Alleen moet je tijdens je pauze wel de gsm bij je houden en aan hebben staan voor als er een melding binnen komt.

Zijn er meerdere bedrijven waar je als mobiel surveillant onbetaalde pauze hebt ? Als er een melding komt dan kan je je pauze wel gewoon als werktijd wegschijven en krijg je gewoon betaald.

Kan me dat van vroeger (9 jaar) geleden bij Securitas en andere bedrijven niet herinneren dat je onbetaalde pauze hebt tijdens je dienst en werd je gewoon van start tot eind betaald.

Heb uitgerekend dat ik op deze manier op jaarbasis ongeveer € 1600,00 netto inkomsten misloop en dat is toch veel geld.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Onbetaalde pauze als mobiel surveillant
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 12 januari 2019, 02:19 »
Hallo Enrico,

Dat is lang geleden! Wat betreft je vraag. Consignatie tijdens (onbetaalde) pauze is geregeld in artikel 35, en er staat ook een vergoeding tegenover (artikel 55), dus dat verlicht de boel een klein beetje....

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Onbetaalde pauze als mobiel surveillant
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 12 januari 2019, 13:16 »
Hoi Planner,

Dank voor je reactie
Wat jij aangeeft had ik niet aan gedacht. Dacht dat wij alleen recht hadden op de vergoeding van Artikel 54 namelijk.

Als ik Artikel 55 goed begrijp geldt op doordeweekse dagen dus de 1e vergoeding die van
- € 1,10 (€ 1,12 per loonperiode 3 2019) per uur;
En bij pauze in het weekend en op feestdagen geldt dan
- € 2,20 (€ 2,23 per loonperiode 3 2019) per uur tussen zaterdag 00.00
uur en zondag 24.00 uur en feestdagen.

Heb ik het dan zo goed begrepen ??

Heb je daarnaast dan ook nog recht op de vergoeding van Artikel 54 ??
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Onbetaalde pauze als mobiel surveillant
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 12 januari 2019, 16:57 »
Oops,

Ik heb een typefout gemaakt. Ik bedoelde artikel 54!

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Onbetaalde pauze als mobiel surveillant
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 12 januari 2019, 20:45 »
Kan gebeuren kerel. Dus dan is het de schamele € 0,33 per half uur wat je krijgt en verder niks.
Beetje jammer weer. Dan maar hopen op een melding als ik pauze heb.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.