Auteur Topic: Alphavision96 is naar de bliksem, vervangen door ML / XL of nog betere opties?  (gelezen 2012 keer)

Lau

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beste forumleden

Mijn Alphavision96 heeft het na ruim 20 jaar definitief (nu t.g.v. bliksem) begeven.
De installatie bestaat uit 16 bedrade zones, 3 bedienpanelen, centrale + extra input uitbreiding.

Afgezien van enkele oudersdomskwalen in de laatste 4 jaar (vervangen accu / matjes in de bedienpanelen en een eenmalige hardnekkige storing) heeft de installatie naar tevredenheid gewerkt.

Nu is zeker dat minimaal de centrale met input uitbreiding vervangen moet worden.

Als 1e dacht ik ter vervanging aan de Alphavision ML, heb me er uitvoerig op ingelezen en ben geen verontrustende berichten tegengekomen, dus de ML (of XL) lijkt mij een goede optie. Ik heb (nog) geen weet van / ervaring met andere merken.


Mijn vragen:
  • Wat is de ervaring met de ML (en XL) inzake o.a. gebruiksgemak (centrale en mySmarControl) / connectiviteit (IP doomelding) / duurzaamheid / (terugkerende) zwakke punten / kwaaltjes / etc.
  • In welke andere merken (met nieuwe / betere functionaliteiten) zou ik me ook eens kunnen /moeten gaan kunnen verdiepen?


Alle reacties zijn welkom en sowieso in ieder geval dank voor het meedenken!
Lau

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision96 is naar de bliksem, vervangen door ML / XL of nog betere opties?
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 juni 2020, 14:01 »
Ik zou dan voor de ML gaan.
Denk erom dat je bedienpanelen minstens versie 1.9 zijn.
Je kunt er ook voor kiezen om alleen een ML print aan te schaffen samen met een adapter. Je kunt dan je kast hergebruiken.
De Alphavision 96 heeft een ringkerntrafo, maar de Alphavision ML heeft een 15VDC voeding nodig.
Zelf heb ik goede ervaringen met de ML, vooral de support op afstand met Alphatool vind ik een pre.