Auteur Topic: Aritech installeren/configureren als particulier  (gelezen 7983 keer)

seba

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech installeren/configureren als particulier
« Gepost op: vrijdag 1 september 2017, 15:24 »
Goeiedag,

Ik heb een huis gekocht met een Aritech master alarmsysteem. Ik had deze graag vervangen door iets moderner en IP-connected. De logische upgrade is dan de ATS advanced 1000/2000-ip-mm. Ik wou ook enkele draadloze deurcontacten dus zou er ook nog een ATS1235 nodg zijn.

Ik zie dat je dat allemaal op webshops online kunt kopen, dus wou ik dat zelf plaatsen/configureren. Maar is dat mogelijk als particulier? Dan heb ik het niet meteen over de moeilijkheid, dat zou wel moeten lukken, maar ik kan bijvoorbeeld nergens downloads voor nieuwe firmware vinden, dus die zijn waarschijnlijk enkel beschikbaar voor UTC partners?

Ik lees ook dat je het kunt configureren met vrij dure software als ATS8100/ATS8500, maar kan het ook zonder?

Indien dat niet kan, ben ik dan beter af met bijvoorbeeld zoiets: https://www.alarmsysteemstore.be/product/775772/honeywell-evohome-hs922gprs.html ?

Zelf al vervang ik alles, is het nog een stuk goedkoper, veel eenvoudiger te installeren en een veel modernere interface / applicaties.
Aritech zal wel iets professioneler zijn, maar wat houdt dat dan in? Het is nu niet bepaald rocket science (Sensor detecteert iets -> Alarm gaat af). Wat is het voordeel van aritech voor een gewoon huis?

Veel vragen dus, en jullie weten er waarschijnlijk wel een stuk meer vanaf...

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Aritech installeren/configureren als particulier
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 1 september 2017, 20:15 »
1000A-IP zou genoeg moeten zijn (32 ingangen), echter zou ik eerder voor de 1500A-IP gaan, deze ondersteund namelijk push berichten.

Voor draadloos heb je inderdaad een ATS1235 ontvanger nodig

Blij dat jij denkt dat wij een makkelijk beroep hebben.....

Firmware enkel te verkrijgen voor installateurs, de ATS8500 software ook al hoor ik verhalen dat hij af en toe wel op de CDRom staat welke bij de CCS wordt geleverd......ik gooi hem altijd weg.

Maar je kunt zeker het systeem programmeren via het code bediendeel.......we hebben een makkelijk beroep.....

Ik zou zeker voor de Honeywell Evohome gaan, dat is nog simpeler dan wat wij doen.......en dat is al geen rocket science

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech installeren/configureren als particulier
« Reactie #2 Gepost op: maandag 4 september 2017, 22:52 »
Alles is mogelijk ;-) echter zal het als particulier met de ATS allemaal wat moeizamer gaan en vooral wat duurder. Het meeste kwa componenten is online wel te verkrijgen. Software, firmware word lastiger. Zelf vind ik de draadloze componenten ook niet heel mooi. Ook een helpdesk voor particulier word lastig.

Het Honeywell setje ken ik niet, wel de componenten die gebruikt worden. Deze worden ook door installateurs gebruikt. Daar is niks mis mee.

seba

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech installeren/configureren als particulier
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 februari 2018, 23:58 »
Ok, bedankt. Het heeft wat op zich laten wachten, maar uiteindelijk alles online besteld en met de ATS8500 viel het redelijk eenvoudig in te stellen. Voor de draadloze sensoren heb ik uitendelijk voor een andere oplossing (fibaro z-wave sensoren) gekozen omdat ze mooier zijn en een mesh netwerk vormen, waardoor je geen range problemen krijgt.

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech installeren/configureren als particulier
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 17 februari 2018, 13:48 »
Beste Seba,

Ik heb een ATS2000 IP centrale. Ik zou deze ook graag instellen met de ATS8500 software, waar heb je deze kunnen terugvinden?

Alvast Bedankt,
Bram