Auteur Topic: Simpel maar degelijk programma klantbestand  (gelezen 11925 keer)

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Gepost op: vrijdag 20 december 2013, 13:26 »
Tot op heden heb ik mijn klantgegevens gewoon in een mooi excel blad verwerkt.
Ook de facturen vul ik handmatig in etc..

Nu dit eigenlijk te veel handelingen worden omdat mijn klant bestand te groot word, ben ik aan het kijken naar een programma waar ik mijn klanten met hen gegevens in verwerken kan, en simpel automatisch een factuur hiervan kan uitdraaien op moment dat ik de tijden in vul.

Nu moet ik alles handmatig uitrekenen en invullen.

Ik zoek gewoon een simpel en makkelijk te gebruiken programma.

Betaald of niet betaald, dat maakt voor mij niet uit. Gaat erom dat het goed werkt!

Iemand ervaringen met dergelijke programma's!! hoor graag jullie tips!

Ronald Sinnige

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 december 2013, 22:16 »
Mijnrooster.nl heeft een CRM en een planningstool zodat je uit het zelfde systeem de planning online hebt voor je medewerkers, de actuele uren krijgt en de info voor je facturen hebt. Is ook te koppelen aan een salarispakket.

Kijk maar eens op www.mijnrooster.nl en/of vraag een gratis demo aan bij je op kantoor.

Gr. Ronald

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 december 2013, 18:34 »
Mijnrooster.nl heeft een CRM en een planningstool zodat je uit het zelfde systeem de planning online hebt voor je medewerkers, de actuele uren krijgt en de info voor je facturen hebt. Is ook te koppelen aan een salarispakket.

Kijk maar eens op www.mijnrooster.nl en/of vraag een gratis demo aan bij je op kantoor.

Gr. Ronald

Bedankt voor je reactie.

Online programma's heeft niet mijn voorkeur. Dan ben ik te afhankelijk van mijn internetverbinding.
En daar komt bij dat al mijn gegevens, waaronder ook vertrouwelijke gegevens ergens op een server staan waar ik geen zicht op heb.

Wil gewoon een programma die vast op mijn harde schijf staat, met backups op mijn eigen server.
Dan heb ik de controle en beveiliging zelf in handen.


Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 24 december 2013, 15:11 »
Tot op heden heb ik mijn klantgegevens gewoon in een mooi excel blad verwerkt.
Ook de facturen vul ik handmatig in etc..

Nu dit eigenlijk te veel handelingen worden omdat mijn klant bestand te groot word, ben ik aan het kijken naar een programma waar ik mijn klanten met hen gegevens in verwerken kan, en simpel automatisch een factuur hiervan kan uitdraaien op moment dat ik de tijden in vul.

Nu moet ik alles handmatig uitrekenen en invullen.

Ik zoek gewoon een simpel en makkelijk te gebruiken programma.

Betaald of niet betaald, dat maakt voor mij niet uit. Gaat erom dat het goed werkt!

Iemand ervaringen met dergelijke programma's!! hoor graag jullie tips!


Al die handelingen kun je ook uitvoeren met Excel. Je kunt bijv. één blad de naw-gegevens van de klanten zetten, samen met een unieke klantcode. Vervolgens kun je gegevens hergebruiken in andere bladen. Bijv. een blad voor geleverde diensten. In dat blad heb je bijv een draaitabel (die haalt gegevens op uit het klantenblad) daarmee selecteer je de juiste klant en vul je de gewerkte uren in en selecteer je uit een andere draaitabel de soort dienst of het product. Vervolgens is er een ander blad waarin de omzet wordt bijgehouden (en uitgerekend met en zonder btw) door gegevens van het 'geleverde diensten blad' op te halen. In een andere blad kun je een sjabloon voor een factuur maken (maar je ook een sjabloon in Word maken en de variabele gegevens uit Excel halen) en met een druk op de knop rollen alle openstaande facturen de printer uit; hetzelfde geldt voor herinneringen etc.

Als je MS Office hebt dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt in huis. Alleen je moet er mee kunnen werken. Ik ken bedrijven die één factuur iedere maand wijzigen en alle data handmatig gaan zitten invullen: dat is zo'n tijdverspilling.

Het punt is je kunt echt alles volledig automatiseren met MS Office - in jouw geval het klantenadministratie- en facturatie-proces. Alleen dit vergt planning en organisatie vooraf; maar daarna hoef je er nimmer meer naar om te kijken en de tijdwinst is groot.

Online opties zijn er genoeg. Alleen, in feite moet je jouw klanten hiervan inlichten je gaat immers hun data delen met derden (zie o.a. Wet bescherming persoonsgegevens). Zeker voor particuliere beveiligingsbedrijven zou ik de administratie in huis houden. Echte serieuze online faciliteiten kosten overigens geld - die gratis diensten kunnen zeker goed zijn maar je weet serieus niet wat ze met de data kunnen doen en waar die zich fysiek bevindt.

Overigens is Acces - een database management systeem - de aangewezen toepassing voor dit soort processen. Excel is immers een spreadsheet programma. Maar kleinschalig kun je jouw doel ermee bereiken. Mocht je meer informatie willen over wat mogelijk is dan mag je een pm'tje sturen. Fijne feestdagen.
 

MB Security Systems

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #4 Gepost op: zondag 5 januari 2014, 23:33 »
Boekhouden in excel werkt ook prima.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #5 Gepost op: maandag 6 januari 2014, 00:16 »
Boekhouden in excel werkt ook prima.

Risico besef was er al over begonnen. Heb inmiddels een persoon gevraagd die software ontwikkeld.
Hij liet mij een dergelijk bestandje zien hoe hij het in het begin deed. Ziet er allemaal keurig mooi uit, maar vind het niet lekker werken.

Wil gewoon een programma waarin ik simpel mijn klantgegevens kan invullen, en gelijk bij het invoeren van de uren een factuur kan uitdraaien. In excel werkt het prima, maar als je bijvoorbeeld 100 bedrijven erin verwerkt, in mijn ogen al snel onoverzichtelijk word. Maar dat is uiteraard mijn mening..

Ik ga verder zoeken. Heb al een aantal voorbeelden bekeken. Programma's waarin ik gelijk mijn hele aangifte kan doen is niet nodig, dit word allemaal gedaan door de accountant, hoef alleen maar mijn inkoop facturen, verkoop facturen en bank afschriften in te leveren, de rest doet hij. Dus luxe programma's is onzin voor mij.

Als iemand nog een tip heeft, ik hoor ze graag.!!!

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 8 februari 2014, 15:12 »
Voor mensen die hier misschien ook naar opzoek zijn!!!!

Uiteindelijk toch gekozen om met excel mijn boekhouding te gaan doen.

Heb naar de functies gekeken, maar ook prijs technisch uiteraard.

Maar heb niet gekozen om zelf een excel sheet of dergelijk te maken/laten maken.

Maar heb gekozen voor Easy admin.
Het is gemaakt in excel, maar wel in een mooi en overzichtelijk jasje.

Heb eerst de demo geprobeerd en vond het prettig werken.

Je betaald eenmalig 69 euro excl btw en je hebt voor de rest geen extra kosten.

Voordeel wat ik vind ten opzichte van veel andere programma's. Dit is niet gekoppeld aan internet, en je slaat je gegevens op je eigen harde schrijf op en hebt dit dus in eigen beheer ipv op een server waar iedereen op internet bij zou kunnen!

Denk deel deze ervaring voor ondernemers die ook opzoek waren naar een degelijk boekhoud programma!!

BVG Safe B.V.

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Bvgsafe
  • Bedrijf: Bvgsafe B.V.
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #7 Gepost op: zondag 23 februari 2014, 22:40 »
een simpele boekhoud software heb ik http://www.informeronline.nl je betaalt wel per maand maar dan heb je alles, online overal je kan je klanten een online acceptgiro toe sturen. en het is helemaal niet moeilijk om het te gebruiken

http://www.informeronline.nl

bekijk het zelf maar en oordeel met het gratis proef abonnement
Met vriendelijke groet,
Gregory Gilds

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #8 Gepost op: zondag 23 februari 2014, 23:20 »
een simpele boekhoud software heb ik http://www.informeronline.nl je betaalt wel per maand maar dan heb je alles, online overal je kan je klanten een online acceptgiro toe sturen. en het is helemaal niet moeilijk om het te gebruiken

http://www.informeronline.nl

bekijk het zelf maar en oordeel met het gratis proef abonnement

Online, dus je slaat je gegevens op, op een server waar iedereen bij kan, en jij als ondernemer geen controle op hebt.
Dus ook je klantgegevens staan hier in. Naast het feit dat je klanten het denk ik niet prettig vinden dat hen gegevens via internet opgeslagen worden, is het niet geheel veilig. Als beveiligingsbedrijf geen goed idee om te gaan doen.

Daarom gaat mijn voorkeur uit naar opslag op eigen servers. Mijn server staat niet in verbinding met internet, maar alleen in mijn eigen netwerk. Wat inhoud dat niemand van buitenaf hier in kan. Wel zo veilig.


BVG Safe B.V.

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Bvgsafe
  • Bedrijf: Bvgsafe B.V.
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014, 21:06 »
naast het online systeem hebben ze ook een offline systeem voor bedrijven die liever offline werken
pakket is en eenmalige aanschaf uit me hooft waren er 3 paketen zzp 99,- zzp plus 150 Informer Software Account Totaal 459. ik heb het zelf mee gewerkt en het is een veilig systeem makkelijk te vergrendelen. wel is er een nadeel als je een code op het account doet en je vergeet de code is het niet meer te achterhalen, maar dat zegt ook veel goeds over het programma. het uitdraaien van de: aangifte, uren, facturen, offertes, pakbonnen, klanten bestand, extra


excel is helemaal geen probleem programma maar het lijkt me handig om een systeem hier voor te hebben.

probeer eerst voor u oordeelt https://www.informer.nl/# 
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 februari 2014, 21:14 door Gregory Gilds »
Met vriendelijke groet,
Gregory Gilds

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Simpel maar degelijk programma klantbestand
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014, 22:55 »
naast het online systeem hebben ze ook een offline systeem voor bedrijven die liever offline werken
pakket is en eenmalige aanschaf uit me hooft waren er 3 paketen zzp 99,- zzp plus 150 Informer Software Account Totaal 459. ik heb het zelf mee gewerkt en het is een veilig systeem makkelijk te vergrendelen. wel is er een nadeel als je een code op het account doet en je vergeet de code is het niet meer te achterhalen, maar dat zegt ook veel goeds over het programma. het uitdraaien van de: aangifte, uren, facturen, offertes, pakbonnen, klanten bestand, extra


excel is helemaal geen probleem programma maar het lijkt me handig om een systeem hier voor te hebben.

probeer eerst voor u oordeelt https://www.informer.nl/#

Hoe bedoel je een systeem hiervoor te hebben met excel?

Programma wat ik nu gebruik heeft een duidelijk en overzichtelijk layout die makkelijk te bedienen is. Je kunt er alles mee, en belangrijk is dat ook mensen zonder al te veel kennis van software hier mee werken kan. Daarnaast kost het maar eenmalig 69 euro.

Programma wat jij aangeeft heb ik even bekeken. Op zich een leuk programma, alleen vind wat ik nu gebruik overzichtelijker en mooier werken.

Daarnaast scheelt het aanzienlijk in de kosten. Dus voor kleine en middelgrote ondernemers die niet teveel kosten willen, is het programma wat ik nu heb dus aantrekkelijker.