Auteur Topic: klantbestand bijhouden  (gelezen 4543 keer)

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
klantbestand bijhouden
« Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 00:20 »
Dag mede ondernemers,

Sinds kort ben ik voor mezelf begonnen. Hoofdzakelijk doe ik objecten, horeca en evenementen.

Nu wil ik graag ook beginnen met surveillance...
Graag hoor ik van mede ondernemers hoe jullie dit klant bestand bijhouden.

Klanten voor objecten etc krijgen van mij gewoon een klantnummer, zet ik in een database en ik heb alles bij elkaar.

Voor surveillance moet ik wat anders verzinnen, in de tijd dat ik in loondienst was kreeg ik van de meldkamer altijd het object code door, die code stond in mijn PDA en daar stond het adres bij. Nu is mijn vraag, bepaal jezelf deze code of krijg je die van de meldkamer? Als ik zelf de codes bepalen mag is er geen probleem, maar als je de codes krijgt van dr meldkamer kun je nog weleens veel verschillende codes krijgen waar geen logische volgorde in zit. Ik zag het alleen via de PDA en weet het systeem er dus niet achter.

Hier heb ik dus nog geen ervaring mee en vroeg mij af of hier mensen zijn doe dit wel weten.

Alvast bedankt voor de tips!!

Mvg

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: klantbestand bijhouden
« Reactie #1 Gepost op: zondag 28 juli 2013, 11:26 »
Aangezien het JOUW klant is bepaal JIJ de objectcode en niet anders.
Jou klant geeft vervolgens jou objectcode en jou bedrijfsgevens door aan de PAC waar hij/zij is bij aangesloten en de PAC voert dit vervolgens weer in bij de lijst met waarschuwingsadressen.
Jij krijgt per object van de PAC een code waarmee jij je bij de PAC kan legitimeren zodat zij weten wie jij bent.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: klantbestand bijhouden
« Reactie #2 Gepost op: zondag 28 juli 2013, 19:25 »
Bedankt voor je info,
Dan kan ik dus gewoon hetzelfde systeem houden wat ik nu heb.