Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - MartinHaan

Pagina's: [1]
1
CAO, werken in de beveiliging en vacatures / Eindejaarsuitkering
« Gepost op: vrijdag 28 december 2018, 14:11 »
Ik heb een vraagje over de eindejaarsuitkering...

Als je van januari tot november hebt gewerkt voor een werkgever, en je gaat per 1 december uit dienst.

Heb je over dat jaar dan wel of geen recht op een eindejaarsuitkering?

In de CAO lees ik letterlijk

Citaat
De werknemer die op 31 december 2018 in dienst is van de werkgever,
ontvangt een eenmalige eindejaarsuitkering van 2,01% over 13 maal het
basissalaris plus vakantiebijslag.

Als ik de CAO letterlijk lees heb je er geen recht op. Lees ik het dan goed? Ik heb hier namelijk een discussie over...

2
Uitrusting / Welke webshop gebruiken jullie voor jullie uitrusting?
« Gepost op: zondag 1 oktober 2017, 10:45 »
Dag  mede beveiligers,

In het verleden bestelde ik voor mijn privé uitrusting, mijn artikelen bij Siecru supply.
Helaas heeft deze webshop ervoor gekozen om te stoppen.

Nu zijn er vele aanbieders en webshops, maar welke heeft de juiste service? Mijn ervaring met Siecru Supply was dat de service uitstekend was, altijd goed geďnformeerd, en de juiste kwaliteit.

Welke goeie ervaringen hebben jullie met webshops? En dan met name de kwaliteit van de producten en de service die het bedrijf bied. Prijs vind ik in deze niet zo belangrijk. Betaal liever iets meer, en dat het gewoon goed is, dan dat het goedkoop is en de service en/of kwaliteit matig is.

Dus ben benieuwd naar jullie positieve ervaringen!!!!!

3
Ondernemen in de beveiliging / De wet DBA en gevolgen ZZP
« Gepost op: zaterdag 29 juli 2017, 17:32 »
Via facebook is er momenteel een grote discussie gaande, of een ZZP nu wel of geen eigen ND nummer moet hebben.

De nieuwe wet DBA, die weer is uitgesteld tot 1 juli 2018, geeft in een modelovereenkomst aan, welke door de belastingdienst gemaakt is in samenwerking met de VBeNL, dat een voorwaarde is dat de samenwerkingspartner in het bezit moet zijn van een ND. Dit staat beschreven in artikel 4.3.

Nu gaat een groot gedeelte ervan uit dat deze overeenkomst gebruikt MOET worden, en dat je dus een eigen vergunning(ND nummer) MOET hebben.

Ik moest eigenlijk best wel smakelijk lachen om de reacties van bepaalde zzp'ers en beveiligingsbedrijven(Veelal kleine jongens). Deze leggen wel even uit hoe het zit. Op een aantal reactie na, complete onzin verhalen.

Voor de mensen die het interessant vinden om het te weten wat nu precies wel en niet waar is, hieronder de uitleg.

Op moment dat de nieuwe wet DBA van kracht is(Als deze er al door komt), dan dient alles tussen bedrijf en zzp(Maar ook bedrijven onderling) vastgelegd te worden in een overeenkomst. Hierin moeten bepalingen komen te staan waaruit blijft dat het geen verkapt dienstverband is etc etc.(Even kort uitgelegd, maar voor alle info kun je terecht op de site van de belastingdienst)

Nu is het zo dat in de regel de zzp zelf verantwoordelijk is voor de afdrachten van belastingen. Maar wanneer de zzp dit niet doet, kan in bepaalde omstandigheden, de inlenende partij aansprakelijk gesteld worden.

Om dit te voorkomen, zijn er vastgestelde modelovereenkomsten gemaakt door de belastingdienst. Wanneer deze gehanteerd worden, en aan alle eisen word voldaan, dan kan de inlenende partij niet aansprakelijk gesteld worden.

Wanneer je deze overeenkomst gaat gebruiken, moet de zzp inderdaad in het bezit zijn van een ND nummer.
Echter is deze overeenkomst niet verplicht, en kun je indien gewenst, je eigen overeenkomst gaan gebruiken.
Deze moet echter wel voldoen aan de eisen van de belastingdienst, en dient ook gecontroleerd te worden, wanneer je voor 100% ingedekt wil zijn.

In je eigen overeenkomst kan een bepaling komen te staan, dat de zzp niet in bezit is van een eigen vergunning, maar dat het werkt op vergunning en pas van inlenende partij.

Indien dit zo beschreven word, is er voor de zzp geen vuiltje aan de lucht, en kun je gewoon blijven werken.

Deze informatie is geverifieerd met de belasting, bijzondere wetten en Dienst Justis. Wanneer je het ook zeker wil weten, dan kun je zelf de telefoon ook pakken, en dit met name bij Dienst Justis navragen.

Wij hebben inmiddels een eigen overeenkomst, welke is goedgekeurd door de belastingdienst, en ook wij hebben de bepaling dat de zzp op onze vergunning en pas werkt, en in ons uniform.

Wanneer het zou betekenen dat je als ZZP op je eigen vergunning en dus pas gaat werken, je ook in je eigen uniform moet gaan lopen. Dit zal niet gaan gebeuren!

Hoop dat jullie wat aan de info hebben!

4
CCTV, toegangscontrole en overig / Mijn camera set aansluiten op internet
« Gepost op: woensdag 4 januari 2017, 02:35 »
Hallo professionals,

Van camerasystemen een kleine basis kennis, maar dan houd het wel op.

Ik heb voor thuis een camera set.
4 draadloze camera's met een 7 inch beeldschermpje waarbij ik door middel van een sd kaart de beelden kan opnemen.

Er zit echter geen aansluiting op tot internet kwam ik achter. Helaas in een aanbieding gekocht, dus terugsturen is niet mogelijk.
Wat er wel op zit is een video uitgang, waarmee ik het beeld op van het schermpje op een groter beeld kan krijgen.

Bestaat de mogelijkheid, dat ik een systeem als dit, alsnog op internet kan krijgen? En zo ja, is dit een beetje simpel te realiseren?

Hoor graag jullie reactie, alvast bedankt!

5
BF Café en nieuwe leden / Fijne feestdagen!!!
« Gepost op: vrijdag 16 december 2016, 03:03 »
Beste forumleden,

Ik wil jullie allen fijne feestdagen wensen!!

Het is te hopen dat de werkenden onder ons, het veilig houden, en dat de beveiligers die vrij zijn een leuke feestdag hebben!

Groetjes Martin!!!

6
Uitrusting / Kleding voor de horeca!
« Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 04:40 »
In mijn manager functie, is mij de taak opgedragen om eens te kijken naar onze uiterlijke uitstraling.

De directeur, een ouwe rot en dus van de oude stempel, heeft toen hij begon, gekozen voor de standaard kleding, wat veel bedrijven vroeger aan kleuren hadden.
Standaard lichtblauw overhemd, donkerblauw pak en een zwarte stropdas.

De surveillance kleding, een donkerblauwe worker, het welbekende lichtblauwe overhemd, en een donkerblauwe jas.

Maar het meest lelijke vind ik nog... Hij heeft oranje in zijn logo, en dit steek compleet af, op het blauw...

Dus ik had het al een paar keer zachtjes laten vallen, om hier eens naar te gaan kijken.

Uiteindelijk mocht ik dus gaan veranderen.

Aangezien ik fan ben van het merk Tricorp. Is de keus hier dus ook snel op gevallen.

Voor de surveillance en evenementen, heb ik gekozen voor een zwarte tricorp polo, met oranje vlakken op de zijkant, en op de kragen. Een mooie warme, dus vriendelijke uitstraling. Met een zwarte workerbroek

Maar nu komt de discussie.....
Momenteel staan we in 3 delig kostuum bij de horeca aan de deur.

Dit uniform heb je weinig bewegingsvrijheid, en regelmatig scheurt er een colbert en/of gilet.
Kosten colbert 135 euro excl btw en een gilet 85 euro excl btw.

Duur kostenplaatje.

Mijn voorstel was op over te gaan op onze nieuwe polo ipv het pak. Dit had ik zelf ook altijd toen ik nog mijn eigen bedrijf had.

De directeur gaf gelijk het antwoord, nee dat ziet er toch niet uit, straalt geen gastheerschap uit etc etc..

Ik gaf ook aan dat we horecaportiers zijn en niet enkel gastheer. Wij zijn horecaportiers met een glimlach. En die glimlach hoeft niet gepaard te gaan met een strak pak.

Polo netjes bij de broek in, en je staat er super netjes bij. En het 2e voordeel... Polo kost incl bedrukking 35 euro excl.

Je hebt veel meer bewegingsvrijheid, dit is het 3e voordeel.

Hoe kijken jullie er als beveiligers en/of als ondernemer tegen aan, om in polo bij de deur te gaan werken.

Even een aanvulling. Voor de mensen die bij de deur staan, hebben we ipv de colbert, mooie shoftcell jasjes, in dezelfde kleuren als de polo.

Hoor graag jullie mening hierover.

Hoop natuurlijk dat jullie het met mij eens zijn, en ik dit onder de neus van de directeur kan drukken hahaha!

7
BF Café en nieuwe leden / Al een jaar lid, maar nog nooit voorgesteld
« Gepost op: dinsdag 25 oktober 2016, 08:03 »
Zag dat ik mij nooit heb voorgesteld als nieuw lid van het forum!
Beter laat als nooit !

Martin Haan, 43 jaar, getrouwd en vader van 2 mooie kinderen.

Vanaf mijn 18e de beveiliging in gerold, en vanaf mijn 25e mede eigenaar geworden van een plaatselijk beveiligingsbedrijf waar ik voor werkte. Dit was een klein bedrijfje, met een kleine 15 man in het werkveld.

Op mijn 30e mijn compagnon uitgekocht, en ik had een mooi gezond bedrijf staan met +- 40 fulltimers en 30 oproepkrachten.

Wij waren sterk op het gebied van mobiele surveillance en vaste objecten.
Daarnaast hadden wij een kleine tak op gebied van horeca en evenementen, puur omdat mijn interesse daar het meeste lag.

in 2004, na een aantal mooie jaren gehad te hebben, sloeg het noodlot toe, dat ik alles dreigde te verliezen aan een grote speler.
De keuze gemaakt om mijn zaak te verkopen, om zo de vaste posities van mijn medewerkers te waarborgen.  Mezelf mee verkocht en ook ik bleef zo mijn brood verdienen. Ik kreeg een kantoor functie in de sales, en deed eigenlijk niks meer in het veld, waar mijn passie wel ligt.

Niet op mijn plek zittend, de keuze gemaakt om in 2007 ontslag te nemen.

Ik kom uit Utrecht, en mijn gezin had al eens laten vallen, om een plek te zoeken waar het wat rustiger is, dus in 2007 het perfecte moment om te verhuizen. Wij zijn naar Drenthe verhuist. Leuke boerderij gekocht met veel land.

Om de kost te verdienen, ben ik als freelancer in de sales aan het werk gegaan, en redelijk wat opgebouwd.
In 2009 deed ik voor een nieuw beveiligingsbedrijf de sales, en in 2010 heb ik de overstap naar de beveiliging weer gemaakt bij dat bedrijf.

Nu in de functie algemeen manager. Ik heb de algemene leiding over het personeel, ik train en coach nieuwe cursisten die de beveiliging in willen, en in de zomermaanden ondersteun ik de coördinatie tijdens evenementen.

En het mooiste van alles... ik werk ook gewoon weer in het veld. Met name de horeca en evenementen, maar ook in zorginstellingen.

In het kort even mijn ervaringstraject in de beveiliging uitgelegd!

Pagina's: [1]