Auteur Topic: Beveiliging glazen ruimte inloop  (gelezen 4877 keer)

gb1974

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beveiliging glazen ruimte inloop
« Gepost op: donderdag 4 oktober 2018, 12:24 »
Ik heb een glazen entree van een pand (3 zijden zijn glas, waarvan 2 glaswanden aan buitenzijde). Afmetingen ongeveer 2 mtr x 2,5 mtr en hoogte 5 meter.
Het bediendeel zit in de aangrenzende ruimte, waar deze wel onder ruimtelijke detectie zit.
In deze entree heb ik ook de meterkast en kast met centrale zitten die beveiligd zijn met een deurcontact.
Tevens zijn de entreedeuren van buitenaf voorzien van deurcontacten.
Eigenlijk wil ik detectie hebben in de entree, zodat men bij evt. ingooien van de glazen ruiten niet makkelijk bij de centrale kan komen. Glasbreuk zat ik aan te denken, maar hoe gaat dat met inloop als alarm ingeschakeld is. ben bang dat klapperen met de voordeuren dan vals alarm geeft.

Wie weet er betere oplossingen of zou glasbreukmelder wel goed werken?

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 4 oktober 2018, 14:36 »
Ik verwacht niet dat dat op een dusdanige frequentie komt dat hij alarm gaat geven.
Zou voor een glasbreuk gaan.

Als je perse detectie in de ruimte wil zou je moeten kijken hoe het er exact uit ziet....

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2018, 10:24 »
Glasbreukdetectie zou een optie zijn, maar zorg er wel voor dat de glasbreukmelder gecombineerd kan worden met het type glas. Veiligheidsglas is bijv. niet altijd geschikt.
Actief infrarood en dan bij voorkeur aan de buitenzijde langs het glas zou in mijn ogen de beste optie zijn.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #3 Gepost op: zondag 7 oktober 2018, 20:37 »
Glasbreukdetectie zou een optie zijn, maar zorg er wel voor dat de glasbreukmelder gecombineerd kan worden met het type glas. Veiligheidsglas is bijv. niet altijd geschikt.
Actief infrarood en dan bij voorkeur aan de buitenzijde langs het glas zou in mijn ogen de beste optie zijn.

Hoer kan je dit realiseren. Dan is het ook van buitenaf te saboteren of als iemand naar het entree staat te kijken, komt dichtbij het glas, activeert de infrarood straal, gaat het alarm af... Bovenal vinden de meeste klanten die infrarood straal verbindingen oer lelijk, is mij ervaring tenminste..


Dit lijkt me een lastige situatie..  Een 360 PIR tegen het plafond?? Misschien op een pendel??

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #4 Gepost op: zondag 7 oktober 2018, 21:00 »
Omdat het een lastige situatie is...
Dan maar een lastige oplossing...

Is er geen optie om een drukmat te plaatsen?
Geen idee wat de vloer is daar.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #5 Gepost op: zondag 7 oktober 2018, 21:11 »
Er zijn deur matjes die een schakelaartje hebben ja. Maar dat gaat niet voldoen aan een grade eis.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #6 Gepost op: maandag 8 oktober 2018, 06:31 »
Nee klopt,
Misschien had ik dat er even bij moeten vermelden.

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #7 Gepost op: maandag 8 oktober 2018, 22:54 »
Hoe kan je dit realiseren. Dan is het ook van buitenaf te saboteren of als iemand naar het entree staat te kijken, komt dichtbij het glas, activeert de infrarood straal, gaat het alarm af... Bovenal vinden de meeste klanten die infrarood straal verbindingen oer lelijk, is mij ervaring tenminste..
Die AIRs zijn best mooi weg te werken en het is een goede vorm van vroege detectie. Misschien niet geschikt als je verwacht dat er lui met hun neus tegen het raam aan staan. Een collega-installateur uit Eindhoven lost het zo op: http://safetycom.nl/wp-content/uploads/2018/08/darwin1.jpg

dehaanadviseur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 9 oktober 2018, 15:09 »
Storingsvrije oplossing:
Plaats en videocamera met video-analytics
bij bewegingsdetectie binnen een te definiëren kader kan een alarmuitgang van de camera op de CCS worden aangesloten.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 9 oktober 2018, 17:29 »


Storingsvrije oplossing:
Plaats en videocamera met video-analytics
bij bewegingsdetectie binnen een te definiëren kader kan een alarmuitgang van de camera op de CCS worden aangesloten.

Storingsvrij???

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 10 oktober 2018, 22:03 »

Storingsvrij???
Rondvliegend stof inderdaad om te beginnen

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2018, 22:01 »
Er zijn deur matjes die een schakelaartje hebben ja. Maar dat gaat niet voldoen aan een grade eis.

Als er geen deurmatjes bestaan met een keurmerk dan zegt de regelgeving

In geval dat er in Nederland geen componenten beschikbaar zijn die voldoen aan de security grade of klasse voor het betreffende niveau kan gebruik worden gemaakt van componenten met een lagere security grade of klasse. Wanneer ook die ontbreken dient u zelf, op basis van goed vakmanschap, te bepalen of het product voldoet aan de duurzaamheid en functionele eisen die u hieraan stelt. Vermeldt afwijking op dit onderdeel in het PvE en het beveiligingsplan.

maw. vindt jij het verantwoord en de allebeste manier om een deurmat toe te passen welke niet gecertificeerd is dan vermeld je dat in je PVE en in je beveiligingsplan en mag je het gewoon toe gaan passen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dennis van der Gere

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiliging glazen ruimte inloop
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2018, 22:16 »
Als er geen deurmatjes bestaan met een keurmerk dan zegt de regelgeving

In geval dat er in Nederland geen componenten beschikbaar zijn die voldoen aan de security grade of klasse voor het betreffende niveau kan gebruik worden gemaakt van componenten met een lagere security grade of klasse. Wanneer ook die ontbreken dient u zelf, op basis van goed vakmanschap, te bepalen of het product voldoet aan de duurzaamheid en functionele eisen die u hieraan stelt. Vermeldt afwijking op dit onderdeel in het PvE en het beveiligingsplan.

maw. vindt jij het verantwoord en de allebeste manier om een deurmat toe te passen welke niet gecertificeerd is dan vermeld je dat in je PVE en in je beveiligingsplan en mag je het gewoon toe gaan passen.

suc6

Gerrit

Juist !  Juiste werkwijze, prima advies. Zo kun je op zoek naar de beste oplossing voor de entree, zonder je zorgen te maken over procedure consequenties