Auteur Topic: locatie onbekend  (gelezen 10797 keer)

Driet

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
locatie onbekend
« Gepost op: dinsdag 27 januari 2015, 01:19 »
Hoi, even een vraagje wanneer er op je rooster locatie onbekend staat. Kan het antwoord nergens in de CAO vinden. Hoe lang moet je bereikbaar zijn als bv woensdag locatie onbekend staat en de dienst van 14 tot 22 uur is?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 januari 2015, 03:35 »
Daarover staat niets in de CAO. Maar waarom overleg je dit niet gewoon even met je werkgever/planner? In plaats dat jij bereikbaar moet zijn, zou je natuurlijk ook even een tijdstip af kunnen spreken waarop jij met hen contact zoekt.

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #2 Gepost op: maandag 23 februari 2015, 07:17 »
Of het contact moment dat de werkgever met jou contact zoekt!

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: locatie onbekend
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 24 februari 2015, 16:29 »
Citaat
In plaats dat jij bereikbaar moet zijn, zou je natuurlijk ook even een tijdstip af kunnen spreken waarop jij met hen contact zoekt.

Waarom leg je de verantwoording hier bij de werknemer neer?
De planner maakt een planning die niet duidelijk is voor de werknemer. Want hij weet immers niet waar hij naar toe moet.

In mijn ogen dan de taak voor de planner om hier contact over op te zoeken, zodat het duidelijk is voor de werknemer.

En je kunt niet verwachten dat de werknemer continu bij zijn telefoon zit. Dus kan de planner een afspraak maken, dat een dag van te voren tussen een bepaald moment hij contact zoekt met de werknemer..


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 24 februari 2015, 16:42 »
Waarom leg je de verantwoording hier bij de werknemer neer?

Ik leg de verantwoording nergens neer, ik stel alleen een andere optie voor.


In mijn ogen dan de taak voor de planner om hier contact over op te zoeken, zodat het duidelijk is voor de werknemer.

En je kunt niet verwachten dat de werknemer continu bij zijn telefoon zit.

Precies ....

Dus kan de planner een afspraak maken, dat een dag van te voren tussen een bepaald moment hij contact zoekt met de werknemer..

... Maar aangezien de planner wel continu bij zijn/haar telefoon zit, of je dat in ieder geval wel mag verwachten, is het wellicht voor de werknemer makkelijker dat deze op een moment dat het hem/haar goed uitkomt even contact met de planner zoekt.

Het gaat gewoon om het maken van goede werkafspraken.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: locatie onbekend
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 25 februari 2015, 00:14 »

Citaat
Het gaat gewoon om het maken van goede werkafspraken.

Dat is inderdaad het enige juiste.

Ik kan wel roepen dat de verantwoording bij de planner ligt, maar inderdaad is het beter dat de planner en werknemer goede afspraken maakt, en als de werknemer dan vanuit zijn kant even contact kan zoeken, is het inderdaad opgelost.

parttimer

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 28 februari 2015, 09:44 »
Nou ik ga geen kosten maken door de planning te bellen. Maar even wat anders bij mij staan vaak dienst locatie volgt. Maar dan wel 10 uur. Nu hebben ze weer iets nieuws. Nu staat er op mijn dagen die eerst als tijdvakken stonden WERKDAG en dat steeds 10 uur.

De Scooz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 28 februari 2015, 15:45 »
Planners zijn steeds bezig op om mazen in de Cao te zoeken. Mijn advies is om niet te flexibel te zijn, want anders gaan ze steeds verder met zoeken. Is iets met hand en vingers... Die diensten met 'locatie volgt' is in mijn ogen niets anders dan een verkapte blokdienst, en die mogen niet meer.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #8 Gepost op: zondag 1 maart 2015, 01:57 »
Planners zijn steeds bezig op om mazen in de Cao te zoeken.

Je kan planners toch niet verwijten dat wanneer de werkgevers/werknemers samen een CAO afsluiten, zij die CAO proberen na te leven, en indien nodig de grenzen opzoeken

Mijn advies is om niet te flexibel te zijn,

Ik mag voor jou hopen, dat wanneer jij wensen hebt op het gebied van jou rooster, jou collega's dit advies niet opvolgen!

want anders gaan ze steeds verder met zoeken. Is iets met hand en vingers... Die diensten met 'locatie volgt' is in mijn ogen niets anders dan een verkapte blokdienst, en die mogen niet meer.

Op het moment dat de CAO tekst bekend werd, heb ik al aangegeven dat dit een mogelijkheid zou zijn, simpelweg omdat werkgevers/vakbonden vergeten waren om dit af te dichten. Wat het in jou ogen is vind ik niet zo relevant, het wordt pas interessant op het moment dat jij het artikel in de CAO zou kunnen noemen waarin staat dat wat de planner hier doet niet zou mogen? Ik kan hem namelijk niet vinden....

parttimer

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 3 maart 2015, 14:20 »
Planner, kan wel zijn wat jij schijf, maar ik ga er vanuit dat mijn werkgever mij moet laten weten waar ik naar toe moet om te werken. Ik ga waar ze me sturen. Alleen zetten ze steeds weer andere dingen in je rooster zoals nu werkdag. En ik snap ook wel dat het voor de planning ook niet altijd makelijk is. Maar ze kunnen toch gewoon tijdvakken laten staan?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: locatie onbekend
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 3 maart 2015, 14:40 »
maar ik ga er vanuit dat mijn werkgever mij moet laten weten waar ik naar toe moet om te werken. Ik ga waar ze me sturen.

Uiteraard. Alleen waar in de CAO staat op welk moment de werkplek bekend gemaakt moet worden en/of dat het verplicht is om de werkplek op het zelfde moment te publiceren als de dienst? In het hele verhaal omtrent inroostering in de CAO gaat het uitsluitend om tijden. De vragensteller zegt het ook al, hij kan niet vinden waar het staat, wat logisch is omdat het er namelijk niet in staat.

Alleen zetten ze steeds weer andere dingen in je rooster zoals nu werkdag. En ik snap ook wel dat het voor de planning ook niet altijd makelijk is. Maar ze kunnen toch gewoon tijdvakken laten staan?

Tja, wanneer ze een tijdvak weghalen, dan kunnen ze die alleen met jou toestemming weer terugzetten, of ze deze zonder jou toestemming terugzetten, ten koste van 1 van de 8 jokers per jaar
« Laatst bewerkt op: dinsdag 3 maart 2015, 14:43 door Planner »