Auteur Topic: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering  (gelezen 8752 keer)

RPJAcobs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Syca B.V.
"Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Gepost op: woensdag 12 oktober 2016, 10:28 »
Is er iemand die het protocol van de ATS Advanced heeft ontrafeld?

Wij willen hieraan beginnen met als doel om een ATS via domotica aan/uit te zetten. Daarnaast zijn we benieuwd hoe veilig het gebruik van de app “Advisor Advanced Mobile App” is.

Dus de vraag:
Is dit al gedaan?
Wie kan/wil ons helpen?
Willen jullie op de hoogte gehouden worden?

Wimliams

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Bedenk eer ge begint.
    • Bekijk profiel
  • Functie: Engineer Fire Safety@Security
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 12 oktober 2016, 15:24 »
Goede middag,

het koppelen van een ATS aan een domotica klinkt interessant. Ik heb zelf i.v.m. geen software koppeling voor handen mijn ATS gekoppeld aan Fibaro d.m.v. contacten. Ik weet dat er diverse koppelingen mogelijk zijn met ATS en KNX. Deze hebben we al meerdere malen gerealiseerd met ThinKNX.
Ook een Nederlands bedrijf (D-Touch) had een module beschikbaar om de ATS Classic met KNX te koppelen. Het protocol is dus bekend echter jammer genoeg niet bij mij.

Ik ga je vorderingen zeker volgen. (ik heb zelf een ATS Classic i.c.m. met Fibaro Domotica) en kan dus eventueel wel wat testen of meedenken.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 12 oktober 2016, 19:41 »
Goede middag,

het koppelen van een ATS aan een domotica klinkt interessant. Ik heb zelf i.v.m. geen software koppeling voor handen mijn ATS gekoppeld aan Fibaro d.m.v. contacten. Ik weet dat er diverse koppelingen mogelijk zijn met ATS en KNX. Deze hebben we al meerdere malen gerealiseerd met ThinKNX.

Heb je die knx ATS koppeling ook al gerealiseerd met de advanced of alleen via de classic?
Anders is het inderdaad misschien wel een interessant dng.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 12 oktober 2016, 20:58 »
Goede middag,

het koppelen van een ATS aan een domotica klinkt interessant. Ik heb zelf i.v.m. geen software koppeling voor handen mijn ATS gekoppeld aan Fibaro d.m.v. contacten. Ik weet dat er diverse koppelingen mogelijk zijn met ATS en KNX. Deze hebben we al meerdere malen gerealiseerd met ThinKNX.
Ook een Nederlands bedrijf (D-Touch) had een module beschikbaar om de ATS Classic met KNX te koppelen. Het protocol is dus bekend echter jammer genoeg niet bij mij.

Ik ga je vorderingen zeker volgen. (ik heb zelf een ATS Classic i.c.m. met Fibaro Domotica) en kan dus eventueel wel wat testen of meedenken.

Zo spannend kan dat protocol niet zijn.

De ATS alarm gateway welke door D-Touch (tegenwoordig KNX groep) ontwikkeld is wordt aangesloten op de printer aansluiting van de PC interface (ATS1801). Het enige wat deze gateway dus zal doen is de informatie welke via de printerpoort naar de ATS alarm gateway gestuurd wordt vertalen naar de groepadressen van de KNX-installatie.

(hang voor de gein maar eens een pc/laptop aan de printerpoort van de ATS1801 en kijk maar wat er binnenkomt via een programma zoals bijv. hyperterminal  ;) )

Wimliams

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Bedenk eer ge begint.
    • Bekijk profiel
  • Functie: Engineer Fire Safety@Security
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 11:59 »
Wij hebben tot op heden alleen de Classic gekoppeld aan KNX, voor zover ik begrepen heb zou het inmiddels ook mogelijk moeten zijn om de Advanced te kunnen koppelen. Ik zal dit nog navragen, het simpel volgen van de printerpoort met een log programma is niet voldoende omdat er ook informatie richting de ATS gezonden moet worden m.b.t. in-/uitschakelen. Bij het extern inschakelen geeft de KNX informatie aan de ATS over te inschakelcode, vervolgens kijkt de ATS of de code de juiste rechten heeft en indien accoord zal het paneel in-/uitschakelen. Het uitvragen van status van zone's e.d. wordt ook aan de ATS gevraagd. De verbinding moet dus bidirectioneel zijn dit kan met zowel de ATS1801 alleen of via IP met de AST1801 en ATS 1809. Hoe de communicatie met een ATS Advanced zou moeten lopen weet ik niet, wellicht alleen via de IP poort.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 13:18 »
Wij hebben tot op heden alleen de Classic gekoppeld aan KNX, voor zover ik begrepen heb zou het inmiddels ook mogelijk moeten zijn om de Advanced te kunnen koppelen. Ik zal dit nog navragen, het simpel volgen van de printerpoort met een log programma is niet voldoende omdat er ook informatie richting de ATS gezonden moet worden m.b.t. in-/uitschakelen. Bij het extern inschakelen geeft de KNX informatie aan de ATS over te inschakelcode, vervolgens kijkt de ATS of de code de juiste rechten heeft en indien accoord zal het paneel in-/uitschakelen. Het uitvragen van status van zone's e.d. wordt ook aan de ATS gevraagd. De verbinding moet dus bidirectioneel zijn dit kan met zowel de ATS1801 alleen of via IP met de AST1801 en ATS 1809. Hoe de communicatie met een ATS Advanced zou moeten lopen weet ik niet, wellicht alleen via de IP poort.

Dit verhaal gaat niet op voor de ATS alarm gateway van D-touch

pinokkio

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 69
  • Better be safe than sorry
    • Bekijk profiel
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 16:14 »
Is er iemand die het protocol van de ATS Advanced heeft ontrafeld?

Je kunt het zelf proberen te ontrafelen, maar als je gewoon een SDK van de ATS Advanced aanvraagt bij
Aritech, heb je alles wat je waarschijnlijk nodig hebt.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 23:12 »
Interessant, ben benieuwd of dit kan met de advanced. Ats 8600 kan ook uitlezen en sturen. Mischien dat daarin het protocol gevonden kan worden

RPJAcobs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Syca B.V.
Re: "Hacken" ATS Advanced Reverse engineering
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 10:29 »