Auteur Topic: draadloos contact van andermerk en deelbare voordeur?  (gelezen 3018 keer)

goldvinger

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
draadloos contact van andermerk en deelbare voordeur?
« Gepost op: donderdag 18 augustus 2011, 22:39 »
hallo,

ik heb een powermax centrale welke prima werkt, zit nu alleen met het volgende;
ik ben verhuisd en met de installatie van de diverse onderdelen loop ik tegen het volgende aan.
aan de achterzijde heb ik kunstof kozijnen en deuren en vindt ik het niet mooi een opbouw contact te plaatsen, nou zag ik dat jablotron een inbouw magneet contact heeft (JA-82M ) kan ik dit contact ook aan melden op een powermax? beide werken op de 868 frequentie.

en verder heb ik een deelbare voordeur, nu heb ik het magneet contact geplaatst op het bovenste deel, maar als een inbreker het onderste gedeelte openbreekt, gaat het alarm niet af bij betreden van de woning, hoe kan ik dit het beste oplossen??
een 2e contact? en moeten deze dan beide een inloopvertraging krijgen.

Graag tips en advies,

alvast bedankt.
Goldvinger

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: draadloos contact van andermerk en deelbare voordeur?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 18 augustus 2011, 23:01 »
Meestal zijn contacten onderling niet uit te wisselen. de 868 frequentie is gereserveerd voor onder andere beveiligingsprodukten. Het wil dus niet zeggen dat het onderling werkt.

Voor wat betreft de voordeur, meestal is het zo dat toch eerst het bovenste deel open moet voordat het onderste deel open kan. Mij lijkt het voldoende op het bovenste deel het contact te hebben. Zeker wanneer er achter de deur nog een pir hangt.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.