Auteur Topic: Dienst geannuleerd op locatie  (gelezen 2920 keer)

Raka

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Dienst geannuleerd op locatie
« Gepost op: dinsdag 16 juni 2020, 05:24 »
Twee weken geleden had men mij gepland op een object in Seek van 8.00 uur tot 16.00 uur.
Zelf woon ik in Wijthmen.
Op het moment dat de dienst zou beginnen, en ik reeds ter plaatse was werd de dienst telefonisch geannuleerd.
Kort daarna circa een kwartier, werd ik gebeld dat men voor mij een vervangende dienst had in Lauwersoog.
Ik heb deze dienst gedraaid van 11.00 uur tot 18.30 uur.

Op mijn salarisstrook miste ik 2,45 uur, en bij navraag bleek dat men mij voor de vervallen dienst op 15 minuten gewerkt had gezet.
Volgens de planning zou dit gaan omdat er een vervangende dienst was aangeboden.
Naar mijn idee had ik voor de eerste dienst 3 uren moeten worden uitbetaald, en daarna gewoon de gewerkte uren op de tweede locatie.
Is mijn veronderstelling juist?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Dienst geannuleerd op locatie
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 16 juni 2020, 09:00 »
Het probleem is dat in artikel 50 van de CAO niet ingegaan wordt op de situatie dat er een andere dienst geregeld wordt. Sowieso vind ik dit allemaal onzin. Het is overduidelijk niet de schuld van de wekrnemer, en je kunt dit ook heel praktisch oplossen.

Maar goed, ze hebben nu de keuze. Ofwel maken ze er een gebroken dienst van, en dan is een kwartier op zich prima, maar dan heb jij recht op reiskosten volgens de logica:
Wijthmen - Sneek = a
Sneek - Wijthmen = b
Wijthmen - Lauwersoog = c
Lauwersoog - Wijthmen = d

Waarbij de woon-werk afstand a + c is
en de werk-woon afstand b + d is
(zie artikel 52 lid 8 )

Ik zou er veel praktischer mee om zijn gegaan, en zou jou van 8:00 - 10:30 een dummy dienst hebben gegeven, waarbij jij een dienstopdracht zou krijgen om naar Lauwersoog te rijden. Dan van 10:30 - 11:00 pauze, en dan van 11:00 - 16:00 weer werken

Dan heb je recht op de volgende reiskosten

Wijthmen - Sneek: woon - werk
Sneel - Lauwersoog: zakelijk rit  (artikel 52 lid 5)
Lauwersoog - Wijthmen: werk-woon

Per saldo is dat veel goedkoper voor de werkgever, en volgens mij ook precies zo als het is

Ik ben dus heel benieuwd hoeveel reiskosten jij hebt gekregen?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 16 juni 2020, 09:10 door Planner »