Hi Ben,
Ik snap enerzijds je reactie, maar ik denk dat je de situatie vast ook wel snapt in plaats van verbaasd te zijn.
Als je een alarm systeem hebt wat jaarlijks wordt onderhouden, goed werkt en aan de eisen voldoet dan is de eerste reactie niet vervangen als de telefoonlijn, die los staat van de centrale, niet meer actief is. Dan ga je eerst kijken of het huidige systeem niet kan werken op een andere lijn en dat is ook de initiële vraag (zie onderwerp: PSTN alarm omzetten naar ziggo lijn).
Uiteindelijk gaat het over de keuzes die je kunt maken in de huidige situatie. Daarbij heb ik altijd geleerd alle mogelijkheden te onderzoeken, voor en nadelen af te wegen, en een goed overwogen keuze te maken.
Uiteraard moet je het niet willen om aan een oude installatie te gaan knutselen als daarbij de kosten de helft zijn van de kosten van een nieuwe installatie. Maar mocht het met een simpele handeling over te zetten zijn naar een andere lijn dan is het zonde om een nieuwe installatie te installeren toch?
Ik ben niet verbaasd, maar vindt het fijn dat de forum leden meedenken om tot een goede keuze te komen.
Voor wat betreft de keuze: We hebben besloten om een nieuwe installatie te nemen met app melding (mede op basis van de input van een aantal mede forum leden, wat zeer waardevol was).