Auteur Topic: Digitaal logboek gebruiken  (gelezen 3849 keer)

gb1974

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Digitaal logboek gebruiken
« Gepost op: maandag 28 mei 2018, 09:29 »
Mag ik volgens de BORG een digitaal logboek gebruiken.
Er ligt dan dus niks meer bij de centrale, maar alles is online op te vragen?
Bijvoorbeeld www.digitaallogboek.com

bartjuh85

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Digitaal logboek gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: maandag 28 mei 2018, 11:31 »
Mag ik volgens de BORG een digitaal logboek gebruiken.
Er ligt dan dus niks meer bij de centrale, maar alles is online op te vragen?
Bijvoorbeeld www.digitaallogboek.com

Volg ook even


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hein

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 60
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Digitaal logboek gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: maandag 28 mei 2018, 13:44 »
Ik hoevere is dat handig voor een eind gebruiker, als ze al een logboek bijhouden?
En dan nog, wil je waardevolle informatie op het internet hebben slingeren? Dit uit het oogpunt van de borg zullen ze dit vast niet zomaar goedkeuren zonder heel veel regels en beveiligingen.
Ben ook wel een beetje benieuwd naar andere reacties

Mvg Hein

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


gb1974

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Digitaal logboek gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 juli 2018, 08:55 »
De gegevens staan niet zo maar op internet.
Ze staan in de cloud.
De klant kan natuurlijk ook meldingen toevoegen aan dit logboek.
Er zit een sticker op de centrale om in het bereikbare deel voor de klant te komen en meldingen die ze er in zetten moeten door een admin worden bekeken.
Mijn ervaring is dat papieren logboeken vaak ook zoek zijn als je bij de centrale komt.

Volgens Harmonisatieafspraken Borg – versie 21 maart 2016 staat er dan onderstaande:
De leverancier van de cloudopslagdienst moet zijn gecertificeerd volgens ISO 27001;
De leverancier van de cloudopslagdienst moet een Nederlands bedrijf zijn volgens de KvK inschrijving.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Digitaal logboek gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 14 juli 2018, 00:06 »
Een logboek is in mijn ogen een achterhaald iets immers de gebruiker vult er toch nooit iets op in en een onderhoudsmonteur vult alleen maar in dat er onderhoud is uitgevoerd ed. en vult dat eigenlijk alleen maar voor zichzelf en zijn collega's in.
Met de moderne systemen sluit je meestal toch simpel je laptop aan om te zien wat er is gebeurd en om de gegevens op te halen die je nodig hebt en de verzekeraar vraagt meestal ook alleen maar naar een meldkamer uitdraai.
Maar dat krijg je als je nog met een regeling uit 2005 moet werken en de regeling niet/nauwelijks met de tijd en ontwikkelingen mee gaat.
Kijk ook naar de installatievoorschriften die zijn ondertussen al 18 jaar oud en op sommige gebieden compleet achterhaald maar toch moet je er nog steeds mee werken.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

M35

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Digitaal logboek gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 11 september 2018, 10:53 »
In de VRKI 2.0 wordt het onderstaande genoemd, dit lijkt erop dat het papier zou moeten zijn.
Hoewel je het net als zo vaak ook anders zou kunnen uitleggen / invullen.
Bij een online logboek is de beveiliging uiteraard wel een zorg. Maar een papieren logboek veilig laten bewaren en beschikbaar laten zijn als er een monteur is valt in de praktijk ook niet mee.


2.1.17 LOGBOEK
Bij oplevering van de alarminstallatie wordt aan de gebruiker een logboek overhandigd.
Het logboek bevat:
• Een instructie voor de gebruiker welk preventief onderhoud de gebruiker zelf periodiek dient uit te
voeren.
• Een notitieblad waarop de gebruiker gebeurtenissen omschrijft, met name de ongewenste alarmeringen
met vermelding van datum en mogelijke oorzaak.
• Een notieblad waarop de installateur de handelingen omschrijft bij bezoeken m.b.t. onderhoud en
storingopheffing met vermelding van datum en naam van de monteur die deze werkzaamheden heeft
uitgevoerd.