Auteur Topic: Opdrachtgever brengt kleding in rekening  (gelezen 14093 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 19 januari 2012, 16:55 »
Citaat van: omdernemer

Nergens staat op papier dat er kosten zijn verbonden aan het uniform


Precies, en nergens staat dat er geen kosten zijn verbonden. Ik denk dat jij juridisch best wel sterk staat, alleen hadden jullie het niet zo ver moeten laten komen.... Want wat is nu je doel? Wil je graag horen dat jij gelijk hebt? Gaat dat het probleem oplossen? Ik vind het zonde van je tijd en energie, ik zou liever proberen dit uit de wereld te helpen, anders ben je wellicht een klant kwijt.... En dan kan je dus voet bij stuk houden, en het desnoods door een rechter laten beslechten, of je zou een voorstel kunnen doen om de kosten te delen....

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 20 januari 2012, 11:27 »
Met klanten zoals deze, die je achteraf een hiel willen liggen, ga ik ook zeker geen zaken meer mee doen.
Liever kwijt dan rijk zeg ik altyd maar.
Heb nml liever integere en betrouwbare klanten in mijn netwerk.

Tevens heb ik nog geen naam genoemd,dus is geen zwart maken van een bedrijf.

Mijn vraag op dit forum is enkelt bedoeld om te kijken wat jullie oordeel is, of wij juridisch sterk staan, en/of andere bedrijven dit ook hebben meegemaakt.

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 20 januari 2012, 11:29 »
alleen hadden jullie het niet zo ver moeten laten komen

Wie verwacht er nou dat je kleding van de vergunninghouder zelf moet betalen?
Heb ik in mijn hele beveiligingscarriere nog nooit meegemaakt en draai toch al behoorlijk lang mee.
Tevens staat het echter in geen enkel contract vermeld waar wij mee akkoord zijn gegaan, want wij als bedrijf zijnde zullen daar nooit mee akkoord gaan.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 21 januari 2012, 00:53 »
Ik heb niet gezegd dat jij het bedrijf zwart aan het maken bent. Wat ons oordeel is is volgens mij niet relevant, tenzij jij alleen een bevestiging wil horen. Zoals jij het verteld sta jij denk ik juridisch sterk, maar als jij je zaakjes keurig op orde hebt zoals jij zegt, denk ik dat het handiger is om dit aan jouw rechtsbijstandverzekering te vragen, zodat deze op basis van het contract een oordeel kan vellen. Wij hebben geen inzage in het contract, zijn geen jurist, dus denk ik dat jij hier niet goed zit als jij de juridische kant wil toetsen.

En nee, ik heb het niet meegemaakt, omdat de keren dat wij personeel inhuurden die in ons uniform en met onze pas moesten lopen, er gewoon in het contract stond dat deze kosten door de partij die wij inhuurden werden betaald. Dat vind jij kennelijk vreemd, maar dat is het helemaal niet. Stel dat wij 10 man/vrouw per dag inhuren. Dan scheelt het nogal of de partij die wij inhuren dit oplost met 50 parttimers (of mensen die niet alleen bij ons werken), of met 20 fulltimers. Wij willen een uurtarief betalen waarin ALLE kosten, inclusief de kosten van uniform en pas, verrekend zijn. Net zo min kan het ons niet boeien of een partij die wij inhuren mensen inzet die op 10km afstand of op 100km afstand wonen, wij betalen hetzelfde tarief.

Maar goed, ik blijf steeds in herhaling vallen. Je weet hoe ik er over denk, maar daar zit je kennelijk niet op te wachten. Succes ermee....