Auteur Topic: Networx NX10: bediendeel niet goed batteerij verwijderd. Opnieuw programmeren of  (gelezen 2913 keer)

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
De batterijen van mijn (draadloze) bediendeel van de Networx NX0 moesten vervangen worden.
Helaas heb ik de procedure blijkbaar niet helemaal goed gedaan, en nu werkt mijn bediendeel niet goed meer.

Ik had via de monteurscode het batterijen vervangen op ACTIEF gezet. Maar dan moet je dus via de hoofdgebruiker daarna kiezen voor batterijen vervangen etc. fout gedaan, helaas :-(

Nu de batterijen geplaatst. Heel lang gaf hij aan 'programmeren bezig'. En nu is het bediendeel weer 'ok'. Hij herkent alle zones etc. Echter, wat ik ook ingeefvoor code, hij doet verder niks (als in dat ik het admin gedeelte in kan, of het alarm inschakelen etc)
Doe ik de voordeur open, geeft hij wel netjes aan OPEN VOORDEUR.

Wie weet raadt? (hij kan ik dus weer gebruikers toevoegen, of moet ik dan nu echt de monteur zelf bellen?)


Wanneer ik de handleiding lees

Als u het eerste draadloze bediendeel wilt toevoegen aan de centrale, moet de inleesprocedure voor het bediendeel op de onderstaande wijze worden uitgevoerd. Instructies voor het toevoegen van meerdere draadloze bediendelen, zie Extra draadloze bediendelen inleren. 1. Plaats de centrale onder spanning. De inleesmode wordt automatisch gestart. Deze mode blijft 2 minuten geactiveerd, waarin u het eerste draadloze bediendeel kunt programmeren. Indien het bediendeel niet binnen dit tijdschema communiceert met de centrale, wordt de inleesmode afgesloten. De inleesmode kan opnieuw worden gestart door de centrale spanningsloos te zetten en daarna terug onder spanning te plaatsen. 2. Plaats de batterijen in het draadloze bediendeel. Hiermee wordt het initialisatieproces van het bediendeel gestart.

en dan vervolgens:

Opmerking: Indien het bediendeel niet nieuw is (omdat het bijvoorbeeld op een ander systeem is gebruikt), moet het eerst opnieuw worden geprogrammeerd (geflashed) of moet het terug naar fabriekswaarden worden geplaatst om eerdere instellingen van het bediendeel te wissen. De inleesmode wordt anders niet geïnitialiseerd (zie Hoofdstuk B11 Firmware bijwerken op pagina 248).

Maar het is het bediendeel van mijn centtrale, dus daar heb ik niks aan gedaan. Hoe krijg ik het geheel weer werkend? De stndaard monteurscode bij herintallatie heb ik ook al geprobeerd. Ook niet goed :-(

« Laatst bewerkt op: zaterdag 13 februari 2016, 11:07 door alarmnx10 »

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Networx NX10: bediendeel niet goed batteerij verwijderd. Opnieuw programmeren of
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016, 11:40 »
Ik dacht, ik probeer het gewoon nog eens. Maar omdat hij dus geen enkele code meer accepteerde, kon ik ook niet meer bij batterij vervangen komen. Vervolgens SABO melding, welke ik niet meer wegkrijg. (omdat hij gen enkele code accepteerd als juist)

Ben bang dat dat monteur bellen wordt :)