Auteur Topic: Hikvision intercom met Hikconnect APP  (gelezen 16261 keer)

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Hikvision intercom met Hikconnect APP
« Reactie #15 Gepost op: zondag 26 november 2017, 20:30 »
Hij heeft wel gelijk. Ik heb 10-tallen, zoniet honderden Comelit intercoms verkocht. Geen centje pijn. Altijd werken en als je er niet uitkomt, echt een deskundige, maar vooral ook hulpvaardige helpdesk. Zij zijn de Coolblue van de beveiligingsbranche.
Zou kunnen maar dan hoor ik het liever van een installateur die dan toch iets onafhankelijker is.

Kreeg gewoon een "wij van WC-eend" gevoel.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Hikvision intercom met Hikconnect APP
« Reactie #16 Gepost op: zondag 26 november 2017, 20:37 »
Ik snap wat je bedoeld.

Overigens; ik ben al een paar jaar niet meer werkzaam voor een installateur, maar hoor nog steeds dezelfde geluiden over Comelit.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hikvision intercom met Hikconnect APP
« Reactie #17 Gepost op: maandag 27 november 2017, 02:01 »
Ik heb al verschillende merken geprobeerd en dan kan men wel zeggen dat het allemaal super simpel is maar in de praktijk valt het vaak toch flink tegen.
Gebruik je Dahua of Hikvision dan krijg je ze al vaak met verouderde software, ga je zoeken dan zijn er tig updates en verschillende versies en denk je "dan pak ik meteen de nieuwste" dan kan die juist weer te nieuw zijn en nog niet door de leverancier ondersteund worden en heb je uiteindelijk de juiste dan moet je een maand later toch al weer updaten omdat er toch al weer een nieuwere versie is.
Om een update te installeren heb je vaak weer speciale software nodig en ook daar zijn er weer tig van.
Heb je dan uiteindelijk van alles de juiste versie dan is het updaten ed. vaak een fluitje van een cent maar voordat je zover bent.  :o

Dan moet het geheel aan de praat gebracht zien te worden, het ene stukje moet je op het toestel zelf doen, het andere met de ene software en het andere weer met andere software (ik heb het dan even over Dahua)

Uiteindelijk heb je alles aan de praat en dan wil de klant de oproep op zijn mobiel binnen krijgen. ::)
Dus rommelen met IP adressen welke dan soms wel en dan soms weer niet herkend worden.
Gebruiksaanwijzingen die weer niet kloppen met de versie die jij in gebruik hebt.
Tussentijd regelmatig resetten van het geheel en dan maar hopen dat het uiteindelijk een keer gaat werken (vaak blijkt uiteindelijk dat de analoge jij van ergens ver uit de vorige eeuw nog steeds een stuk sneller werkt dan dat digitale ding wat je aan de muur hebt geschroefd en dat je gewoon geduld moet hebben  >:D).
Ik heb er al een heel aantal geïnstalleerd maar er is er nog niet 1 die in één keer werkte zonder de helpdesk nodig te hebben.
Dus wat dat betreft kan er nog heel wat verbeterd worden om het een stuk simpeler te kunnen installeren.

Comelit heb ik al wel een paar keer naar gekeken, maar schrik dan toch altijd weer van de prijs (en vaak toch ook wel van de ouderwetse vormgeving)
Panasonic heb ik ook naar gekeken maar die worden op het internet verkocht voor prijzen incl. BTW waar jij ze excl. BTW nog niet voor in kunt kopen.
Paxton best leuk maar de klant ziet je aankomen voor die prijzen.
En dan kom je toch zo langzamerhand in de B merk apparatuur waar je weer niet uit kunt breiden, speciale kabels nodig hebt enz.

Dus als er een merk is/komt waar wel eenvoudig mee te werken is, die wel overzichtelijke software heeft, die wel eenvoudig te updaten is (en niet elke 2 maand een update uitbrengt) die wel een moderne vormgeving heeft en moderne gebruiksmogelijkheden, tegen een prijs die goed in de markt ligt en niet ook overal op het internet tegen dumpprijzen te koop is, dan denk ik dat die snel een groot marktaandeel zou kunnen krijgen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Hikvision intercom met Hikconnect APP
« Reactie #18 Gepost op: maandag 27 november 2017, 09:45 »
Kies er maar 2 Gerrit,



Ik denk nog steeds dat Comelit scherp geprijsd is, snel installeert en de kwaliteit is uitstekend.
Als het goedkoper moet, dan is de aanschafprijs een keus, maar werkt de installatietijd en vaak ook de kwaliteit tegen je.

Recent een discussie over camera's met iemand. Die kocht merk A niet, omdat die maar 20% marge boden, terwijl merk H hem wel 55% marge boden. Toen ik hem vroeg naar de faalkosten gaf hij aan dat de marge niet opwoog tegen de faalkosten, maar nog geen halfuur later jammeren dat hij al 5(!) terug (als in; aan de andere kant van het land) was geweest bij een installatie van merk H, en merk A in alle jaren nog nooit problemen heeft gegeven.

Keuzes maken blijft het lastigste wat er is.