Auteur Topic: Klein bedrijfje zoekt advies  (gelezen 19350 keer)

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 6 juni 2017, 13:09 »
Je bent vermoeiend Gerrit, ik ga deze discussie niet met je aan.

Je suggereert en doet of je alles beter weet.

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 6 juni 2017, 16:10 »
Over dat gezeur met die pixels ben ik het volledig eens.
IP was niet aan de orde en analoog kun je echt wel uit de voeten met het budget van Geitekaas, wellicht heeft hij ondertussen al lang een oplossing want reacties van zijn kant blijven uit.

Uiteraard kun je met het budget het gewenst aantal camera's leveren.
En tja, baluns. Zijn er echt mensen die dit nog gebruiken om hun signaal te verminken?

Je moet wel aan de boefjes vragen of ze rustig willen bewegen, want bij 1/25 (of langzamer) is er genoeg bewegingsonscherpte. Ook de throughput van de recorder zal beperkt zijn, waardoor het beetje detail keurig weggefilterd zal worden daar de efficiënte compressie.

Wat zullen veel camerainstallateurs de deksel op de neus krijgen als de klant een installatie conform de NEN-EN-IEC 62676-4:2015 eist.

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 18:30 »
Ik denk dat de meeste mensen dan huh? zeggen Norman! Is daar ook een nen voor dan Een goed advies is van een hele hoop factoren afhankelijk. En dit geval is er te weinig informatie om een zinnig advies te geven. Kan zijn dat je het red met 1500 euro kan ook zijn van niet wat ik zeg te weinig info.

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 18:54 »
Kijk is op https://www.cctvwinkel.nl/service/keuzehulp-camerabewaking/ dat staat het een en ander uitgelegd ook staan er bij de camera's vaak een video. Dit om je een beetje een idee te geven wat anno 2017 mogelijk is. Sucses

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 20:41 »
Je bent vermoeiend Gerrit, ik ga deze discussie niet met je aan.

Je suggereert en doet of je alles beter weet.

Ik suggereer niets, maar lees goed en ga aan het werk met de wensen die topic starter aangeeft.

En helaas voor sommigen weet ik over het algemeen ook daadwerkelijk veel meer dan de gemiddelde installateur en dat is iets waar de eindgebruiker dan zijn voordeel mee kan doen ipv. iets te kopen waar ze later spijt van krijgen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 20:51 »
Je suggereert wel degelijk, je antwoord zit namelijk vol met aannames. Maar nogmaals ik ga de discussie niet met je aan, zo zinloos en off-topic.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 22:11 »
Ik denk dat de meeste mensen dan huh? zeggen Norman! Is daar ook een nen voor dan Een goed advies is van een hele hoop factoren afhankelijk. En dit geval is er te weinig informatie om een zinnig advies te geven. Kan zijn dat je het red met 1500 euro kan ook zijn van niet wat ik zeg te weinig info.

Ik vrees dat de meeste mensen inderdaad; Huh? zullen zeggen. Dat is op zich niet zo erg, ware het niet dat de meeste camerainstallateurs ook; Huh? zullen zeggen. En dat is wel kwalijk, maar verklaard wel waarom het gros niet in staat is om 4 camera's incl. installatie voor meer dan € 2000,00 kunnen verkopen. Dat de klant in de meeste gevallen niet de doelstellingen haalt die hij verwacht van het systeem interesseert vrijwel niemand, zolang de factuur maar betaald wordt en de klant komt er pas achter bij de eerste kraak of overval.

Overigens is het ook kwalijk dat de opleiding projecteringsdeskundige CCTV zo moeizaam gevuld raakt en in veel gevallen niet doorgaat, omdat er te weinig interesse is vanuit de branche. (Dito overigens voor projecteringsdeskundige ETB en TBMB).

Ik vind het wonderbaarlijk dat een professioneel beveiligingsbedrijf zo weinig investeert in (na)scholing en alleen het 'verplichte' TBV of MBV papiertje haalt, al zijn er nog te veel wannabe beveiligingsbedrijven die helemaal geen diploma's hebben en ook niet BORG of VEB3 gecertificeerd zijn. In de autobranche hebben ze een naam voor dat soort bedrijven; Beun de Haas.

En uiteindelijk krijg alleen de klant het verwijt dat ze alleen maar het goedkoopste willen hebben, wat gewoon flauwekul is, veel installateurs weten niet uit te leggen waarom de klant moet kiezen voor een camera van € 800,00 i.p.v. € 200,00 of voor een VMS i.p.v. een NVR.

Hoeveel installateurs bieden een noodstroomvoorziening aan bij een CCTV systeem? Hoeveel installateurs zorgen voor beveiligde verbindingen (VPN)  tussen de verschillende componenten?

Hoeveel installateurs gebruiken unieke wachtwoorden die bestand zijn tegen een brute force attack en wijzigen deze periodiek? Etc. etc.

Het is misschien vervelend om te horen, maar het gros van de beveiligingsinstallatiebranche verstaat zijn vak niet en het ergste is eigenlijk, wil hierin ook niet in investeren.

Kijk is op https://www.cctvwinkel.nl/service/keuzehulp-camerabewaking/ dat staat het een en ander uitgelegd ook staan er bij de camera's vaak een video. Dit om je een beetje een idee te geven wat anno 2017 mogelijk is. Sucses

Wat een onvolledige overzicht en wat een incompetente tent. Dit is duidelijk een site met informatie in de categorie klok en klepel.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 22:22 »
Ze kunnen het beter een "ik weet het beter forum" noemen.

Man man man de een na de anders wil even z'n gelijk halen. Weten jullie nog wat de vraag was van Geitekaas?

Norman je hebt enigszins gelijk en het hangt compleet van de wensen en het type klant af. Maar oordeel niet te rechtlijnig, soms zit je dan in een tunnel en kun je niet meer afslaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 22:37 »
Ze kunnen het beter een "ik weet het beter forum" noemen.

Man man man de een na de anders wil even z'n gelijk halen. Weten jullie nog wat de vraag was van Geitekaas?

Norman je hebt enigszins gelijk en het hangt compleet van de wensen en het type klant af. Maar oordeel niet te rechtlijnig, soms zit je dan in een tunnel en kun je niet meer afslaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik weet nog precies wat de vraag was van TS, ik weet ook dat TS al sinds 28 mei niet meer gepost heeft in dit topic, dus ik gok dat ie zijn huidige camera's alleen geplaatst heeft waar hij denk dat ze juist zijn.

Iedereen heeft het al over andere camera's zonder te kijken naar de doelstellingen en de mogelijkheden die zijn huidige camera's hem kunnen bieden.

Analoog voldoet voor heel veel situaties prima en in veel gevallen zelfs beter dan allerhande MP oplossingen.

Ik hoef helemaal geen gelijk, ik vaar mijn eigen koers wel en laat iedereen lekker zijn gang gaan.
Maar ik krijg vlekken als mensen iemand die zijn vak wél verstaat en zich belangeloos inzet voor de branche weggezet wordt als betweter.

Misschien heel vervelend om te horen, maar ik denk dat Gerrit het inderdaad beter weet dan velen onder ons en vind het buitengewoon sympathiek dat ie allerlei figuren steeds maar weer helpt in de goede richting. Gaat het niet om de regelgeving, dan gaat het wel weet over iemand die zijn centrale niet beheerst.

En eigenlijk is ie er vooral bij gebaat als hij zijn conculega's 'dom' houd, maar Gerrit wil net als ik een meer professionele branche, waarbij de consument kan terugvallen op de deskundigheid van de BORG installateur en het prijsvechten met het bijbehorende gebrek aan kwaliteit aan de Beun de Haas bedrijven overlaten. Op de lange termijn zijn alle gecertificeerde bedrijven bij gebaat.

En hier laat ik het verder bij.

Suc6! (zoals Gerrit zou zeggen)

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 7 juni 2017, 22:55 »
Erg nobel van je maar de antwoorden waren toch erg suggestief. Het was een beginnend bedrijfje en de loodsen waren nou niet bepaald van die afmeting dat er camera's van 5 of 600 euro nodig zijn.

Vervolgens krijgt het draadje wederom een geheel eigen leven zonder enige input van de originele poster.

Het is zonde van onze tijd...

Erg goed van Gerrit dat hij zich zo inzet voor de branche maar iemand die binnenkomt voor een Fiat zal echt geen Ferrari bij je bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 8 juni 2017, 00:00 »
Haha nou geitenkaas zal er iig niet mee geholpen zijn :P vandaar dat hij niet meer reageert.

Ik ben het er ook mee eens dat installateurs op het gebied van CCTV de plank goed mis slaan. Dat terzijde. Maar wat ik probeer aan te geven/duidelijk te maken is. Dat de techniek mbt camera's zo snel gaat, dat mensen er vaak geen idee van hebben wat er allemaal mogelijk cq beeld kwaliteit is. En wat ze nu dus eigenlijk willen. Misschien te veel naar opsporing gezocht en of naar CSI gekeken hebben.

En doormiddel van de site probeer aan te geven wat de huidige (goedkope) camera's voorn beeld geven overdag en s'nachts. En wat binnen zijn budget valt, en plug en play is. En dus zelf kan uitvoeren. Dat was zijn vraag toch?

En hem dus niet een Ferrari hoeft te verkopen terwijl hij met een Fiat ook dik tevreden was geweest. LoL

Tja zo heb ik net een Milestone systeem opgeleverd, met buiten rondom het pand de axis 4k 180graden camera's en binnen nog is 40 axis camera's waaronder ook 360 camera's leuk verkocht maar de klant weer er geen raad mee.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 8 juni 2017, 00:50 »
Deze is vooral om 's nachts de onverlaten te registreren en liefst herkennen die eventueel willen inbreken....

Dan kun je wel aankomen met een "fiatje 500" maar dat is niet wat de TS vraagt en ook zeker niet waar men wat aan heeft.
Vandaar dus ook mijn opmerking dat de eisen/wensen naar beneden bijgesteld moeten worden of het budget vergroot moet worden.

verder lees ik
bedrijfje in autodetailing.

Dus als ze hun werk goed doen grote glanzende oppervlakken.
En gaat dat samen met infrarood verlichting?

Het gaat om twee kleine loodsen waar gewerkt wordt. Deze twee loodsen zijn aan elkaar gebouwd (voor en achter) en er zitten deuren in de tussenmuren om van de ene naar de ander te gaan. Ze zijn 10 bij 8 meter groot. Beide hebben een grote roldeur naar buiten (er kan een klein vrachtautootje naar binnen) 

Dus afstand tussen camera en uiterste hoek ongeveer 15m  en roldeuren van waarschijnlijk 5-6m breed maar men zal wel verder willen kunnen kijken dan die 6m.
Aangezien fabrikanten nogal overdrijven met hun IR bereik dus camera's met minimaal 30m IR bereik en ook minimaal met een geregelde IR om overbelichting te voorkomen en dit ook goed in stellen. (er zijn ook andere niet veel duurdere oplossingen die wel veel beter werken)

En zo zijn er wel meer waardevolle details te halen uit de berichten waar je als installateur aandacht aan moet geven en bespreken met de opdrachtgever.

En euuh analoog.......... welke groothandel verkoopt dat nog volop in de hogere kwaliteit?
Wellicht op een doe het zelf site of een Chinese site waar ze camera's voor een paar tientjes verkopen maar de verkoop van analoog is, als ik de Nederlandse groothandels mag geloven vrijwel gereduceerd tot 0.
Vandaar dat bijblijven en zelf testen van groot belang is want camera's van een jaar oud zijn meestal al lang weer achterhaald door goedkopere/betere uitvoeringen.

Verder hoeft een opdrachtgever vaak niet te weten wat hij met een camera moet, van belang is dat als er wat gebeurd is dat hij kan vertrouwen op hetgeen er geïnstalleerd is en men geïnstrueerd is in de do's en don'ts om ook het maximale uit zijn systeem te halen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 8 juni 2017, 07:54 »
Er zijn ook grotere FIATS dan een  500 Gerrit en daar is echt niks mis mee. Wederom een aanname dat de deuren wellicht 5 tot 6 meter breed zijn. Wellicht is dit slechts 3 meter. Grote glimmende oppervlakten? Denk dat ze dan reeds daar niet meer staan en ik had het toch ook over camera's die lichtgevoelig zijn die echt niet meer de hoofdprijs kosten?

Analoog wordt nog genoeg toegepast en is absoluut nog niet afgeschreven. Dus ja er zijn genoeg groothandels die dat volop verkopen. Het is maar net wat het doel van de camera is. Als je geen slimme functies nodig hebt zoals people counting, heat map, behavior analyses etcetera dan is analoog een prima keuze. Sterker nog veel grotere afstanden zonder allerlei dure oplossingen, POC, data, video en audio over dezelfde kabel. Als analoog uitgepoept zou zijn wordt er niet volop in doorontwikkeld.

Maar goed eigenlijk wil ik de discussie niet eens aangaan. Blijft een feit dat er allerlei aannames gemaakt worden van drie zinnen informatie die er gegeven wordt. En zoals het zo vaak gaat op dit forum zijn er maar een paar mensen die het denken te weten en enkel hun apparatuur het enige is wat de eindgebruiker zou moeten gebruiken. Tunnelvisie....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.105
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 8 juni 2017, 09:58 »
Beide hebben een grote roldeur naar buiten (er kan een klein vrachtautotje naar binnen)

Lezen is moeilijk hé, als je zo ook de camera's installeert  ;)

suc6

Gerrit
« Laatst bewerkt op: donderdag 8 juni 2017, 10:00 door GerritB »
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 8 juni 2017, 10:05 »
Inderdaad Gerrit je hebt het daar nogal moeilijk mee, jouw verbeelding lijdt compleet z'n eigen leven :)

(er kan een klein vrachtautootje naar binnen) Een normale vrachtwagen is max 2,50 mtr breed en 4 mtr hoog. De grootte van een klein vrachtautootje mag jij je verbeelding over laten uitspreken.

Zullen we stoppen voordat je helemaal voor de bijl gaat?

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging