Auteur Topic: NX 10 gebeurtenis sms bericht  (gelezen 5897 keer)

vet

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Gepost op: zaterdag 10 december 2016, 16:09 »
NX 10 met GSM module.(zonder spraakmodule) Deze kan ik bedienen via SMS en daarna krijg ik een bevestigings SMS.
Bij een alarm wordt ik wel gebeld en krijg een alarmmelding die ik met * gestopt krijg maar helaas krijg ik geen SMS.
Door een SMS “gebeurtenissen”te sturen weet ik wat er aan de hand is. Maar het zou mooier zijn als ik naast het telefoontje ook gelijk een sms krijg. Centrale (COMMUNICATIEPROTOCOL) 0# 2#    5 (SIRENE-TOON) GSM-module 78# 1# (bestemming rapportagecontrole 1) 16 (SMS-tekst)  Wat moet ik anders doen om naast het telefoontje gelijk een sms te krijgen.

dinge

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #1 Gepost op: zondag 11 december 2016, 16:09 »
Denk dat je in module #78 (NX-7002) bij adres 4 de gebeurtenissen nog moet instellen.

vet

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #2 Gepost op: maandag 12 december 2016, 12:25 »
Bij adres 4 module 78 heb ik ingevuld
segment 1 1,2,3,4
segment 2 -------
segment 3 1,2,3,4
segment 4 1,2,3,4
segment 5 1,2,3,4
segment 6 1,2,3,4
segment 7 1,2,3,4
segment 8 -,-,-,-
segment 9,10,11,12,13,14,15,16      1,2,3,4

dinge

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #3 Gepost op: maandag 12 december 2016, 18:54 »
Bij adres 4 module 78 heb ik ingevuld
segment 1 1,2,3,4
segment 2 -------
segment 3 1,2,3,4
segment 4 1,2,3,4
segment 5 1,2,3,4
segment 6 1,2,3,4
segment 7 1,2,3,4
segment 8 -,-,-,-
segment 9,10,11,12,13,14,15,16      1,2,3,4

Adres 200 segement 2: 1 en 2 actief
Adres 227 segement 1: 1 (gekoppeld aan gebruikers ID, dus ander cijfer indien sms'en voor andere gebruiker)
adres 264 nla (taal sms'en)



vet

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #4 Gepost op: maandag 12 december 2016, 19:05 »
adres 200 segment 2 :1 2 3 4
adres 227 segment 1: 1
adres 264 nla

Stuur het sms bericht "start rapportering"  krijg ik als sms antwoord "Doormelding niet geactiveerd:telefoonrapportering niet gevonden"

Wat moet ik anders doen?

dinge

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #5 Gepost op: maandag 12 december 2016, 19:08 »
Als je alarm maakt, krijg je dan een SMS?
Moest het nog niet werken misschien de module eens helemaal wissen en opnieuw instellen.

Module 78#
Adres 910 (fabrieksinstellingen)
In en uit programmatie gaan en opnieuw proberen?

vet

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #6 Gepost op: maandag 12 december 2016, 19:22 »
Nee bij alarm krijg ik geen sms bericht maar ik word wel gebeld en ik heb inderdaad wel de ervaring als iets het niet doet  alles  resetten en opnieuw  beginnen een goede optie is maar eigenlijk is het geen groot probleem want ik word nu gebeld en stuur daarna een sms "gebeurtenissen" en krijg dan een sms terug waardoor het alarm is afgegaan het is een kleine omweg of schoonheidsfout maar er valt mee te leven al hoewel het knaagt wel een beetje.

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #7 Gepost op: maandag 22 januari 2018, 13:57 »
Nee bij alarm krijg ik geen sms bericht maar ik word wel gebeld en ik heb inderdaad wel de ervaring als iets het niet doet  alles  resetten en opnieuw  beginnen een goede optie is maar eigenlijk is het geen groot probleem want ik word nu gebeld en stuur daarna een sms "gebeurtenissen" en krijg dan een sms terug waardoor het alarm is afgegaan het is een kleine omweg of schoonheidsfout maar er valt mee te leven al hoewel het knaagt wel een beetje.
Heb je het probleem al gevonden/opgelost? Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem. Voor zover ik weet alles goed ingesteld echter krijg ik geen sms-jes bij inschakelen e.d. en krijg inderdaad ook de melding "Doormelding niet geactiveerd: telefoon rapportering niet gevonden". Ik kan wel de status opvragen via sms dus nummer is goed ingevuld en de centrale heeft ook gewoon een goede verbinding.

Ik snap ook de melding in de handleiding niet helemaal over dat je geen partitierapportering aan mag hebben wanneer je ook andere rapporten hebt geselecteerd.

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #8 Gepost op: maandag 22 januari 2018, 20:16 »
Ik heb nu de melding "Doormelding niet geactiveerd: telefoon rapportering niet gevonden" kunnen oplossen door bij centrale - doormelding - telefoonnummer 1, een G ervoor te zetten (door #0 te toetsen)

Nu kan ik dus wel het "start rapportering" commando uitvoeren. Echter staat waarschijnlijk nog ergens wat fout aangezien ik nog steeds geen sms krijg bij het inschakelen van het alarm.

vet

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 28 februari 2018, 13:23 »
Omdat NX 10 geen smsjes verstuurde 7002 gereset. eerst SIM kaart weer aangemeld daarna GPRS APN ingevuld plus user id en wachtwoord id als het goed is geeft hij een RSSI waarde boven de 20 en geen 99 aan anders alles opnieuw doen. daarna stapsgewijs zoals in de installatiehandleiding  de SMS-rapportering invullen nu doet hij zowel sms berichten versturen als sms commando's volgen. Maar het belangrijkste blijft het goed aanmelden zoals op blz 34 beschreven staat van de installatiehandleiding.

mvds

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX 10 gebeurtenis sms bericht
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 2 maart 2018, 11:58 »
Omdat NX 10 geen smsjes verstuurde 7002 gereset. eerst SIM kaart weer aangemeld daarna GPRS APN ingevuld plus user id en wachtwoord id als het goed is geeft hij een RSSI waarde boven de 20 en geen 99 aan anders alles opnieuw doen. daarna stapsgewijs zoals in de installatiehandleiding  de SMS-rapportering invullen nu doet hij zowel sms berichten versturen als sms commando's volgen. Maar het belangrijkste blijft het goed aanmelden zoals op blz 34 beschreven staat van de installatiehandleiding.
Het resetten van de module had ik ook al gedaan, dat hielp niet. GPRS APN instellingen stonden gewoon op mijn (KPN) sim en heb ik niks aan hoeven te doen. Het ontvangst is verder uitstekend op mijn locatie, wel met externe antenne.

Ik heb nu alle losse gebeurtenissen geannuleerd en alleen het partitierapport aangezet, ik heb alle gebeurtenissen binnen de partitie aangezet inclusief "laatste inschakeling". Nu werkt het zoals ik wil. Ik krijg een sms bij in- en uitschakelen inclusief de gebruiker bij wie de code hoort, ook netjes een sms bij alarm, enz. Ook kan ik via sms alles bedienen.

Overigens heb ik de rapportering niet per sms hoeven aan te zetten met "start rapportering". Het werkte gewoon meteen.