Auteur Topic: Portofoon met oortje Horeca  (gelezen 9623 keer)

i.andeweg

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 29
  • Optreden in het publieke domein.
    • Bekijk profiel
    • horecaportier
Portofoon met oortje Horeca
« Gepost op: dinsdag 7 april 2015, 15:58 »
Korte vraag:

Welke portofoonset met oortje is geschikt voor de horecaportier ?

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Portofoon met oortje Horeca
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 7 april 2015, 16:44 »
Heb je meerdere collega's die tegenover staan?, zijn er andere portiers waar je mee contact wilt hebben?,
Of wil je alleen contact met het personeel binnen aan de bar of wat wil je ermee?

voor alleen contact met binnen zou ik gaan voor een kenwood TK33 serie. met meerdere of andere collega`s kijken of je samen iets kunt regelen: licentie, samenwerking, etc.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Portofoon met oortje Horeca
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 7 april 2015, 19:25 »
Zelf heb ik ook goede ervaringen met Kenwood portofoons (met zendvergunning), die gebruiken wij meestal. Samen met Motorola portofoons zijn dit wel de A-merken op de markt, maar daar betaal je ook naar.. Ze zijn duur.

Mocht je geen grote afstanden hoeven te overbruggen, dan heb ik collega's ook wel eens gehoord over de veel goedkopere Baofeng portofoons, welke ook te verkrijgen zijn op bekende Chinese websites. Zelf heb ik hier géén ervaring mee (en ben ik een persoon die liever een stuk meer betaald voor een product en zeker weet dat het goed is, dan dat ik er later achter kom dat ik toch beter iets meer had kunnen betalen).

Wat betreft een oortje, wellicht heb je iets aan dit topic. http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14301722.msg14313931#msg14313931.

Ik heb zelf de beste ervaring met de traditionele "recherche oortjes" (dus met luchtslangetje). Dit ziet er naar mijn mening wat professioneler uit en is bovendien ook duidelijker wanneer je even binnen in het café / de discotheek of whatever staat, in vergelijking met andere oortjes op de markt zoals zo'n oorschelp-oortje.  Op maat gemaakte oortjes blijken beter te zijn, echter heb ik zelf deze investering nog niet gedaan. (Dergelijke oortjes kun je ook op je luchtslang aansluiten, zoals deze Filterz Communicate Eartubes)


Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Portofoon met oortje Horeca
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 9 april 2015, 09:31 »
Persoonlijk kies ik voor de A merken, Motorola of Kenwood waarbij mijn voorkeur uitgaat naar kenwood daar die beter betaalbaar zijn dan Mototorola. Je merkt dat ze kwalitatief wat beter zijn en tegen een stootje kunnen. De wat goedkopere Chinese merken hebben een wat mindere behuizing of zitten iets minder waterdicht in elkaar. Zelf verkopen wij de A merken, maar ook Midland portofoons. Zijn kwalitatief goede portofoons met een goed bereik, maar na een paar keer vallen/vechten komt er toch echt een barst in de behuizing. Voor de horeca adviseer ik dus toch een A merk.
Zelf gebruiken we voor onze beveiligers en de verhuur de Kenwood TK3401. Dit zijn vergunningvrije portofoons met zowel digitale als analoge kanalen.

Qua oortje zou ik inderdaad ook voor de luchtslang gaan. Het beste geluid heb je met een op maat gemaakt oortje (75,-) maar een luchtslang met standaard 'paddestoeltje' werkt goed genoeg. Ik vind zelf dat er, vooral bij horeca en evenementen met veel hard geluid, teveel omgevingsgeluid binnenkomt met een schelpje waardoor je een deel van de communicatie mist. Zo'n oortje heb je al voor een paar tientjes en hoeft echt geen origineel A merk te zijn. Zelf verkopen we oortjes met enkele (30,-) en dubbele spreeksleutels. (60,-) Het voordeel is dat je dan niet steeds naar je boord hoef te grijpen zodra je wil communiceren maar een extra knop hebt op bijvoorbeeld je heup.

Mocht je meer informatie willen mag je me altijd mailen, ik kan je e.e.a. qua informatie toesturen.

Met vriendelijke groet,

Nadina Jahangier
Operationeel Manager
KNB Security Shop
KNB Security Services
info@knbsecurityshop.nl
www.knbsecurityshop.nl

ArjenHogt

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Hogt Telecom
  • Bedrijf: Hogt Telecom
Re: Portofoon met oortje Horeca
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 15 april 2015, 11:19 »
Ik zou kiezen in ieder geval voor een portofoon die tegen een stootje kunnen. Dan zou ik kiezen voor HQT, Kenwood of Motorola. Dit zijn alle A merken. Zelf verkopen wij de HQT portofoons. Deze zijn ip67 en volgens de mil standaard. Wij kunnen u ook eventueel helpen met de aanvraag van een vergunning.

Ook oortjes kunnen wij deze leveren.

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groeten,
Arjen Hogt
Hogt Telecom
info@hogttelecom.nl
www.hogttelecom.nl

Antoon Pietersen

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Portofoon met oortje Horeca
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 20 mei 2015, 15:49 »
Voor de keuze van de juiste portofoon moet je jezelf enkele vragen stellen, zoals Julian hiervoor al zei: wil je met andere portiers in contact staan of met het barpersoneel. Wil je het alleen voor de Horeca gebruiken of doe je ook wel eens evenementen beveiliging? Daarnaast moet je jezelf ook afvragen hoe frequent en hoe lang je gebruik wilt maken van de portofoon.

Wat kan helpen is contact opnemen met een gereformeerd bedrijf op het gebied van protofoons, zoals APS Mobcom http://apsmobcom.nl/toepassingen/mobilofonie-en-portofonie/. Hun medewerkers kunnen je helpen met het vinden van een portofoon die past bij jouw wensen.

Ik ben erg benieuwd wat het geworden is!