Auteur Topic: Vest voor evenementbeveiliging  (gelezen 24763 keer)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 5 juni 2014, 04:28 »
Citaat
De vesten van Engarde en BSST hebben zich, volgens de vele reviews en filmpjes die ik heb gekeken, wel bewezen. Alleen kan ik nu geen €600,- / €700,- daarvoor neerleggen.
Deze merken die je opnoemt hebben de naam nu eenmaal en vandaar de prijs.

Citaat
Bovendien zie ik ook wel eens vesten voorbij komen met betere "stats" voor een lagere prijs.
Die heb je ook zeker wel, alleen gaat het met name op de pasvorm wat deze vesten zo ideaal maakt, dunne vesten is zeker een voordeel.


Citaat
Heeft iemand ervaring met vesten van het merk ARMA? Laatst kwam ik iemand tegen die een dergelijk vest te koop had, niveau 3A en steekvrij. Echter kan ik nergens informatie over deze vesten vinden. Is dit merk betrouwbaar?

Het gaat niet om het merk, koop je vesten met kevlar platen, dan is het veelal allemaal van het zelfde materiaal gemaakt, waar het meeste verschil in zit, is de hoes die er op heen zit.
Je moet alleen naar de specificaties kijken, voor de rest komt het allemaal wel een beetje op hetzelfde neer. Alleen de dikte van de platen kan verschillen(hier zie je meestal het kwaliteitsverschil)


Citaat
Mocht iemand ergens een leuk (en betaalbaar) bullet- & knife resistant vest tegen komen, let me know!

Er zijn al een aantal leuke tips gegeven over vesten, verder kun je op google vele soorten vesten vinden tegen een betaalbare prijs.
Maar ik denk dat jij de lat een beetje te hoog legt.
Je hebt het vest aan tijdens je werkzaamheden als beveiliger.

Hoe vaak komt het voor dat je beschoten word? En van de keren dat een beveiliger geschoten is, hoe vaak komt het voor dat het wapen groter is als een handwapen? Juist praktisch nooit.

Dus een level 2 is meer als voldoende voor beveiligingswerkzaamheden.
Over het steekwerende? Je hoeft alleen maar een vest te hebben die bestand is tegen mes inslagen van een mens, en ook dit hoef je niet in een zware klasse te hebben.

Naaldwerend zou wel een goeie optie kunnen zijn, echter zijn de vesten die steekwerend zijn ook voor 80% naaldwerend, alleen omdat het niet 100% naalddicht is om het zo maar even te zeggen, mag er niet op staan dat het naaldwerend is(wat logisch is)

Kort om klasse KR1 en SP1 heb je meer als genoeg aan(Zoals 75% van de beveiligers hebben)..
Leg je deze lat wel hoger, tja dan moet je dieper in de buidel tasten.

Succes met het vinden van een geschikt vest!

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 6 juni 2014, 16:56 »
Thanks voor je reactie! Pasvorm en flexibiliteit is natuurlijk ook belangrijk. Er zijn inderdaad veel alternatieven op de markt.. dat maakt de keuze voor mij alleen maar moeilijker.

Je stelt wel dat het merk niet uitmaakt, maar ik heb wel eens reacties gelezen over goedkope Chinese vesten waar je met een schroevendraaier zo doorheen stak, terwijl beweert werd dat zij aan alle certificaten voldeden en hun vesten getest waren.. Not.

Het komt in de praktijk gelukkig niet vaak voor dat een beveiliger beschoten word, ik hoop dat ook nooit mee te maken. Als ik echter met een paar tientjes extra daar ook tegen beschermd kan zijn, dan prefeer ik zo'n combi-vest.



Iemand hier die wel concreet ervaring heeft met ARMA vesten?


Niek92

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #17 Gepost op: maandag 22 september 2014, 01:26 »
Jochem een tipje, de politie vesten gaan eruit(vanwege het nieuwe uniform) de eerste staan al op marktplaats

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 23 september 2014, 00:59 »
Bedankt voor je reactie! Heb je misschien een linkje? Of welke zoektermen heb jij daarvoor gebruikt?

Ik hoorde wel dat bepaalde politieagenten hun uniform op Marktplaats hadden gezet. Slimme actie...

Ik heb overigens nog geen vest gekocht. Nu het evenementenseizoen langzaam op haar einde loopt, spaar ik wellicht nog even door en koop ik vlak voor het volgende seizoen een vest.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 23 september 2014, 20:00 »
Jochem een tipje, de politie vesten gaan eruit(vanwege het nieuwe uniform) de eerste staan al op marktplaats

Dat lijkt me zeer onmogelijk want op het moment dat men het nieuwe VHV past en krijgt moet men het oude inleveren en dat is een harde eis.
Het is echter op dit moment dat bepaalde maten van het nieuwe VHV niet meer leverbaar zijn waardoor sommige agenten het oude vest nog moeten houden en onder ipv over het nieuwe OPU dragen.

Dat andere kledingstukken op marktplaats komen wordt goed in de gaten gehouden en zal men ook tegen optreden en de advertentie zsm laten verwijderen van de site.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Dave

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 27 september 2014, 15:01 »
Kevlar verliest zijn stevigheid als het nat wordt dus ik raad aan een vest van dyneema te kopen.

Remco0569

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 23 april 2015, 11:05 »
Op deze site vind ik veel goedkopere kogelwerende vesten en kleding
kogelvrijekleding.eu

En ze hebben ook steekwerende polo shirts :)

Deputy

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #22 Gepost op: maandag 4 mei 2015, 23:40 »
Beste leden van dit forum.

Na gisteren een lange shift te hebben gedraaid tijdens Koningsdag, kwam ik in gesprek met diverse collega evenementbeveiligers. Ik bleek nog een van de weinigen te zijn die rondliep zonder vest. Ik heb dit nooit echt nodig gevonden, maar ik kreeg gisteren te horen dat er toch verschillende mensen nabij drukke uitgaansgebieden opgepakt waren met messen, en dat tijdens Koningsdag..  Ik heb nooit begrepen waarom iemand überhaupt met een mes op stap zou gaan, maar dat terzijde.



Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen. Als jullie specifieke vesten weten voor mijn wensen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.


leven niet in geld uit is te drukken, maar een vest van over de €1000,- kan ik nu niet betalen[/s][/size]
\\Hal;lo, mijn ervaring en mening, ik heb zelf al jaren een vest en draag hem eigenlijk niet zo vaak meer, enrzijds vind ik het rot dingen en anderzijds geven ze je een gevoel van schijnveiligheid, er zijn beveiligers die zich met een vest aan onaantastbaar voelen. Buiten dat, vergeet ook niet dat vele portiers die aangevallen zijn vaak een mes of glas in hun gezicht of keel hebben gehad. dan heb je ook niks aan een vest. Ik ben er geen tegenstander van maar denk ook jij niet dat je onaantastbaar wordt met je vest.
Wat betreft de kwaliteit van het vest. Zoals bv marktplaats zegt, als iets te mooi lijkt te zijn om waar te zijn dan klopt dit meestal, ik begrijp t als je geen geld hebt voor een hele dure, heb ik ook niet, maar ga niet voor vesten die prentender erg goed te zijn voor een zeer lage prijs want meestal is dat gewoon bagger. Suc6

deputy

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 5 mei 2015, 13:31 »
Wij hebben sinds deze week een nieuwe leverancier van kwalitatief hoogwaardige vesten. De vesten staan nog niet in de webshop, maar ik kan je, als je mij je e-mail adres de PDFjes doormailen met alle informatie per model, een maattabel en prijslijst. Dan zie je meteen het prijsverschil tussen een NIJ II en NIJ IIIa vest. en wta het verschil is als je vest ook steek en naaldwerend moet zijn. De basisvesten beginnen bij 550 euro en kunnen oplopen tot 1100 euro. Wil je er extra platen bij kan het allemaal.

Het zijn vesten van Europese bodem, dus geen made in China kwaliteit. (daarom ook geen made in China prijs)

stuur mij even een mailtje met je minimale eisen en budget, dan kan ik meekijken en adviseren.

met vriendelijke groet,

Nadina Jahangier
KNB Security Shop
www.knbsecurityshop.nl
info@knbsecurityshop.nl

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 6 mei 2015, 17:46 »
Bedankt voor jullie reacties, al is dit topic al meer dan een jaar oud.

Ik heb sinds die tijd een nieuw vest gekocht. Een EnGarde Deluxe Undegarment vest wel te verstaan, met de zogenoemde MT-Pro panelen welke naast kogelwerend (IIIa) ook steek- en naaldwerend zijn. Het was een forse investering, maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Het vest is redelijk flexibel en ik heb er geen last meer van als ik het vest even aan heb.

gappie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • kogelvrijekleding.eu
  • Bedrijf: cooldown cafe
  • Functie: horeca beveiliger
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 23 mei 2015, 16:20 »
Hallo ben zelf al tijdje horeca portier heb zelf 3a vest en daar onder steekwerende trui zodat oksels polsen etc oook beschermt zijn.heb zelf op kogelvrijekledingeu besteld.en verder altijd scherp blijven kan niet alles beschermen.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vest voor evenementbeveiliging
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 23 mei 2015, 19:25 »
Bedankt voor je bericht Gappie!

Inderdaad, altijd scherp blijven is een goed advies. Óók met een vest aan!