Auteur Topic: hoeveel uur voor BHV  (gelezen 8153 keer)

it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
hoeveel uur voor BHV
« Gepost op: donderdag 27 maart 2014, 19:37 »
volgens het CAO moet je BHV zien als een dienst, maar een dienst kan ook 4.5 uur duren.

duurt je BHV dan ook 4,5 uur?

en worden de pauzes door berekend of niet?

kipman

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 maart 2014, 19:48 »
Ligt er maar net aan wat er op je rooster staat. De uren ( voor de BHV), die op je rooster staan, die behoren ze je uit te betalen. Als je nog geen BHV hebt, moet je normaal gesproken een hele dag heen ( bv van 08:30-16:00). Deze uren moeten ze je dus uitbetalen. Als je voor de herhaling gaat, is het meestal een halve dag ( bv van 08:30-12:30). Dan dienen ze deze uren uit te betalen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 maart 2014, 23:35 »
Zoals jij zelf ook al aangeeft, een (BHV) cursus/opleiding is gewoon arbeidstijd/diensttijd en dient dus als zodanig gewoon betaald worden. Pauzes mogen zowel betaald als onbetaald zijn, mer inachting van de regels in de CAO.

Spww

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 13 december 2017, 02:52 »
Even een upje. Onlangs BHV gevolgd. Geen uren voor. Geen km vergoeding. Kan iemand refereren aan de hand van de cao dat het gezien word als diensttijd?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 13 december 2017, 08:26 »
Even een upje. Onlangs BHV gevolgd. Geen uren voor. Geen km vergoeding. Kan iemand refereren aan de hand van de cao dat het gezien word als diensttijd?

Wat heb jij zelf al gedaan om dit uit te zoeken? Download de CAO, zoek op bhv, en dan zie je dat in artikel 60-63 van alles staat op opleidingen en BHV.

Als je daarna nog vragen hebt, stel ze gerust?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 13 december 2017, 08:28 »
Zoals jij zelf ook al aangeeft, een (BHV) cursus/opleiding is gewoon arbeidstijd/diensttijd en dient dus als zodanig gewoon betaald worden. Pauzes mogen zowel betaald als onbetaald zijn, mik er inachting van de regels in de CAO.

Inderdaad, met in achtneming van de regels in de CAO. En dat betekend dus ook dat een opleiding niet pee definitie arbeid hoeft te zijn, maar ik vermoed  dat dat, in dit geval wel zo zal zijn.

Martos

  • Gast
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 09:26 »
BHV uren is verschillend bij mij. Heb een keer 6,5 uur, 7 uur, 7,5 uur en de laatste BHV dag 8 uur betaald gekregen. Als het een verplichting vanuit de werkgever is moeten de uren en reisvergoeding betaald worden. Tegenwoordig proberen ze de kosten te drukken door een 'halve dag' een online cursus te laten volgen. En een halve dag (4 uur) praktijkoefeningen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: hoeveel uur voor BHV
« Reactie #7 Gepost op: zondag 17 december 2017, 02:16 »
BHV uren is verschillend bij mij. Heb een keer 6,5 uur, 7 uur, 7,5 uur en de laatste BHV dag 8 uur betaald gekregen.

Als dat de uren waren die de BHV dagen duurden, dan is dat goed.

Als het een verplichting vanuit de werkgever is moeten de uren en reisvergoeding betaald worden.

Inderdaad, dat hadden we al vastgesteld.

Tegenwoordig proberen ze de kosten te drukken door een 'halve dag' een online cursus te laten volgen. En een halve dag (4 uur) praktijkoefeningen.

Wat is het probleem aan kosten drukken? Het is natuurlijk wel zo dat ook de uren die jij aan een online cursus voor een verplichte opleiding besteed gewoon arbeidsuren zijn.