Auteur Topic: Sabotage contact hoe melden?  (gelezen 6611 keer)

Groofer

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 36
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Sabotage contact hoe melden?
« Gepost op: donderdag 2 oktober 2014, 18:53 »
Ik ben een alphavision ng aan het programmeren.
Nu zag ik dat als er een sabotage is dat deze wordt gemeld in het bedieningspaneel als melding.
Eventueel met om de 3 sec een klein piepje uit het bedieningspaneel. Dit duurt 1 minuut, de melding blijft wel aanwezig in het venster.

Nu is het ook mogelijk om met deze sabotage meldingen een uitgang aan te sturen bijv de sirene.
Ik weet alleen niet of ik dit wel wel...
Als er bijvoorbeeld een muisje een kabeltje doorknaagd is 's nachts het hele huis wakker.

Hoe programmeren jullie sabotage meldingen van bijv een magneetcontact of pir bij een woonhuis?

Alvast bedankt voor de info!

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage contact hoe melden?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 2 oktober 2014, 20:49 »
Kabel door geknaagd door een muis? Heb het nog niet meegemaakt , vorige week 25 jaar in het vak.
Bij de ng staat standaard alarm 2 aan bij sabotage niet de sirene(9) , ik zelf zet sabotage wel altijd aan op flitser (1) en sirene (9)

Groofer

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 36
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage contact hoe melden?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 2 oktober 2014, 22:20 »
@peter uitgang 9 is toch een luidspreker ipv een sirene uitgang?
Ik gebruik nu een combi sirene/flits en sluit deze aan op uitgang 1

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Sabotage contact hoe melden?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 2 oktober 2014, 23:15 »
Uitgang 9 is inderdaad luidspreker uitgang 8ohm, sirene bij inbraak en slow whoop bij brand.
Dus binnensirene zonder driver

gosert

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage contact hoe melden?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 3 oktober 2014, 07:15 »
@PeterO
heb meerdere malen doorgeknaagde kabels gezien, de dader was nooit aanwezig maar vermoedelijk toch echt muizen/ratten.

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: Sabotage contact hoe melden?
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 3 oktober 2014, 09:00 »
Kabel door geknaagd door een muis? Heb het nog niet meegemaakt , vorige week 25 jaar in het vak.
Bij de ng staat standaard alarm 2 aan bij sabotage niet de sirene(9) , ik zelf zet sabotage wel altijd aan op flitser (1) en sirene (9)

Ik heb ooit eens meegemaakt dat konijnen zorgden voor een serie valse meldingen. Dat was op een school met veel van die beesten in de kruipruimte. Het begon met af en toe een valse melding op verschillende melders. Ook waren er soms vreemde weerstandwaarden te zien in het geheugen van de Galaxy centrale.

We hadden al eens een melder vervangen, maar het probleem bleef. Iedereen was het op een gegeven moment meer dan zat en uiteindelijk is er besloten ondanks dat de kabel al eens was doorgemeten om deze te vervangen en toen was het direct zichtbaar: Flappie had er we in gebeten, maar niet doorgeknaagd waardoor (waarschijnlijk door vocht) uiteindelijk de problemen ontstonden.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Sabotage contact hoe melden?
« Reactie #6 Gepost op: maandag 6 oktober 2014, 11:52 »
Muizen in een kabel goot, zeker wel!
Hele bundel data en alarm kabel aangeknaagt.
Mantel eraf, sommige aders bloot, meest vreemde storingen gehad, totdat er echt een ader defect was.

Dus ja dat kan zeker!
Flinke klus geweest daar alles weer te vervangen, oplassen zag ik en de klant gelukkig ook niet zitten