Auteur Topic: hoe ziet een gesprek eruit na een ingrijpende gebeurtenis?  (gelezen 5565 keer)

msrp92

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
hoe ziet een gesprek eruit na een ingrijpende gebeurtenis?
« Gepost op: donderdag 26 november 2015, 08:53 »
Goede morgen allemaal,

weet er iemand hoe je een gesprek met iemand voert na een ingrijpende gebeurtenis? dus niet als ''slachtoffer'' maar als gespreksvoerder.

bestaat er een stapsgewijze format of iets dergelijks want ik kan helaas niets op internet vinden.
ik vind het handig om te weten want zulke dingen worden vaak uitbesteed.

Alle info is welkom

bedankt
Mike

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: hoe ziet een gesprek eruit na een ingrijpende gebeurtenis?
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 27 november 2015, 07:20 »
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.veiligezorg.nl/fileadmin/veiligezorg/data/Veilige_Zorg/Fase_3/Handreiking_effectieve_opvang_na_schokkende_gebeurtenissen.pdf

Dit is misschien ook handig:
http://www.deinnerlijkekern.nl/nl/020/traumaverwerking.html

Ik denk dat het feit dat er niet veel over te vinden is gelegen is in het gegeven dat een dergelijke opvang veelal door professionals wordt gedaan. Verder is geen enkel gesprek hetzelfde, het is individueel maatwerk natuurlijk waardoor het mij moeilijk lijkt er een stapsgewijze format voor te omwikkelen. Het enige wat ik heb overgehouden uit een protocol opvang en nazorg is een lijst met aandachtspunten, Die heb ik je gestuurd in een PM.

GekkeGerret

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Randstad bewaking
  • Functie: Allrounder
Re: hoe ziet een gesprek eruit na een ingrijpende gebeurtenis?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 20:20 »
Ik reageer omdat er misschien mensen zijn die nog met dezelfde vraag rondlopen. Voor de gene die de tools willen leren om met een slachtoffer in gesprek te komen kan je een cursus aanvragen bij stichting DOen. Echt erg leerzaam.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: hoe ziet een gesprek eruit na een ingrijpende gebeurtenis?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 09:49 »
Misschien staat er iets in de Arbocatalogus van de beveiligingsbranche? http://beveiliging.dearbocatalogus.nl/arbeidsrisico/21 En zo niet, dan zou je de SOBB kunnen vragen waar je zo'n handleiding kunt vinden. Dan zou die toegevoegd kunnen worden in de catalogus.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: hoe ziet een gesprek eruit na een ingrijpende gebeurtenis?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 19 juni 2017, 04:09 »
Neem eens contact op met slachtofferhulp. Vraag om advies. Wellicht kunnen ze je helpen bij het gesprek zelf...

Bij ons doen we altijd alles in overleg met slachtofferhulp. Deze bied ons goede hulp!